Jouw gegevens zijn en blijven jouw gegevens. Dankzij je privacyrechten krijg je meer inzicht en controle over de gegevens die wij van jou verwerken.
Jouw gegevens zijn en blijven jouw gegevens. Dankzij je privacyrechten krijg je meer inzicht en controle over de gegevens die wij van jou verwerken.
Je hebt het recht om toegang te vragen tot je persoonsgegevens. We bezorgen je dan een overzicht van de persoonsgegevens die wij van jou verwerken.
Zijn je gegevens fout? Dan mag je die altijd aanvullen of verbeteren. Wij vragen je via MyTelenet ook af en toe om na te kijken of we alles nog juist hebben.
Als je wil dat we géén gegevens van je bijhouden als ze niet meer nodig zijn. Opgelet: het is niet altijd mogelijk om al je gegevens te verwijderen. Sommige gegevens moeten we een bepaalde tijd verplicht bijhouden.
Je hebt het recht om je persoonsgegevens te ‘recuperen’, bijvoorbeeld om makkelijker van provider te veranderen.
Als je niet wil dat Telenet je gegevens gebruikt voor iets anders dan noodzakelijk of wettelijk vereist.
Ben je een klant of klant geweest en heb je een MyTelenet-account? Dan vul je eenvoudig het formulier op MyTelenet in. Binnen de 30 dagen krijg je een antwoord via post of e-mail.
Heb je geen MyTelenet-account? Kom dan even langs in één van onze Telenet-winkelpunten.
Zolang je klant bent, hebben we een aantal van je gegevens nodig om onze service te garanderen. Andere gegevens moeten we wettelijk verplicht bijhouden.
Vraag je als bestaande klant om vergeten te worden, dan activeren we de full opt-out. Je komt terecht in privacyniveau ‘Algemeen’ en we schakelen je communicatiekanalen uit. We verwerken je gegevens niet meer voor commerciële doeleinden.
Nee. Dat gaat via de witte gids of andere diensten zelf. Hoe je dat best doet vind je hier.
Ja, dat kan. Contacteer ons via dit formulier of kom even langs in één van onze Telenet-winkelpunten.
Als telecomprovider hebben we namelijk heel wat gegevens. Om te vermijden dat je door het bos de bomen niet meer ziet, sturen we je eerst en vooral een standaardrapport met basisgegevens.
Wil je meer of meer specifieke gegevens? Doe dan een bijkomende aanvraag via de link in het standaardrapport dat je kreeg na je aanvraag.
Ja. Het is belangrijk dat we weten wie we precies helpen. Zo beschermen we je privacy. Je identificeert je via MyTelenet met je wachtwoord. Als je langskomt, vragen we je identiteitskaart.
Als we je niet kunnen identificeren, kunnen we je niet helpen. Telefonisch kunnen we je daarom niet helpen met het uitoefenen van je rechten.
Behalve de rechten hierboven bestaan ook nog het recht op beperking van de verwerking en het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van je persoonsgegevens wanneer het niet gaat om Direct Marketing. Wil je deze rechten uitoefenen? Dan kan je je aanvraag overmaken aan de Afgevaardigde voor de gegevensbescherming (oftewel ‘DPO’) via dit formulier.
Hoe mogen wij jouw data gebruiken? Jij kiest. Dat doe je via je privacy-instellingen. Er zijn vier niveau’s: van algemeen tot uniek.
Met je privacyrechten krijg je meer inzicht en controle over de gegevens die wij van jou verwerken.
Is er toch iets misgegaan met je gegevens? Dan kan je een inbreuk op je privacy snel en eenvoudig rapporteren.
Soms is het nodig dat we je gegevens delen. Met bijvoorbeeld externe leveranciers die in onze opdracht werken, omdat we daar wettelijk toe verplicht zijn of omdat je zelf toestemming gaf.
Dankzij cookies weten we wie je bent als je onze website bezoekt. Dat maakt onze site gebruiken heel gemakkelijk. Welke info je met ons deelt, kies je zelf!
Zit je na het lezen van deze pagina en het privacybeleid nog steeds met vragen over je privacy? Stel je vraag aan het Telenet Privacy Team.
Heb je een klacht ivm de verwerking van je persoonsgegevens door Telenet of wil je een procedure starten voor bemiddeling? Surf naar de website van de GBA.
Zo, dit was de samenvatting van ons privacybeleid. Wil je alles in detail nalezen? Download dan ons volledige privacybeleid.