Of er een algemene storing is aan het Telenet-netwerk, check je makkelijk in de Telenet-app of via Mijn Telenet. Je krijgt dan meteen een melding op het startscherm van de app of een boodschap bovenaan in Mijn Telenet.
Is de storing voorbij en heb je toch nog altijd problemen met één van je diensten? Vaak helpt het om even je modem te herstarten.
Met de meeste smartphones kan je je 4G of 5G-signaal omzetten naar een mobiele hotspot. Zo maak je van je gsm een kleine modem en kan je een wifi-netwerk opzetten. Je kan dan je laptop bijvoorbeeld verbinden met dat wifi-netwerk zodat je weer aan de slag kan. Hoe? Ga naar de instellingen van je toestel om je eigen hotspot te maken.
Opgelet: de data die je via wifi verbruikt na de verbinding met je hotspot gaan af van je datavolume in je abonnement. Vergeet je hotspot dus niet te deactiveren zodra je wifi-verbinding opnieuw werkt.
We voeren ook regelmatig onderhoudswerken uit om ervoor te zorgen dat ons netwerk in topconditie blijft. Als die werken plaatsvinden in je buurt, verwittigen we je op voorhand via e-mail, brief of sms. Ook in de Telenet-app of in Mijn Telenet kan je zien of er werken bezig zijn. Uiteraard doen we ons best om de hinder te beperken, maar tijdelijke onderbrekingen zijn altijd mogelijk.
Zijn de werken afgerond en heb je toch nog altijd problemen met één van je diensten? Vaak helpt het om even je modem te herstarten.
Met de meeste smartphones kan je je 4G of 5G-signaal omzetten naar een mobiele hotspot. Zo maak je van je gsm een kleine modem en kan je een wifi-netwerk opzetten. Je kan dan je laptop bijvoorbeeld verbinden met dat wifi-netwerk zodat je weer aan de slag kan. Hoe? Ga naar de instellingen van je toestel om je eigen hotspot te maken.
Opgelet: de data die je via wifi verbruikt na de verbinding met je hotspot gaan af van je datavolume in je abonnement. Vergeet je hotspot dus niet te deactiveren zodra je wifi-verbinding opnieuw werkt.
Is je maandelijks basisvolume op of heb je intensief verbruikt? Dan kan het zijn dat je trager surft tot je Telemeter weer op 0 staat. Je kan je verbruik makkelijk opvolgen in de Telenet-app of via de Telemeter in Mijn Telenet.
Als je nog een openstaand saldo hebt, dan zijn je diensten mogelijk geblokkeerd. Check dus zeker eerst online of je betaling is toegekomen. Betaal je met een overschrijving? Dan kan het soms tot 5 werkdagen duren voor we je betaling hebben verwerkt.
Je kan je aanrekeningen makkelijk nakijken in de Telenet-app of via Mijn Telenet.
Zijn er geen algemene storingen of werken in jouw buurt? Dan is er misschien een technisch probleem met je thuisnetwerk. Ook dat kijk je makkelijk na in de Telenet-app.
Hoe? Open de app, ga naar Mijn netwerk en kies Diagnose. Zo krijg je meteen een oplossing op maat bij elk probleem.
Is de storing voorbij of zijn de werken in je buurt afgerond en heb je toch nog altijd problemen met één van je diensten? Vaak helpt het om even je modem te herstarten.