nl

Waarom werkt mijn internet, vaste lijn of tv niet?

Werken in je buurt? Een algemene storing op het netwerk? De gratis MyTelenet-app houdt je op de hoogte. Download 'm rap!

Oorzaken van storing

Algemene storing of werken
Hoog verbruik
Openstaand saldo
Technisch probleem
Algemene storing of werken
Hoog verbruik
Openstaand saldo
Technisch probleem

Soms is er een algemene storing op ons netwerk. En natuurlijk verbeteren we ons netwerk ook voortdurend waardoor er een probleem kan zijn met jouw verbinding. Als er een algemene storing is aan het Telenet-netwerk of als we onderhoudswerken uitvoeren, krijg je een melding op het startscherm van de app.

Goed om te weten

Is de storing voorbij of zijn de werken afgerond en heb je toch nog altijd problemen met één van je diensten? Vaak helpt het om even je modem te herstarten.

Tijdelijk geen wifi, maar wel 4G/5G?

Met de meeste smartphones kan je je 4G of 5G-signaal omzetten naar een mobiele hotspot. Zo maak je van je gsm een kleine modem en kan je een wifi-netwerk opzetten. Je kan dan je laptop bijvoorbeeld verbinden met dat wifi-netwerk zodat je weer aan de slag kan. Hoe? Ga naar de instellingen van je toestel om je eigen hotspot te maken. 

 

Opgelet: de data die je via wifi verbruikt na de verbinding met je hotspot gaan af van je datavolume in je abonnement. Vergeet je hotspot dus niet te deactiveren zodra je wifi-verbinding opnieuw werkt.

Is je maandelijks basisvolume op of heb je intensief verbruikt? Dan kan het zijn dat je trager surft tot je Telemeter weer op 0 staat. Je kan je verbruik makkelijk opvolgen in de MyTelenet-app of via de Telemeter in MyTelenet.

Als je nog een openstaand saldo hebt, kunnen je diensten worden geblokkeerd. Controleer dus eerst online of we je betaling al hebben ontvangen. Als je per bankoverschrijving betaalt, kan het tot vijf werkdagen duren voordat we je betaling hebben verwerkt. 


Je kan je aanrekeningen gemakkelijk raadplegen in de MyTelenet-app of op MyTelenet.

 

Zijn er geen algemene storingen of werken in jouw buurt? Dan is er misschien een technisch probleem met je thuisnetwerk. Ook dat kijk je makkelijk na in de MyTelenet-app.

 

Hoe? Open de app, ga naar Mijn netwerk en kies Diagnose. Zo krijg je meteen een oplossing op maat bij elk probleem. 

Goed om te weten

Is de storing voorbij of zijn de werken in je buurt afgerond en heb je toch nog altijd problemen met één van je diensten? Vaak helpt het om even je modem te herstarten.

Zoek je iets anders?