Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 
 

Alles over je Minimodem

{{lineValue}}
  • De Minimodem is exclusief beschikbaar bij ONE en ONE(up). Heb je een ander abonnement? Dan kan je helaas geen Minimodem bestellen.
  • Om je Minimodem te gebruiken, heb je ook de inbegrepen datasimkaart van je ONE(up) nodig. Datasimkaart al in huis? Dan gebruik je die in je Minimodem. Per ONE of ONEup heb je recht op 1 datasimkaart. Je ontvangt dus geen extra datasimkaart bij je Minimodem. Nog geen datasimkaart? Je ontvangt ze automatisch thuis in je brievenbus na bestelling van de Minimodem.
  • Minimodem bestellen? Dan doe je eenvoudig online. Je Minimodem koop je aan, met een mooie Telenet-korting. Het toestel is dan helemaal van jou.

Minimodem, wat is dat?

Met een Minimodem neem je je wifi mee op pad. Zo maak je on the go een persoonlijke hotspot van je netwerk en ben je ook onderweg zeker van een veilige, persoonlijke verbinding.

Ontdek de voordelen van een Minimodem

50

1 simpele verbinding waar je tot wel 10 toestellen mee verbindt.

50

Wist je dat je Minimodem gewoon in je achterzak past? Je neemt hem zonder problemen overal mee en surft zo altijd in alle vrijheid.

50

Je smartphonebatterij blijft gespaard, want je hoeft je smartphone niet meer als hotspot te gebruiken voor de tablet van je kinderen of de laptop van je werk. Daar gebruik je nu je Minimodem voor.

50

Surf altijd veilig want je Minimodem heeft een eigen Telenet-netwerknaam én -wachtwoord. Je kiest dus zelf wie je toegang geeft tot jouw hotspot. Liever een persoonlijke netwerknaam of eigen wachtwoord instellen? Ook dat kan.

 

Hoe werkt het?

  1. Je Minimodem maakt dankzij je datasimkaart verbinding met het mobiele netwerk (4G).   
  2. Dat mobiele netwerk wordt omgezet in wifi.
  3. Je verbindt tot 10 toestellen met de wifi die je Minimodem uitzendt. Zo surf je dus ook met je toestellen zonder eigen simkaart.
Meer weten over...

je eerste gebruik

 

je minimodem

 

je aanrekening

 

probleem oplossen

Je Minimodem online besteld en thuis ontvangen? Dan ga je eenvoudig van start!

  1. Plaats de datasimkaart in de zijkant van je toestel, net zoals bij een smartphone. Deze datasimkaart ontvang je apart per post.
  2. Druk zo’n 7 seconden op de power-knop om je Minimodem aan te zetten. Mogelijk moet je het toestel eerst opladen met de bijgeleverde USB-kabel.
  3. Geef je pincode in die bij je datasimkaart zit. Navigeer tussen de cijfers met de FUNC-knop en bevestig met de power-knop.
  4. Verbind je mobiele apparaat met het internet. De netwerknaam (SSID) en het wachtwoord (PWD) vind je op de achterkant van je Minimodem. Tip: wil je je smartphone of tablet verbinden met de wifi van je Minimodem? Dan kan je eenvoudig de QR-code in het menu scannen. Open het menu via FUNC en duw verder tot je bij ‘QR-code Wi-Fi’ komt. Klik op OK en scan de code. Zo makkelijk is het.
  5. Klaar? Surfen maar!

Lukt het niet om te verbinden? Controleer dan of:

  • je datasimkaart werkt. Dat doe je bijvoorbeeld door je datasimkaart in een ander toestel te testen.
  • er mobiel bereik is op je locatie. Kan je ook met andere mobiele toestellen met een Telenet-simkaart niet verbinden met het mobiele netwerk? Dan is er geen mobiele verbinding op je locatie. Probeer later op een andere locatie opnieuw.

Datasim en bereik oké? Geef je Minimodem een factory reset. Dat doe je door een fijn  voorwerp in het reset-gaatje naast de simkaart te steken. Werk het ook dan niet, dan is je Minimodem waarschijnlijk kapot. Je vindt de omruilprocedure onder 'probleem oplossen'.

Stel je liever een eigen netwerknaam en -wachtwoord in?

Stel je liever een eigen netwerknaam en wachtwoord in? Dat kan

  1. Verbind je toestel met de wifi van je Minimodem.   
  2. Surf naar http://ufi.ztedevice.com of naar de Device Manager Website zoals die op de sticker op de achterkant van je Minimodem staat. Goed om te weten: je hebt geen toegang tot de website als je niet met het netwerk van je Minimodem verbonden bent.
  3. Ga naar Wifi instellingen.
  4. Klik nogmaals op Wifi instellingen.    
  5. Pas je SSID en Wachtwoordzin aan. Gebruik minstens 1 cijfer.
  6. Herstart je Minimodem en klaar!
 

Je Minimodem:

  • verbindt tot 10 toestellen.      
  • heeft een batterij die tot 7 uur meegaat bij normaal gebruik. In slaapstand gaat je batterij uiteraard veel langer mee.
  • gebruik je best niet bij temperaturen lager dan 0° C en  hoger dan 35°C. Ook opladen doe je best niet als het kouder is dan 0° C of warmer dan 45° C.

Op het scherm van je modem kan je verschillende dingen aflezen:

  • Je provider. (In België zal dat Telenet zijn.)
  • Je maandelijkse verbruik.
  • De batterij
  • Geen lampje: Minimodem staat uit.
  • Groen: batterij voldoende opgeladen.
  • Groen knipperend: Minimodem aan het opladen.
  • Rood knipperend: Tijd om op te laden.
  • Je wifi-verbinding (wifi-icoon)

Geen lampje: geen wifi beschikbaar.

Blauw: Wifi actief

Blauw knipperend: WPS geactiveerd.

  • Je berichten (enveloppe)

Geen: geen ongelezen of nieuwe berichten.

Blauw: ongelezen berichten.

Blauw knipperend: nieuw bericht of berichtgeheugen vol.

  • Je mobiele netwerk (2G, 3G, 4G)

Groen: Verbinding met 2G of 3G mogelijk.

Groen knipperend: actief verbonden met 2G of 3G.

Blauw: verbinding met 4G mogelijk.

Blauw knipperend: actief verbonden met 4G.

{{lineValue}}

Je berichten bekijken kan via http://ufi.ztedevice.com of de ZTE-app. Je vindt er ook je netwerkinstellingen en statistieken, en kan er je wachtwoord aanpassen. Telenet biedt geen ondersteuning op de ZTE-app en -website.

 Je Minimodem koop je aan. De kost zie je eenmalig op je aanrekening onder ‘eenmalige kosten’.

 

De datasimkaart (en dus ook je verbruik) is inbegrepen in je ONE of ONEup en wordt niet apart aangerekend.

Ik kan niet verbinden met mijn Minimodem

Maakte je eerder wel verbinding met je Minimodem, maar geraakt je toestel nu niet verbonden? Overloop dan deze checklist:
  • Je Minimodem gebruikt het mobiele netwerk. Is het mobiele netwerk op je locatie zwak? Dan kan je helaas ook geen gebruik maken van je Minimodem.
  • Probeer manueel te verbinden met je Minimodem via de wifi-instellingen van je toestel. Soms helpt het om het netwerk te vergeten en opnieuw te verbinden.

 

Niet opgelost? Dan geef je je toestel best een factory reset. Dat doe je door een fijn voorwerp in het reset-gaatje (naast je simkaart) te steken.

 

 
 

Ik ben verbonden, maar surfen gaat traag

Je toestel verbindt met je Minimodem, maar de snelheid kan beter? Controleer dan volgende stappen:

  • Je Minimodem is afhankelijk van de kwaliteit van het mobiele netwerk. Haal je trage snelheden via 4G? Dan zal je ook merken dat je wifi via je Minimodem trager loopt.
  • Sommige factoren kunnen je Minimodem verstoren, net zoals ze dat bij de wifi van je modem doen. Probeer uit de buurt te blijven van andere modems of Wifi-boosters, maar bijvoorbeeld ook van een babyfoon, microgolfoven of draadloze bel.
  • De afstand tot je Minimodem heeft een invloed. Muren, ramen of een plafond kunnen je wifi-signaal vertragen of zelfs volledig verstoren. Je houdt je 4G router dus best in dezelfde ruimte.
  • Verbinden er veel toestellen tegelijk met je Minimodem? Houd er dan rekening mee dat je verbinding per toestel wat trager zal zijn.
 
 

Mijn verbinding valt soms weg

Verbreekt de verbinding met je toestel(len) soms tijdens het surfen? Overloop de checklist!

  • Je Minimodem gaat in slaapmodus als er even geen toestellen verbonden waren. Je maakt je router weer wakker door kort op de aan-knop te drukken.
  • Ben je in beweging tijdens het surfen? Dan zal je Minimodem soms van zendmast wisselen, omdat die het mobiele netwerk gebruikt. Is de mobiele dekking op sommige locaties minder goed? Dan kan het even duren voor je Minimodem een nieuw mobiel signaal oppikt. Ook je wifi-signaal valt dan even weg.
  • Je Minimodem herstarten kan ervoor zorgen dat je met een andere zendmast verbindt. Zo heb je soms een stabieler signaal.

Wat als mijn Minimodem kapot is?

Werkt je Minimodem niet zoals het hoort, geen oplossing gevonden in de andere vragen en ook een factory reset geprobeerd? Dan is je Minimodem waarschijnlijk kapot.

 

Is je Minimodem effectief kapot en binnen garantie? Dan ruilen we je Minimodem om:

  1. Meld je toestel aan voor retour via het retourformulier.
  2. Valt je toestel binnen garantie? Dan ontvang je een retourlabel via e-mail.
  3. Haal je datasimkaart uit je Minimodem! Doe je dat niet, dan zal je later een nieuwe simkaart moeten aanvragen tegen betaling.
  4. Verpak je Minimodem in de oorspronkelijke verpakking en kleef het retourlabel dat je per mail ontving op de doos. Heb je de originele doos niet meer? Pak het toestel goed in, in een doos met gepaste afmetingen en eventueel wat opvulmateriaal. Zorg ervoor dat ze goed afgesloten is.
  5. Geef de doos af in een ophaalpunt van PostNL in je buurt.

 

Na ontvangst bij Telenet controleren we of het defect binnen garantie valt. Is dat het geval, dan leveren we zo snel mogelijk een nieuwe Minimodem bij je thuis.

Je bestelling annuleren of je toestel terugsturen

Je hebt een herroepingsrecht van 14 dagen om je telefonische of online bestelling te annuleren. Zodra je het online retourformulier invult, verwerken we de info en krijg je een retourlabel via e-mail.   

  • Heb je de originele doos niet meer? Pak het toestel goed in, in een doos met gepaste afmetingen en eventueel wat opvulmateriaal. Zorg ervoor dat ze goed afgesloten is.  
  • Kleef het retourlabel op de doos.
  • Geef de doos af in een ophaalpunt van PostNL in je buurt. 

 

Voldoet je toestel aan de voorwaarden? Dan storten we je geld terug als we het toestel ontvangen. De terugbetaling zie je normaal binnen 14 dagen op je bankrekening.

 

Is je toestel of de verpakking beschadigd bij levering?

Teken dan niet voor ontvangst en weiger je bestelling. Meld dat via ons nummer 015 666 666. Dan zorgen wij voor de terugbetaling en laten we je weten als je opnieuw kan bestellen. Heb je al getekend voor ontvangst en merk je achteraf dat het toestel beschadigd is? Vul dan het online retourformulier in. 

 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs