nl

Werd je domiciliëring geweigerd?

Eerst even dit

Op je aanrekening zie je wanneer een opdracht tot betaling wordt gegeven. Dat is altijd een aantal dagen na ontvangst van je aanrekening. 

Wat gebeurt er bij een weigering?

Staat er onvoldoende geld op je rekening op het moment dat Telenet het bedrag van je aanrekening opvraagt bij de bank? Of heb je zelf aan de bank gevraagd een betaling tegen te houden? Dan wordt je domiciliëring geweigerd.

Eerste weigering

We laten je met een gratis herinnering weten dat je betaling geweigerd werd en vragen je om het openstaand saldo te betalen via overschrijving. Dat doe je best meteen om herinneringskosten te vermijden.

Ontvangen we je betaling niet vóór opmaak van je volgende aanrekening?

Dan vragen wij dat bedrag opnieuw op bij je volgende aanrekening. Je betaalt dan je vorige en nieuwe aanrekening samen.

Je domiciliëringsmandaat blijft actief.

Tweede weigering

Bij een tweede weigering zetten we je domiciliëring meteen stop. Je betaalt vanaf dat moment via overschrijving.

Wil je hetzelfde domiciliëringsmandaat opnieuw activeren? Neem contact met ons op

Andere redenen van weigering

Heb je aan de bank gevraagd om je domiciliëring te blokkeren? Of is het rekeningnummer waarmee je betaalt stopgezet of geblokkeerd? Dan doen we geen tweede opvraging maar zetten je mandaat meteen stop. Je betaalt vanaf dan per overschrijving.

Wil je daarna opnieuw automatisch betalen? Vraag een nieuwe domiciliëring aan

Zoek je iets anders?