nl

Wat bij een betalingsherinnering ?

Je aanrekening vermeldt een vervaldatum “Te betalen voor...” Heeft Telenet je betaling niet ontvangen op die datum? Dan ontvang je een eerste gratis herinnering per e-mail en/of sms. Na de eerste herinnering komen er extra kosten bij en worden diensten geblokkeerd.

Betaald, maar toch een herinnering ontvangen?

  • Heb je het aangerekende bedrag van de voorbije aanrekeningen al betaald?
  • Gebruikte je het juiste rekeneningnummer en gestructureerde mededeling?
  • Is je domiciliëringsaanvraag in orde? Kijk het na op je aanrekening of op MyTelenet
  • Staat er voldoende saldo op je rekening?
Liep er iets fout met je domiciliëring?

Je krijgt een verwittiging om online of via overschrijving te betalen. Doe je dat niet en heb je intussen een volgende aanrekening ontvangen? Dan bieden we het bedrag van je vorige en nieuwe aanrekening aan via domiciliëring.

Is je saldo tot 2 keer ontoereikend? Dan wordt je domiciliëring stopgezet en kan je alleen nog online of via overschrijving betalen.

Na de eerste herinnering

Breng je je betaling na de eerste gratis herinnering niet meteen in orde? Dan worden er herinneringskosten aangerekend en worden je diensten stapsgewijs geblokkeerd.

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

Herinneringen

Deze heb je

Geblokkeerde diensten

Deze heb je

Herinneringen

Deze heb je

Geblokkeerde diensten

Deze heb je

Herinneringen

  • Eerste gratis herinnering (per e-mail en/of sms, op papier)
  • Betalende herinnering (per e-mail en/of sms, op papier of via Doccle)
  • Laatste verwittiging (altijd op papier)
  • Ingebrekestelling (altijd op papier)

De forfaitaire vergoeding, inclusief de wettelijke intresten en de herinneringskosten aangerekend door Telenet (maximum 20 euro), is bepaald door de wet van 4 mei 2023 (boek XIX "Schulden van de consument" in het Wetboek Economisch Recht):

a) 20 euro als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan 150 euro is;

b) 30 euro vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 euro als het verschuldigde saldo tussen 150,01 en 500 euro is;

c) 65 euro vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500,01 euro met een maximum van 2.000 euro als het verschuldigde saldo hoger dan 500 euro is.

Mogelijke extra kosten

  • Deblokkeringskost om je Telenet-diensten te reactiveren (€ 10 per gedeblokkeerde dienst, met een maximum van € 30).
  • Interventiekost (€ 20) bovenop de reactiveringskost als er een technicus langskomt om je Telenet-diensten te activeren. 
  • Duplicaat (€ 5) als je een kopie van je aanrekening ontvangt op papier of via e-mail.

Na (eerste) betalende herinnering

  • Je kan niet meer mobiel bellen (behalve naar nooddiensten) of sms'en (behalve gratis sms'en versturen). Gebeld worden of sms'en ontvangen kan nog wel.
  • Telenet TV kan worden geblokkeerd.

Na laatste verwittiging

  • Met je mobiel kan je helemaal niet meer bellen, gebeld worden of sms'en ontvangen.
  • Je kabelabonnement wordt volledig geblokkeerd.
  • Met je vaste lijn kan je niet meer bellen behalve naar gratis nummers of nooddiensten.
  • Met je internetabonnement surf je alleen nog aan lage snelheid.
Zoek je iets anders?