Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Netwerkkabels tijdelijk verplaatsen of verwijderen

Ons coaxnetwerk loopt over gevels, via palen of ondergronds via grijze kastjes in je straat. Als je gaat verbouwen of afbraakwerken uitvoeren, is het dus belangrijk dat je ons vooraf contacteert om de netwerkkabel tijdelijk te verwijderen, of om netwerkkasten of palen te verplaatsen.

Voor welke werken contacteer je ons?
  • Distributiekabel tijdelijk verwijderen van de gevel (bv bij gevelrenovatie of afbraak).
  • Distributiekabel terugplaatsen na renovatie-of afbraakwerken
  • Netwerkkast of paal verplaatsen.

Hoe werkt het?

  • Je contacteert ons ten laatste 8 weken vóór de start van de werken op het nummer 015 666 666. Wij registreren dan je aanvraag en geven alle informatie door aan de technicus. 
    Opgelet: wees zeker op tijd! Als we een aanvraag te laat binnenkrijgen, zijn we verplicht een betalende dringende afspraak te registreren (€ 130).
     
  • Ten laatste 14 dagen later contacteert de medewerker je om een afspraak te maken voor de studie van de werken en een offerte te maken.
  • Je keurt de offerte onmiddellijk goed of je bezorgt ze ons later:
    • Per post: gebruik het adres dat op de offerte staat vermeld.
    • Via e-mail: nic.kiw.customer@unit-t.eu
  • Zodra we de bevestiging hebben ontvangen, verwerken we de aanvraag en plannen we de uitvoering om het netwerkonderdeel te verplaatsen of te verwijderen.

Goed om te weten:

  • Graafwerken gebeuren altijd op openbaar domein. De aanvraag en goedkeuring van de vergunningen kunnen 3 tot 6 maanden duren.
  • Alleen de technicus mag de netwerkkabel van de gevel verwijderen of een netwerkonderdeel verplaatsen. Doet de aanvrager of zijn aannemer dat zelf, dan beschouwen we dat als schade en betaalt de aanvrager de herstellingskosten.
  • De aanvrager moet aanwezig zijn op de afspraak. Anders zijn we verplicht een verplaatsingskost aan te rekenen (€ 85).
  • Je bent als aanvrager zelf verantwoordelijk voor de netwerkkabel die we tijdelijk van de gevel verwijderen. Bij schade rekenen we herstellingskosten aan.
Veelgestelde vragen
Hoe lang duren de werken?
  • De gemiddelde uitvoeringstermijn om een netwerkelement tijdelijk te verwijderen is 6 weken. 
    Opgelet: wil je dat de werken vroeger worden uitgevoerd dan afgesproken? Dan plannen we een betalende dringende interventie (€ 300).

 

  • Om een netwerkelement na renovatie-of afbraakwerken ondergronds te laten leggen, moet je rekening houden met een gemiddelde uitvoeringstermijn van 4 tot 6 maanden.
     
Hoe lang is mijn offerte geldig?

Je hebt zes maanden de tijd om de offerte goed te keuren en door te sturen.

Hoe plaatsen jullie na de werken de distributiekabel opnieuw aan de gevel?

Je kan de kabel rechtstreeks op de gevel laten bevestigen of via een buis die je tijdens je verbouwingen in de gevel plaatst.

Raadpleeg hiervoor onze werfbrochure (hoofdstuk ‘Speciale aandachtspunten)

Waarom moet ik betalen bij afwezigheid?

De technicus maakt zich op vraag van de aanvrager vrij om bij je langs te komen om de werken te bestuderen en een offerte op te stellen. Bovendien wacht hij bij afwezigheid 15 minuten tot iemand aanwezig is. Zo’n verplaatsing kost tijd en geld.

 

Meer informatie nodig bij verbouwing of kabelaansluiting? Raadpleeg onze werfbrochure

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs