Webmail

Aan de slag met Voice Cloud en Webex

Met de Webex-applicatie stel je Voice Cloud eenvoudig in. Zo kan je medewerkers makkelijk toevoegen en beheren.

Hoe maak ik een nieuwe Webex-gebruiker aan?

Wanneer je het e-mailadres van een gebruiker aanpast in het portaal, wordt er automatisch een nieuw Webex-account aangemaakt. Het oude Webex-account wordt verwijderd.

  1. Klik op Edit naast General op het gebruikersniveau in het Voice Cloud-portaal.
  2. Vul onder Info in het veld E-mail het nieuwe e-mailadres in.
  3. Klik rechtsonder op de gele knop Update.
  4. Er wordt een registratiemail verstuurd naar het ingevulde e-mailadres. Volg de instructies in die mail om de registratie te voltooien.

Mijn medewerker krijgt de foutmelding dat het e-mailadres al in gebruik is voor Webex. Wat nu?

Dit betekent meestal dat je medewerker zich eerder heeft geregistreerd via de Webex-website.

Een e-mailadres kan maar één keer gebruikt worden.

 

Zo los je het op:

  1. Laat je medewerker zich aanmelden op https://www.webex.com/
  2. Ga naar de instellingen.
  3. Kies voor Verwijder gebruiker.

 

Daarna kan je het e-mailadres opnieuw toevoegen in het portaal.

Wat als een medewerker uit dienst gaat?

Wanneer een medewerker het bedrijf verlaat, kan je eenvoudig de gebruiker verwijderen in het Voice Cloud-portaal.

Zodra je de wijzigingen opslaat, wordt de gekoppelde Webex-gebruiker automatisch verwijderd.

  1. Ga naar Users.
  2. Klik op de drie puntjes rechts naast de gebruiker die je wil verwijderen.
  3. Klik op Verwijder.

 

Daarna komt de licentie weer vrij. Je kan die op elk moment opnieuw toewijzen aan een nieuwe collega.

Hulp nodig? Wij staan voor je klaar

Kom je er niet uit? Wij zijn 24/7 beschikbaar om met je mee te kijken.

Houd de volgende informatie bij de hand wanneer je contact met ons opneemt, zodat we je sneller kunnen helpen.

Zoek je iets anders?

Kom je er niet uit? Neem contact met ons op