Webmail

Eerste hulp bij FreePhone Business problemen

Heb je een probleem met je FreePhone Business (FPB) toestel? Geen zorgen. Hieronder vind je de meest voorkomende problemen en hoe je ze snel zelf kan oplossen. Zo ben je snel terug bereikbaar.

Ik ontvang geen oproepen op één toestel

Op één van je toestellen ontvang je geen oproepen, verder werkt je FPB centrale hoe het hoort?

Dan is de optie Niet storen waarschijnlijk ingeschakeld op dit toestel. 

 

Schakel deze optie uit via het FreePhone Business portaal.

Mijn toestel neemt automatisch op

  • Check op het toestel of de optie Auto-beantwoord aanstaat. 
  • Ga naar Menu > Basisinstellingen > Aanneemopties en zet deze functie uit.

Oproepen klinken te stil

  • Controleer het geluidsniveau van je toestel. 
  • Gebruik de pijltjes ▲ / ▼ om het volume aan te passen.

De taal van mijn toestel staat verkeerd

  • Ga naar Menu > Instellingen > Taal (optie 5)
  • Kies je gewenste taal. 

Foutmeldingen op je toestel (error codes)

De meeste foutcodes hebben een eenvoudige oorzaak en kan je vaak zelf snel oplossen.

 

In de tabel hieronder vind je een overzicht van de meest voorkomende foutmeldingen, de mogelijke oorzaken en de bijhorende oplossing. Zo zie je meteen welke actie je kan ondernemen.

Foutcode: Error 001

Oorzaak: Probleem met bekabeling van je toestel

Actie: Controleer en test of kabels goed in het toestel zitten. Test de kabel met een ander toestel.

Foutcode: Error 002

Oorzaak: Conflicterend IP-adres

Actie: Pas je subnet aan via de netwerkinstellingen in MyTelenet.

Foutcode: Error 003

Oorzaak: Technisch probleem dat support vereist

Actie: Contacteer onze business support en vermeld de foutcode. Wij helpen je graag verder.

Foutcode: Need repair

Oorzaak: Defect toestel

Actie: Contacteer onze business support en vermeld de foutcode. Wij helpen je graag verder.

Zoek je iets anders?

Kom je er niet uit? Neem contact met ons op