Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Wat is TV met een kaartje?

Ontdek de voordelen van de Telenet TV-box

  • Al je tv-zenders en streamingdiensten op één plek.
  • Neem meerdere programma’s tegelijk op en bewaar ze in de Cloud.
  • Gebruik stembediening om meteen je programma’s te starten, te zappen of iets te zoeken.
  • Je kan je tv-box makkelijk opbergen in een gesloten kast.
 
 
 
 

Je  geniet van haarscherp beeld en glashelder geluid, zonder dat je daarvoor een decoder nodig hebt. Je kijkt via een CI+ module met een Telenet-smartcard die je in je tv-toestel steekt.

 

Wat heb je nodig?

 

  • een kabelabonnement van Telenet
  • CI+ module (met smartcard) van Telenet
  • een tv-toestel dat geschikt is om een CI+ module van Telenet te gebruiken
  • de afstandsbediening van je tv-toestel

Hoe werkt het?

 

Ontdek

 

Help, er werkt iets niet

Installeren in 1-2-3

Let op: Plaat je CI+ module pas in stap 4 in je tv-toestel!

  1. 1. Controleer of je tv-toestel geschikt is voor je CI+ module.

  1. 2. Sluit je tv-toestel met een coaxkabel aan op de tv-wandcontactdoos en zet je tv-toestel aan.

3. Druk op de Home- of Menutoets van je afstandsbediening, ga naar instellingen en geef deze opties in: 

  1. Kabel, digitale kabel, DVB-C of Telenet
  2. Snelle scan of automatisch scannen 
  3. Manueel afstemmen
  4.  Digitaal

Geef de volgende netwerkparameters in:

  • Vlaanderen: 22
  • Brussel en Wallonië: 12
  • Frequentie: 32000 KHz - 322 MHZ
  • Modulatie: 256 QAM
  • Symbool ratio: 6.875

4. Plaats je CI+ module in je tv-toestel met de gele stikker naar boven en schuif de Telenet-smartcard in de CI+ module volgens de afgebeelde richting, met de gouden chip eerst.

  

5. Vul jouw Netwerk-ID in voor je regio

  • Vlaanderen: 22 
  • Brussel en Wallonië: 12

6. Wacht de installatie af (dit kan tot 30 minuten duren)

{{lineValue}}
  • Je kan met één CI+ module maar op één tv-toestel tegelijk tv-kijken. Je CI+ module moet dus altijd in je tv-toestel zitten. Wil je je CI+ module in een ander tv-toestel gebruiken? Dan moet je de eerste keer wel opnieuw de installatiestappen doorlopen.
  • Sluit je op een van je CI+ gecertificeerde tv-toestellen geen CI+ module aan? Dan kijk je op dat tv-toestel gewoon kabeltelevisie.
  • Het CI+ slot van je tv-toestel is gevoelig voor slijtage. Door het vaak in- en uitschuiven van je CI+ module in je tv-toestel kan dat slot beschadigd raken.
  • Volgorde van je zenders veranderen? Dat kan je met de handleiding van je tv. Op zenders.be vind je de handleidingen voor heel wat tv-merken. Contacteer je tv-fabrikant voor meer informatie.

Wegwijs bij TV met een kaartje

TV-gids

De meeste tv-toestellen hebben een tv-gids van 2 dagen, maar dat hangt af van je type tv-toestel. Let op: klopt de tijd in je TV-gids niet? Stel dan de tijdszone van je tv-toestel opnieuw in. Raadpleeg de handleiding van je tv-toestel.

Opnemen

Check in de handleiding van je tv-toestel of je kan opnemen op een externe harde schijf. 
 

  1. Sluit je harde schijf aan op je tv-toestel via de USB-verbinding.
  2. Kies in de pop-up om je harde schijf te formatteren. Let op: als je je harde schijf formateert of aansluit op een ander tv-toestel, verlies je de volledige inhoud van je harde schijf.
  3. Neem je favoriete tv-programma's op via de tv-gids

Goed om te weten:

  • Je kan de opgenomen programma's alleen op het aangesloten tv-toestel bekijken
  • De maximale duur om terug te spoelen of te pauzeren hangt af van de capaciteit van je opslagmedium.

Kinderslot

Afhankelijk van je type tv-toestel kan je bepaalde tv-zenders of -programma's blokkeren met een kinderslot. Bekijk hiervoor de handleiding van je tv-toestel.

 

Taal instellen

Ga in je tv-menu naar het onderdeel over je Telenet CI+ module. Kies bij Instellingen voor CI+ module > Taalinstelling. Je hebt de keuze uit Nederlands (standaard), Frans en Engels

 

Een overzicht van de meest voorkomende problemen

Telenet smartcard niet juist in CI+ module

1. Kijk na of je smartcard juist in de CI+ module zit

  • Hou  de CI+ module met de gele stikker naar boven.
  • Hou de Telenet-smartcard met de gouden chip naar boven en links.
  • Schuif de Telenet-smartcard in de CI+ module volgens afgebeelde richting, met de gouden chip eerst

2. Kijk na of je CI+ module juist in je tv zit

TV met ingebouwd CI+ slot

Bij de meeste tv-toestellen zit het CI+ slot aan de linkerzijde. Schuif dan de CI+ module er in.

TV met apart CI+ slot

 

  • Bevestig het CI+ slot op je tv-toestel. Schuif de CI+ module er in
  •  
Storing op mijn tv-scherm

Ruis, sneeuw of schuine strepen op je tv-beeld? Dat kan je meestal zelf eenvoudig oplossen via onderstaande controles.

1. Controleer alle tv-kabels en -aansluitingen

Zorg dat de kabel tussen je tv-toestel en de wandcontactdoos niet langer is dan 10 meter. Zit je wandcontactdoos in de meterkast? Dan geldt de 10 meter vanaf hier.

 

2. Controleer de wandcontactdoos van je tv-aansluiting

Controleer of het contactpunt van de wandcontactdoos beschadigd is of loszit.

Opgelet: het is niet de bedoeling dat je dat zelf herstelt. Als je vermoedt dat hier het probleem zit, contacteer ons dan.

Zorg ervoor dat de coaxkabel en de powerkabel van je tv-toestel niet verstrengeld raken.

Foutmelding of niet juist geïnstalleerd

Heb je je CI+ module nog maar pas geïnstalleerd? Dan kan het tot 30 minuten duren voor je  tv kan kijken. Op een aantal tv-zenders kan ondertussen een zwart scherm verschijnen. Geen zenders gevonden tijdens het scannen? Geen beeld na installatie? Krijg je een foutmelding 17 of is er een ander technisch probleem? 

1. Controleer of je coaxkabel goed aangesloten is en niet los hangt. 

2. Stel de fabrieksinstellingen van je tv-toestel opnieuw in. 

3. Neem de handleiding van ‘TV met een kaartje’. 

4. Haal je CI+ module uit je tv-toestel en installeer je CI+ module opnieuw.

5. Stem de zenders van je tv af...

 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs