nl

Wat bij een betalingsherinnering?

Je factuur vermeldt een vervaldatum “Te betalen voor...” Heeft Telenet je betaling niet ontvangen op die datum? Dan ontvang je een eerste gratis herinnering per e-mail en/of sms. Na de eerste herinnering komen er extra kosten bij en worden diensten geblokkeerd.

Betaald, maar toch een herinnering ontvangen?

  • Heb je het aangerekende bedrag van de voorbije facturen al betaald?
  • Gebruikte je het juiste rekeneningnummer en gestructureerde mededeling?
  • Is je domiciliëringsaanvraag in orde? Kijk het na op je factuur of op MyTelenet
  • Staat er voldoende saldo op je rekening?
Liep er iets fout met je domiciliëring?

Je krijgt een verwittiging om online of via overschrijving te betalen. Doe je dat niet en heb je intussen een volgende factuur ontvangen? Dan bieden we het bedrag van je vorige en nieuwe factuur aan via domiciliëring.

Is je saldo tot 2 keer ontoereikend? Dan wordt je domiciliëring stopgezet en kan je alleen nog online of via overschrijving betalen.

Lijkt alles te kloppen, maar kreeg je toch een herinnering? Contacteer onze klantendienst en we bekijken het voor jou.

Na de eerste herinnering

Breng je je betaling na de eerste gratis herinnering niet meteen in orde? Dan worden er herinneringskosten aangerekend en worden je diensten stapsgewijs geblokkeerd.

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

Herinneringskosten

Deze heb je

Geblokkeerde diensten

Deze heb je

Herinneringskosten

Deze heb je

Geblokkeerde diensten

Deze heb je

Na herinneringskost

  • Eerste herinnering (gratis) per e-mail en/of sms, op papier of via Doccle.
  • Betalende herinnering (€ 10) per e-mail en/of sms, op papier of via Doccle.
  • Laatste verwittiging (€ 10) per e-mail en/of sms, op papier of via Doccle.
  • Ingebrekestelling (€ 15) op papier.

Mogelijke extra kosten

  • Deblokkeringskost om je Telenet-diensten te reactiveren (€ 10 per gedeblokkeerde dienst, met een maximum van € 30).
  • Interventiekost (€ 20) bovenop de reactiveringskost als er een technicus langskomt om je Telenet-diensten te activeren.

Na (eerste) betalende herinnering

  • Je kan niet meer mobiel bellen (behalve naar nooddiensten) of sms'en (behalve gratis sms'en versturen). Gebeld worden of sms'en ontvangen kan nog wel.

Na laatste verwittiging

  • Met je mobiel kan je helemaal niet meer bellen, gebeld worden of sms'en ontvangen.
  • Telenet TV en je kabelsignaal worden volledig geblokkeerd.
  • Met je vaste lijn kan je niet meer bellen behalve naar gratis nummers of nooddiensten.
  • Met je internetabonnement surf je alleen nog aan lage snelheid.
Zoek je iets anders?