NL FR
NL FR
Internet
Corporate Fibernet iFiber Telenet Incentive Plan
Mobiele netwerk
5G-oplossingen Internet of Things
Netwerk
CloudXpress IP-VPN Managed Wifi SD-WAN
Mobiele telefonie
Mobiele abonnementen Internationaal en roaming Schakel over naar eSIM
Cloudtelefonie
Bellen met teams Voice Cloud
Vaste telefonie
Draadloze telefonie Servicenummers SIP-trunking Telefooncentrale Telefonienoodplan
Cybersecurity
Anti-DDos Firewall-as-a-Service Managed Cybersecurity Managed Detection & Response Ransomware Secured Internet Gateway
Digitale werkplek
Customer Experience platform Microsoft 365
Gebouwbeveiliging
Slimme camerabewaking
Schermbeleving
Digital Signage Business TV-box Tellie interactieve TV
Onderwijs Overheid
Retail Zorg en gezondheid
Artikels Downloads Klantenverhalen
5G Cloudtelefonie Cybersecurity Digital Signage Digitale werkplek Gebouwbeveiliging
Interactieve TV Internet Managed Services Mobiele telefonie Netwerken NIS2
Connectiviteit
Internet
Corporate Fibernet iFiber Telenet Incentive Plan
Mobiele netwerk
5G-oplossingen Internet of Things
Netwerk
CloudXpress IP-VPN Managed Wifi SD-WAN
Telefonie
Mobiele telefonie
Mobiele abonnementen Internationaal en roaming Schakel over naar eSIM
Cloudtelefonie
Bellen met teams Voice Cloud
Vaste telefonie
Draadloze telefonie Servicenummers SIP-trunking Telefooncentrale Telefonienoodplan
ICT
Cybersecurity
Anti-DDos Firewall-as-a-Service Managed Cybersecurity Managed Detection & Response Ransomware Secured Internet Gateway
Digitale werkplek
Customer Experience platform Microsoft 365
Gebouwbeveiliging
Slimme camerabewaking
Schermbeleving
Digital Signage Business TV-box Tellie interactieve TV
Sectoren
Onderwijs Overheid
Retail Zorg en gezondheid
Inspiratie
Artikels Downloads Klantenverhalen
5G Cloudtelefonie Cybersecurity Digital Signage Digitale werkplek Gebouwbeveiliging
Interactieve TV Internet Managed Services Mobiele telefonie Netwerken NIS2
Bedrijven Zelfstandigen Particulieren MyTelenet Webmail Careers Wholesale Corporate De Digitale Versnelling
Support Contact
Bedrijven Zelfstandigen Particulieren MyTelenet Webmail Careers Wholesale Corporate De Digitale Versnelling
Support Contact

Eerste hulp bij FreePhone Business problemen

Heb je een probleem met je FreePhone Business (FPB) toestel? Geen zorgen. Hieronder vind je de meest voorkomende problemen en hoe je ze snel zelf kan oplossen. Zo ben je snel terug bereikbaar.

Ik ontvang geen oproepen op één toestel

Op één van je toestellen ontvang je geen oproepen, verder werkt je FPB centrale hoe het hoort?

Dan is de optie Niet storen waarschijnlijk ingeschakeld op dit toestel. 

 

Schakel deze optie uit via het FreePhone Business portaal.

Mijn toestel neemt automatisch op

  • Check op het toestel of de optie Auto-beantwoord aanstaat. 
  • Ga naar Menu > Basisinstellingen > Aanneemopties en zet deze functie uit.

Oproepen klinken te stil

  • Controleer het geluidsniveau van je toestel. 
  • Gebruik de pijltjes ▲ / ▼ om het volume aan te passen.

De taal van mijn toestel staat verkeerd

  • Ga naar Menu > Instellingen > Taal (optie 5)
  • Kies je gewenste taal. 

Foutmeldingen op je toestel (error codes)

De meeste foutcodes hebben een eenvoudige oorzaak en kan je vaak zelf snel oplossen.

 

In de tabel hieronder vind je een overzicht van de meest voorkomende foutmeldingen, de mogelijke oorzaken en de bijhorende oplossing. Zo zie je meteen welke actie je kan ondernemen.

Foutcode: Error 001

Oorzaak: Probleem met bekabeling van je toestel

Actie: Controleer en test of kabels goed in het toestel zitten. Test de kabel met een ander toestel.

Foutcode: Error 002

Oorzaak: Conflicterend IP-adres

Actie: Pas je subnet aan via de netwerkinstellingen in MyTelenet.

Foutcode: Error 003

Oorzaak: Technisch probleem dat support vereist

Actie: Contacteer onze business support en vermeld de foutcode. Wij helpen je graag verder.

Foutcode: Need repair

Oorzaak: Defect toestel

Actie: Contacteer onze business support en vermeld de foutcode. Wij helpen je graag verder.

Zoek je iets anders?

Kom je er niet uit? Neem contact met ons op