Deze pagina werkt het best als je bent aangemeld. Gebruik daarvoor je login als beheerder, niet als gebruiker. Zo krijg je meteen de meest relevante info voor jou te zien.
Werkt een Telenet-dienst of -toestel niet meer? Heb je problemen met je internet, je vaste telefonie en/of je tv? Check dan hier wat de oorzaak kan zijn van het probleem.
Is er een algemene storing aan het Telenet-netwerk? Dat kan je makkelijk checken in de Telenet-app of via Mijn Telenet. Als er een storing is, krijg je meteen een melding op het startscherm van de app of een boodschap bovenaan Mijn Telenet.
Nogal wat smartphones maken het mogelijk om je 4G of 5G-signaal om te zetten naar een mobiele hotspot. Op die manier maak je van je gsm een kleine modem en kan je een wifi-netwerk opzetten. Zo kan je meteen opnieuw aan de slag. Ga naar de instellingen van je toestel (Apple – Android) om je eigen hotspot aan te maken.
Opgelet: de data die je via wifi verbruikt na de verbinding met je hotspot, gaan af van je datavolume in je abonnement. Je deactiveert je hotspot best zodra je wifi-verbinding opnieuw werkt.
Om te zorgen dat ons netwerk in topconditie blijft, voeren we regelmatig onderhoudswerken uit. Als die werken plaatsvinden in je buurt, verwittigen we je op voorhand via e-mail, brief of sms. Ook in de Telenet-app of in Mijn Telenet kan je zien of er werken bezig zijn.
We doen ons best om de hinder te beperken, maar tijdelijke onderbrekingen zijn altijd mogelijk. Na de werken geniet je weer optimaal van je Telenet-diensten!
Nogal wat smartphones maken het mogelijk om je 4G of 5G-signaal om te zetten naar een mobiele hotspot. Op die manier maak je van je gsm een kleine modem en kan je een wifi-netwerk opzetten. Zo kan je meteen opnieuw aan de slag. Ga naar de instellingen van je toestel (Apple – Android) om je eigen hotspot aan te maken.
Opgelet: de data die je via wifi verbruikt na de verbinding met je hotspot, gaan af van je datavolume in je abonnement. Je deactiveert je hotspot best zodra je wifi-verbinding opnieuw werkt.
Is je maandelijks basisvolume op of heb je intensief verbruikt? Dan kan het zijn dat je trager surft tot je Telemeter weer op 0 staat.
Je kan je verbruik makkelijk opvolgen in de Telenet-app of via de Telemeter in Mijn Telenet:
Als je nog een openstaand saldo hebt, dan zijn je diensten mogelijk geblokkeerd. Check dus zeker eerst online of je betaling is toegekomen. Betaal je met een overschrijving? Dan kan het soms tot 5 werkdagen duren voor we je betaling hebben verwerkt.
Je kan je aanrekeningen makkelijk nakijken in de Telenet-app of via Mijn Telenet:
Zijn er geen algemene storingen of werken in jouw buurt? Dan is er misschien een technisch probleem met je thuisnetwerk. Ook dat kijk je makkelijk na in de Telenet-app. Open de app, ga naar Mijn netwerk en kies Diagnose. Zo krijg je meteen een oplossing op maat bij elk probleem.
Nogal wat smartphones maken het mogelijk om je 4G of 5G-signaal om te zetten naar een mobiele hotspot. Op die manier maak je van je gsm een kleine modem en kan je een wifi-netwerk opzetten. Zo kan je meteen opnieuw aan de slag. Ga naar de instellingen van je toestel (Apple – Android) om je eigen hotspot aan te maken.
Opgelet: de data die je via wifi verbruikt na de verbinding met je hotspot, gaan af van je datavolume in je abonnement. Je deactiveert je hotspot best zodra je wifi-verbinding opnieuw werkt.
De Telenet-app is jouw persoonlijke controlekamer en helpt je op weg bij elke mogelijke oorzaak van je probleem. Download 'm rap via Google Play of via de App Store.
Is de storing voorbij of zijn de werken afgerond en heb je nog altijd problemen? Vaak helpt het om gewoon even je modem te herstarten.
Graag hulp of meer uitleg?