Hoe je KLIK gebruiksklaar maken?
Om van je KLIK te genieten, moet je eerst enkele stappen doorlopen. Gebruik daarvoor de link in de bevestigingsmail die we je stuurden. Heb je die niet meteen bij de hand? Geen probleem! Dan kan je van start via deze pagina.
Goed om te weten
- Bij het gebruiksklaar maken van je KLIK moet je voor jezelf en voor elke werknemer een e-mailadres invullen. Dat moeten allemaal verschillende en bestaande e-mailadressen zijn. Verzamel alle e-mailadressen voor je begint.
- Ben je het wachtwoord van een @telenet-adres vergeten? Dan kan je het makkelijk opnieuw instellen.
Volg deze stappen
We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze
Maak als manager van je KLIK eerst je eigen persoonlijke login aan. Die persoonlijke login is je e-mailadres en kies je zelf.
- Klik op de link die je kan terugvinden in je bevestigingsmail. Vind je die niet meteen terug? Maak dan je login aan via deze pagina.
- Kies je profiel. Zie je je naam al staan? Kies dan voor ‘Dit ben ik’. Staat je naam er niet bij? Kies dan voor ‘Ik sta niet in het overzicht’.
- Vul je gegevens aan. Persoonlijk login: kies een bestaand e-mailadres. Dat kan een @telenet-adres zijn, maar je kan ook kiezen voor een ander type e-mail (bijvoorbeeld je zakelijke e-mailadres, @gmail, @hotmail, ...). Kennen we je e-mailadres al? Dan staat het voor je ingevuld. Je kan het ook aanpassen als je wil. Mobiel nummer: kies je nummer uit de lijst. Heb je geen mobiel nummer binnen je KLIK? Selecteer dan een ander nummer kiezen. Noteer in het veld Contactnummer het nummer waarop je je verbruiksmeldingen wil ontvangen. Alles ingevuld? Klik op Volgende.
- Stel je wachtwoord in. Koos je een @telenet-adres als persoonlijke login? Dan kan je deze stap overslaan en meteen je gebruikers aanmaken. Gebruikte je een ander type e-mailadres zoals Gmail of Outlook? Kies dan een persoonlijk wachtwoord. Ga naar je persoonlijke mailbox. Je ontving van ons een e-mail om je wachtwoord te bevestigen. Dat doe je via de Bevestig je login-knop in de e-mail.
Gebruikers kunnen met hun persoonlijke login het persoonlijke verbruik opvolgen. Met die login hebben ze toegang tot al onze Telenet-websites en -apps. Om gebruik te kunnen blijven maken van de pot mobiele data, moet je elk mobiel nummer in je KLIK aan een gebruiker koppelen.
1. Kies Nieuwe Gebruiker
Klik bovenaan op Stap 2 Gebruikers aanmaken en kies voor nieuwe gebruiker.
2. Vul alle gegevens in
- Belangrijk: kies een bestaand e-mailadres. Dat kan een @telenet-adres zijn, maar je kan ook kiezen voor een ander type e-mail (bijvoorbeeld je zakelijke e-mailadres, @gmail, @hotmail, ...). Een @pandora-adres kan je niet gebruiken.
- Elke werknemer moet een verschillend e-mailadres gebruiken.
- Je kan per mailbox maar 1 login aanmaken. Je kan wel een e-mailadres verplaatsen naar een nieuwe mailbox.
Selecteer het mobiele nummer van de gebruiker in de lijst. Vul ook het contactnummer in waarop je de verbruiksmeldingen voor dit nummer wil ontvangen.
3. Bevestig de login
De gebruiker ontvangt een e-mail om de login te bevestigen en alle gegevens aan te vullen.
Je hebt een e-mail ontvangen om je gegevens verder aan te vullen omdat de manager je persoonlijke login al heeft aangemaakt.
1. Open je mailbox
Je ontving een e-mail om je persoonlijke login te bevestigen. Klik op de link in de e-mail. Die brengt je naar de profielpagina.
2. Vul je gegevens aan
De manager vulde waarschijnlijk al heel wat gegevens voor je in. Kijk de gegevens na en vul aan (of pas aan) waar nodig.
3. Kies je wachtwoord
- Koos je een @telenet-adres als persoonlijke login? Dan kan je deze stap overslaan.
- Ander type e-mailadres, zoals Gmail of Outlook, gebruikt? Kies je persoonlijke wachtwoord. Ga naar je persoonlijke mailbox. Je ontving van ons een e-mail om je wachtwoord te bevestigen. Dat doe je via de Bevestig je login-knop in de e-mail.
Blijf je graag op de hoogte van het verbruik binnen je KLIK? Als manager kan je meldingen instellen voor je eigen verbruik én dat van je werknemers. Klik bovenaan op stap 3 om de verbruiksmeldingen in te stellen. Je ziet meteen een overzicht van de standaardmeldingen. Via Stel je meldingen in, kan je de standaardmeldingen aanpassen en extra meldingen instellen. Belangrijk! Je kan geen melding instellen op een mobiel nummer dat nog niet gekoppeld is.
Je kan meldingen kiezen voor het …
- Totale verbruik (de status van de pot mobiele data)
- Verbruik per werknemer
- Extra verbruik (niet inbegrepen in je KLIK bv. parkeerdiensten, …)