Webmail

Privacy-instellingen

 

Telenet gebruikt je gegevens ook voor commerciële doeleinden. Aan de hand van je privacy-instellingen kies jij wat Telenet met je gegevens mag doen. Je bepaalt dus zelf welke gegevens we mogen gebruiken voor commerciële doeleinden. 

 

Er zijn 4 privacyniveaus met verschillende gradaties van datagebruik.

Hier krijg je alleen algemene reclame, zoals iedereen die krijgt. Pas vanaf niveau 'Gericht' krijg je gepersonaliseerde reclame. We maken ook geen commercieel profiel van je en nemen je niet mee in commerciële analyses.


Van je gebruikersgegevens gebruiken we alleen gegevens zoals je naam, adres, e-mailadres, keuze van taal, geslacht (voor de juiste aanspreektitel) en productportfolio. We gebruiken je transactiegegevens (zoals de programma’s die je bekijkt) niet voor commerciële doeleinden.


Je krijgt... 

  • algemene informatie over je Telenet-producten en diensten, en hoe je daar alles uithaalt.
  • algemene commerciële communicatie die naar iedereen wordt gestuurd.
  • als je een tv-product hebt, krijg je via je digibox/digicorder tips voor  series of films die in je pakket zitten, op basis van je kijkgedrag. Liever niet? Dan kan je dat uitzetten in de instellingen van je digicorder/digibox.

 

Je mist...
  • gepersonaliseerde commerciële communicatie over Telenet-producten en diensten.
  • persoonlijke reclame op tv (als je een tv-product hebt). Je ziet alleen de standaard reclamefilmpjes op tv net als iedereen.

Liever helemaal geen reclame krijgen? Kies dan voor de zogenaamde full opt-out. Lees hieronder hoe je dat doet.

In dit niveau krijg je gepersonaliseerde reclame voor Telenet-producten. We gebruiken je gebruikersgegevens en transactiegegevens voor een commercieel profiel en nemen ze mee in commerciële analyses. Dit is de standaard privacy-instelling.


Je krijgt...

  • algemene informatie over je Telenet-producten en diensten, en hoe je daar alles uithaalt.
  • gepersonaliseerde commerciële communicatie over het Telenet-aanbod.
  • als je een tv-product hebt, krijg je tips voor  series of films via je digibox/digicorder die in je pakket zitten op basis van je kijkgedrag. Liever niet? Dan kan je dat uitzetten in de instellingen van je digicorder/digibox.


Je mist...

  • persoonlijke reclame op tv (als je een tv-product hebt). Je ziet alleen de standaard reclamefilmpjes op tv net als iedereen.

Hier draait het volledig om je tv-ervaring. Dit geldt dus alleen als je een tv-product hebt.

Je krijgt behalve alles uit privacyniveau ‘Gericht’, nu ook tv-spots te zien, aangepast aan jouw interesses. We delen daarvoor geen data met adverteerders maar zij geven aan ons mee wat ze willen tonen aan welke profielen. Wij zorgen ervoor dat jij de juiste spot ziet.

 

Je krijgt...

  • algemene informatie over je Telenet-producten en diensten, en hoe je daar alles uit kan halen.
  • gepersonaliseerde commerciële communicatie over Telenet-producten en diensten.
  • als je een tv-product hebt, krijg je tips voor series of films via je digibox/digicorder die in je pakket zitten op basis van je kijkgedrag. Liever niet? Dan kan je dat uitzetten in de instellingen van je digicorder/digibox.
  • gepersonaliseerde reclame op tv (als je een tv-product hebt), afgestemd op jouw voorkeuren en interesses op basis van je kijkgedrag.

 

Je mist...

  • commercieële informatie op basis van je surfgedrag.

Je kiest voor volledig gepersonaliseerde ervaring. We vullen het niveau ‘Persoonlijk’ aan met gegevens over je surfgedrag om onze boodschappen nog persoonlijker te kunnen maken.


Let wel: onder surfgedrag verstaan we de websites die je bezoekt, nooit de inhoud van je communicatie. We zien dus niet welke filmpjes of artikels je op een bepaalde website opent.


Je krijgt...

  • algemene informatie over je Telenet-producten en diensten, en hoe je daar alles uit haalt.
  • gepersonaliseerde commerciële communicatie over het Telenet-aanbod.
  • als je een tv-product hebt, krijg je tips voor series of films via je digibox/digicorder die in je pakket zitten op basis van je kijk- en surfgedrag. Liever niet? Dan kan je dat uitzetten in de instellingen van je digicorder/digibox.
  • gepersonaliseerde reclame op tv (als je een tv-product hebt), afgestemd op jouw voorkeuren en interesses op basis van je kijk- en surfgedrag.

Privacy instellingen aanpassen

Ben je Telenet-klant of ben je het ooit geweest en heb je een MyTelenet account? Dan kan je via MyTelenet je privacy-instellingen raadplegen en aanpassen, ook al ben je geen klant meer.

Heb je geen MyTelenet-account? Contacteer ons dan via onze klantendienst of kom langs in één van onze Telenet-winkelpunten.

Zowel klanten, ex-klanten en zelfs wie nooit klant is geweest, kan kiezen voor om geen reclame van Telenet te ontvangen. Dat heet de volledige uitschrijving of full opt-out.


Als je hiervoor kiest, zetten we je naar privacyniveau ‘Algemeen’ én schakelen we al je communicatiekanalen uit. Let wel: Telenet kan je nog altijd contacteren in het kader van de uitvoering van je contract of als de wet onsdaartoe verplicht.


Klanten en ex-klanten kiezen voor full opt-out via MyTelenet waar je kiest voor ‘Een volledige uitschrijving voor alle commerciële communicatie’. Lukt het niet via MyTelenet? Contacteer ons dan via de klantendienst of kom langs in één van onze Telenet-winkelpunten.


Wil je...:

  • geen commerciële e-mails meer krijgen? Gebruik dan de uitschrijfmogelijkheid in de bewuste e-mail.
  • geen commerciële sms’en meer krijgen? Sms dan “STOP” naar het nummer in kwestie.


Nooit klant geweest en krijg je toch reclame? Dat kan alleen als je daarvoor je toestemming gaf in het verleden. Uitschrijven kan via de uitschrijfmogelijkheid in de mail, via de klantendienst of in één van onze Telenet-winkelpunten.


Goed om weten

Er bestaan ook lijsten waarop je je kan zetten als je helemaal geen brieven of telefoon meer wil krijgen, niet alleen van Telenet, maar ook van andere bedrijven:

  • geen commerciële telefoontjes meer krijgen? Dat regel je via de bel-me-niet-meer-lijst op www.dcnm.be.
  • geen commerciële brieven meer krijgen? Daarvoor kan je terecht op de Robinson-lijst op www.robinson.be

Ja. Alles wat betreft privacy organiseren we op gebruikersniveau. Dat betekent dat als je gezin bijvoorbeeld een One(up)-pakket heeft met 4 telefoonnummers, je voor elk mobiel nummer apart de privacy-instellingen kan beheren.

Nee, alleen klanten en ex-klanten kunnen dat. Ben je nooit klant geweest, dan kan je wel kiezen voor full opt-out. Het kan namelijk zijn dat we je gegevens kregen nadat je een enquete invulde of deelnam aan een wedstrijd en je ons toestemming gaf om je reclame te sturen.


Liever geen commerciële communicatie meer van Telenet? Schrijf je uit met de link in de e-mail die je van ons kreeg, dat gaat het makkelijkst. Hulp nodig? Neem dan contact op met onze klantendienst of kom even langs in één van onze Telenet-winkelpunten.

Wij maken reclame via sociale media. Heb je privacyniveau 2 ‘Gericht’ of hoger, dan kan het zijn dat je reclame ziet op je Facebook, Instagram,... We delen daarvoor informatie maar dat blijft beperkt tot je naam, telefoonnummer en/of e-mailadres. Bovendien versleutelen we deze informatie zodat bijvoorbeeld Google of Facebook die niet te zien krijgen. 

Telenet doet er alles aan om zeker te zijn dat de gegevens die we beheren, 100% beschermd zijn. Dat houdt ook in dat we controleren met wie we spreken. Zo voorkomen we dat we informatie geven aan de verkeerde personen of dat we ongewenste wijzigingen aanbrengen aan een contract.


Ook identiteitsdiefstal gaan we hiermee tegen. Meer informatie vindt je op onze website

Alles over jouw privacy bij Telenet

icon settings bars
Privacy-instellingen

Hoe mogen wij jouw data gebruiken? Jij kiest. Dat doe je via je privacy-instellingen. Er zijn vier niveau’s: van algemeen tot uniek.

 

 

Lees meer

icon file with guard shield
Privacyrechten

Met je privacyrechten krijg je meer inzicht en controle over de gegevens die wij van jou verwerken.

 

 

 

Lees meer

icon broken lock
Privacy-inbreuken

Is er toch iets misgegaan met je gegevens? Dan kan je een inbreuk op je privacy snel en eenvoudig rapporteren.

 

 

 

Lees meer

icon cloud data transfer
Gegevens delen

Soms is het nodig dat we je gegevens delen. Met bijvoorbeeld externe leveranciers die in onze opdracht werken, omdat we daar wettelijk toe verplicht zijn of omdat je zelf toestemming gaf.

 

Lees meer

icon 2 cookies overlapping
Cookies

Dankzij cookies weten we wie je bent als je onze website bezoekt. Dat maakt onze site gebruiken heel gemakkelijk. Welke info je met ons deelt, kies je zelf!

 

 

 

 

Lees meer

Contacteer ons

Zit je na het lezen van deze pagina en het privacybeleid nog steeds met vragen over je privacy? Stel je vraag aan het Telenet Privacy Team.

Heb je een klacht ivm de verwerking van je persoonsgegevens door Telenet of wil je een procedure starten voor bemiddeling? Surf naar de website van de GBA.

Ons privacybeleid

Zo, dit was de samenvatting van ons privacybeleid. Wil je alles in detail nalezen? Download dan ons volledige privacybeleid.