Koen Avet van BelgaBrew was zo onder de indruk van de persoonlijke aanpak van Sylvia Cauberghs van Telenet Business dat hij graag iets wilde terugdoen. Hij verraste haar daarom met een cadeaumand met zelf gebrouwen bieren.
Diep in het zuidwesten van West-Vlaanderen ligt het dorp Ingooigem verscholen, in de volksmond bekend als Yvegem. Inwoner Koen Avet (59) is al jarenlang gefascineerd door de Belgische biercultuur. Om zich nog verder te verdiepen in het Belgische bierlandschap, besloot hij om samen met zijn zoon les te volgen bij een ervaren brouwer. Het duo experimenteerde vervolgens met eigen brouwsels. Tientallen proefbrouwsels met verschillende mout-, hop- en gistsoorten brachten hen tot unieke recepten.
“Bij het maken van je eigen recept mag je aan elk proefbrouwsel slechts één ingrediënt wijzigen, want anders weet je niet precies waaraan het smaakverschil te wijten is”, legt Koen uit. “Het is dus niet gewoon, zoals bij eten koken, een kwestie van wat peper en zout erbij te kappen. Het is een tijdrovend en delicaat proces, maar een heel leuke uitdaging.” Zo werden in Yvegem in 2020 drie hemelse bieren geboren: de Yvegem Tripel, Yvegem Bruin en Yvegem Blond.
Kwaliteit is een van BelgaBrews belangrijkste kernwaarden
“We begonnen met die brouwcursus als hobby. Maar omdat ons eerste proefbrouwsel zo lekker was, stelde mijn zoon voor om ons bier te commercialiseren. En hoewel er al veel bier in België is, leek het ons toch een goed plan. Drie jaar geleden richtten we daarom BelgaBrew op, en ook mijn schoonzoon stapte mee in ons familiebedrijf.”
Kwaliteit is een van BelgaBrews belangrijkste kernwaarden. “Met de beste mouten, een grote variatie aan gisten en hop van hoge kwaliteit ontwikkelen we onze recepten volgens een eeuwenoud ambachtelijk brouwproces.” Want ‘Quality is not a department, it’s a way of life’, vindt Koen. “We brouwen onze recepten zelf bij brouwerij Deca NV in Vleteren. Als gastbrouwer gebruiken we de brouwinstallatie die ter beschikking wordt gesteld. Zo zijn we erin geslaagd om het helemaal op onze manier te doen”.
Een persoonlijke service? Dat is geen klein bier!
Terwijl Koen zijn zaak runt, moet hij 100% kunnen rekenen op Telenet Business. “Bestellingen van ons bier lopen binnen via verschillende kanalen: onze website, Instagram, Facebook, e-mail en telefoon. Dat moet dus allemaal vlekkeloos werken. Ik vond het handig om onze diensten te centraliseren, van onze mobiele telefoons tot internet. Daarom nam ik het KLIK-pakket: daar zit alles in wat wij nodig hebben. Vroeger hadden we allemaal aparte gsm-abonnementen en was dat een gedoe om al die facturen tot bij de boekhouder te krijgen. Nu staat dat allemaal op één factuur.”
En het draait niet alleen om digitale oplossingen, maar ook om hoe je geholpen wordt. Zo is Koen onder de indruk van de persoonlijke en doeltreffende aanpak van Sylvia Cauberghs van Telenet Business. “Als ik de helpdesk bel, krijg ik altijd dezelfde vriendelijke, vlotte en hulpvaardige dame aan de lijn. Handig, want ik hoef dus niet steeds opnieuw mijn situatie uit te leggen. Ze zoekt meteen een oplossing en doet dat snel en goed. Chapeau!” Die klantgerichtheid past bij BelgaBrew, want dat is immers precies hoe Koen zelf zijn klanten wil bedienen. “Ik heb in mijn 38 jaar als ondernemer al mijn klanten geholpen naar mijn beste vermogen.” Mensen maken nu eenmaal het verschil.
Een bedankje voor de helpdesk
Om zijn waardering voor de persoonlijke service te laten blijken, wilde Koen graag iets terugdoen. Daarom stelde hij voor Sylvia van Telenet Business een cadeaumand samen met daarin zijn zelf gebrouwen bieren: de fruitige, fluweelzachte Yvegem Blond, de intense Yvegem Bruin en de zoet-bittere Yvegem Tripel.
“Tijd nemen voor je klanten, daar draait het om”, weet Sylvia. En soms krijg je er onverwacht iets voor terug. “Er liep iets mis met Koens telefoon. Ik heb de tijd genomen om hem te helpen en heb rechtuit met hem gecommuniceerd, zonder er doekjes om te winden. Dat waardeerde hij enorm. Het is natuurlijk heel leuk om te merken dat een klant zo tevreden is. En het bier heeft enorm gesmaakt!”
Heb jij ook een vraag voor de helpdesk van Telenet Business?