Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Blokjes of sneeuw op je tv?

Zie je ruis, sneeuw of schuine strepen op je tv-beeld? Dat lossen we samen op via volgende stappen.

Kies je afstandsbediening

Telenet TV-box

 
 
 

Digicorder/Digibox

Zo los je dat op

1. Kijk de bekabeling na

Wanneer je je tv-toestel draait of je TV-box verschuift (bv. bij het poetsen) kunnen kabels los komen te zitten en een slecht contact geven. Haal daarom de coaxkabel uit je TV-box en de wandcontactdoos, blaas langs beide uiteinden van de kabel om eventueel stof te verwijderen en sluit opnieuw aan. Doe vervolgens hetzelfde met de HDMI 2.0-kabel die je tv met je TV-box verbindt.

 

Mogelijk kan de volgorde van je aansluitingen afwijken

2. Herstart de Telenet TV-box

Trek de stroomkabel uit je TV-box en het stopcontact. Steek na minstens 10 seconden de kabel opnieuw in. Het kan even duren tot je TV-box volledig is opgestart.

3. Vervang de kabel

Vervang je coaxkabel en eventueel de HDMI 2.0-kabel door een andere. Geen extra kabel meer? Koop er dan een nieuwe in een Telenet-winkelpunt in je buurt.

 
 
Goed om te weten:
  • Netwerkverdelers (NIU) die niet door Telenet geplaatst zijn, kunnen zorgen voor blokvorming.
  • Gebruik alleen door Telenet goedgekeurde kabels en connectoren. 
  • Vermijd splitters, tussenstukken of verdeelstukken tussen de Netwerkverdelers (NIU) en de TV-box.
 
 

Nog niet opgelost?

Contacteer de Klantendienst

Zo los je dat op

1. Kijk de bekabeling na

Wanneer je je tv-toestel draait of je decoder verschuift (bv. bij het poetsen) kunnen kabels los komen te zitten en een slecht contact geven. Haal daarom de coaxkabel uit je decoder en de wandcontactdoos, blaas langs beide uiteinden van de kabel om eventueel stof te verwijderen en sluit opnieuw aan. Doe vervolgens hetzelfde met de HDMI-kabel die je tv met je decoder verbindt.

2. Herstart je decoder

Haal de stekker uit het stopcontact  en steek hem na een tiental seconden opnieuw in.

3. Vervang de kabel

Vervang je coaxkabel en eventueel de HDMI-kabel door een andere. Geen extra kabel meer? Koop er dan een nieuwe in een Telenet-winkelpunt in je buurt.

 
 

Goed om te weten

  • Tv-versterkers die niet door Telenet geplaatst zijn, kunnen zorgen voor blokvorming.
  • Gebruik alleen door Telenet goedgekeurde kabels en connectoren. 
  • Vermijd splitters, tussenstukken of verdeelstukken tussen de tv-versterker (NIU) en de decoder.
 
 

Nog niet opgelost?

Contacteer de Klantendienst

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs