Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Hoe e-mails importeren/exporteren in Telenet Webmail?

Stap je over naar een nieuwe mailbox? Dan is het handig om eerst een back-up te maken van je e-mails in Telenet Webmail.

E-mails exporteren

 

E-mails importeren

E-mails exporteren

E-mails exporteren doe je bv. om er een back-up van te maken alvorens ze naar een andere mailbox over te zetten.

Open de (bron)mailbox

  • Ga naar Instellingen
  • Kies Importeren/Exporteren in de linkerkolom.
     

Wil je alles exporteren? (e-mails, contacten, agenda?)

Dan duid je niets aan en klik je meteen op de knop Exporteren. We raden aan om niets aan te duiden en meteen op de knop Exporteren te klikken. (Bij het importeren kan je nog altijd kiezen om specifieke onderdelen niet te importeren)
 

Iets specifiek exporteren?

Duid dan bij type Adresboek of Agenda aan. Je bestanden worden nu gedownload naar je computer. Hoe lang dit duurt hangt af van de grootte van je bestanden.
 

E-mails importeren

E-mails importeren betekent dat je ze naar een andere of nieuwe mailbox overzet.

  • Open de (doel)mailbox 
  • Ga naar Instellingen
  • Kies Importeren/Exporteren uit de linker kolom
  • Klik op Choose file bij Importeren
  • Selecteer het bestand dat je net gedownload hebt bij het exporteren.
     
  • Selecteer daarna een map.
  •  Als je een export van alles hebt genomen kies je Inbox.
     
  • Heb je iets specifiek geëxporteerd? Dan duid je de map aan waarin het moet komen (bv. Contacten).
  • Doe je dit niet krijg je volgende foutboodschap.
    "Niet toegestaan om te importeren naar hoofdmap voor dit type".
     

Extra's

Duplicaten

Je kan kiezen wat Webmail moet doen met je duplicaten:

  • Negeren
  • Aanpassen
  • Vervangen
  • Opnieuw instellen

Geavanceerde instellingen

Bij Geavanceerde instellingen kan je sommige onderdelen uitsluiten om te importeren.

Eens je op Importeren hebt geklikt krijg je de melding Importeren gestart. Verlaat de pagina niet!  Afhankelijk van de grootte van je mailbox en de snelheid van je verbinding kan dit makkelijk tot een uur duren (Je ziet geen voortgangsbalkje). Wacht tot de boodschap Importen gelukt verschijnt.

 

Zolang die niet verschijnt is het importeren nog bezig.

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs