nl

Telenet 360° Wifi installeren

Geraakt je wifi niet tot in elke kamer bij je thuis? Dat kan je oplossen met Telenet 360° Wifi en wifi-pods. De pods verdelen, regelen en versterken namelijk vanzelf alle wifisignalen naar de toestellen die het nodig hebben. De Telenet 360° Pods al in huis? Ontdek hoe je ze installeert en activeert. 

Maak je keuze

Telenet 360° Wifi installeren
Tips voor de plaatsing van je wifi-pods
Toestellen verbinden
Probleem met je installatie?
Telenet 360° Wifi installeren
Tips voor de plaatsing van je wifi-pods
Toestellen verbinden
Probleem met je installatie?
1. Installeer de MyTelenet-app

Meld je aan met je Telenet-login. Check zeker of je de laatste versie van de app hebt.

2. Verwijder je wifi-boosters

Telenet 360° Wifi werkt alleen met wifi-pods en een Telenet 360° Modem, geen andere wifiversterker en modem van Telenet of andere merken. Gebruik je nog (Wifi-) Powerlines en Access Points van Telenet? Verwijder ze en stuur ze terug via Post NL of geef ze af in een Telenet-winkel.​

3. Installeer je Telenet 360° Modem

Dat doe je volgens de stappen in de MyTelenet-app. De modem leveren we erbij als je er nog geen hebt.

4. Installeer je wifi-pod(s)

Klik op Start installatie in de melding in je MyTelenet-app en volg de stappen. Brandt het ledje op de modem wit en zie je geen ledje op je pod? Dan is je installatie gelukt!

Een optimale plaatsing van je wifi-pods zorgt voor het beste bereik. Ook problemen kan je op deze manier verhelpen. We geven je graag enkele tips. 

Centraal

Plaats de wifi-pods centraal in je huis voor het beste bereik. Kies dus eerder voor binnenmuren dan buitenmuren!

Niet te ver

Zorg ervoor dat de afstand tussen de wifi-pods niet te groot is, zodat ze goed met elkaar kunnen communiceren. Laat dus maximum 2 à 3 kamers tussen de wifi-pods.

Niet verstopt

Je wifi-pods mogen gezien worden. Plaats ze dus niet achter een zetel, kast of ander voorwerp, want dan verzwakt het wifi-signaal.

Wifi-bereik tot buiten?

Je hebt 2 opties voor internet tot achteraan de tuin of in een andere afgelegen plek van je huis. Vergroot je wifi-bereik via:

Extra wifi-pods

Breid je netwerk uit met extra wifi-pods. Test het even of dit de juiste oplossing is voor jou. Werkt het niet? Dan stuur je de wifi-pods terug.

Via UTP-kabel

Ligt er een UTP-kabel naar waar je je netwerk wil uitbreiden? Verbind de wifi-pod dan met die UTP-kabel. Klaar!

UTP-kabel

Was je digitale tv aangesloten op je Powerline of modem? Dan verbind je nu je Telenet TV-box, Digicorder of Digibox met je nieuwe Telenet 360° Modem of Pods. Welke UTP-poort van je wifi-pod je gebruikt, maakt geen verschil. Beiden kunnen onze maximale snelheid vandaag (1Gbps) aan. Hetzelfde geldt voor je Playstation of Xbox.

Internet

Heb je een Telenet TV-box, Playstation of Xbox? Die kan je ook verbinden via wifi. Zo kan je je wifi-pod op een andere, misschien beter geschikte plaats gebruiken.

  • Wifi 6 Triband 5GL 4x4 + 5GU 2x2 + 2,4G 2x2
  • Wifi 6 Certified
  • Compatibiliteit: alle wifi-devices, inclusief Wifi 6-ondersteund
  • 2 UTP-poorten: 1 x 2,5 Gbps, 1 x 1Gbps
  • Gemiddeld verbruik: 7.5 W

Krijg je een foutmelding...

Pod niet gevonden

Zorg ervoor dat je het serienummer van de wifi-pod correct scant. Je moet namelijk de barcode op de achterkant van de wifi-pod scannen. Je vindt het serienummer ook terug op de sticker achteraan de doos (onder de eerste barcode met vermelding S/N: …) De juiste barcode start met een X en bevat 4 letters gevolgd door 8 cijfers.

Ben je zeker dat je de juiste barcode gescand hebt of manueel het serienummer correct ingegeven hebt? Neem dan contact op met onze klantendienst.

Pod kon niet geactiveerd worden

Je Pod kon geen verbinding maken met je 360° Modem of je andere 360° Pods. Plaats de wifi-pod dichter bij de rest van je netwerk en probeer de wifi-pod opnieuw te activeren? Lukt dat niet? Contacteer ons, we helpen je graag verder.

 

Oeps! Er liep iets mis.

Of activering modem mislukt.

Het kan even duren voordat de activering van je modem voltooid is. Wacht daarom 15 tot 30 minuten. Krijg je daarna nog altijd een foutmelding? Neem dan contact met ons op.