Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Wat doen bij een herinneringsbrief?

Heb je een probleem om je Telenet-aanrekening te betalen door de gevolgen van de coronamaatregelen? Dan bekijken we met jou individueel hoe we dit kunnen oplossen zodat je verbonden blijft in deze uitzonderlijke tijden.

Je aanrekening vermeldt een vervaldatum "Te betalen voor...". Op die datum moeten we je betaling volledig ontvangen hebben. Is dat niet het geval, dan stuurt Telenet je een eerste gratis herinnering per sms en/of e-mail. Je kan je e-mailadres en mobiel nummer steeds aanpassen via Mijn Telenet

Betaal je online of via overschrijving?

Breng je betaling meteen in orde. Gebruik zeker de gestructureerde mededeling die je op de eerste pagina van je aanrekening of herinneringsbrief vindt. Kies je voor een aanrekening via e-mail en betaal je online of via overschrijving? Dan sturen we je vijf dagen voor de uiterste betaaldatum van je aanrekening een geheugensteuntje via e-mail. 

 

Tip: online betalen is de beste manier om je aanrekeningen te betalen. Zo ben je zeker dat we je betaling onmiddellijk ontvangen en vermijd je een herinneringskost. 

 
 

Heb je een domiciliëring?

Het kan dat je domiciliëring nog niet in orde was...

 

Of het kan dat het saldo op je rekening onvoldoende was...

  • Je ontvangt een sms om onmiddellijk eenmalig online of via overschrijving te betalen. Zo vermijd je een herinneringskost van € 10. 
  • Betaling niet toegekomen bij opmaak van de nieuwe aanrekening? Je nieuwe aanrekening vermeldt dan het saldo van je oude én nieuwe aanrekening. Het totaalbedrag bieden we opnieuw aan via domiciliëring.
  • Is je saldo tot 2 keer ontoereikend is, wordt je domiciliëring stopgezet en kan je alleen nog online of via overschrijving betalen. 
 
 

Wat als je niet op tijd betaalt?

Als we 5 kalenderdagen na de eerste gratis herinnering geen betaling ontvangen, sturen we je een betalende herinneringsboodschap van € 10. Je ontvangt die herinnering op dezelfde manier als je aanrekening.

NA DE EERSTE BETALENDE HERINNERING NA DE LAATSTE VERWITTIGING
  • mobiel
    • je kan niet meer mobiel bellen (behalve naar nooddiensten) of sms’en (behalve gratis sms’jes versturen)
    • je kan alleen gebeld worden of sms’en ontvangen.
  • digitale televisie
    • wordt geblokkeerd
  • mobiel
    • je kan niet meer bellen of gebeld worden.
    • je kan niet meer sms'en
  • televisie
    • analoge en digitale televisiesignaal wordt geblokkeerd
  • vaste telefonie
    • je kan niet meer bellen, behalve naar gratis nummers en nooddiensten
    • je kan nog wel opgebeld worden
  • internet
    • je kan alleen nog surfen aan lage snelheid


Na de ingebrekestelling zullen je diensten definitief stopgezet worden.

Betaald, maar toch een herinnering?

We rekenen pas een herinnerings- of nalatigheidskost aan wanneer we een betaling te laat ontvangen. Controleer dus zeker de vervaldatum op je aanrekening. Afhankelijk van je bank kan het tot 5 dagen duren voor je betaling op onze rekening staat. Rond feestdagen en bankholidays kan het zelfs tot een week duren.

 

Check de volgende zaken... 

  • bedrag volledig betaald? 
  • al elke maand betaald? 
  • juiste rekeningnummer: BE11 4050 5046 1148
  • juiste gestructureerde mededeling

 

Lijkt alles te kloppen, maar kreeg je toch een herinnering? Contacteer onze Klantendienst en we bekijken het voor jou. 

 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel je vraag via WhatsApp.

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs