Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Telenet-app: veelgestelde vragen over je netwerk

Ik heb een Telenet-toestel toegevoegd in mijn bedrijfsnetwerk. Waarom zie ik het niet staan bij mijn ‘bedrijfsnetwerk’ in de Telenet-app?

Telenet-toestel toegevoegd? Dan zie je dat toestel na ongeveer 10 minuten in de Telenet-app bij je ‘bedrijfsnetwerk’. Duurt het langer? Bij sommige netwerken kan het tot een uur duren vooraleer het toestel zichtbaar is.

Mijn Telenet-toestel was zichtbaar in mijn ‘bedrijfsnetwerk’ in de app, maar nu niet meer.

Geen zorgen, je Telenet-toestel werkt nog prima. Wil je je toestel opnieuw in je ‘bedrijfsnetwerk’ in de app zien verschijnen? Haal het toestel even uit het stopcontact en steek het daarna opnieuw in. Hierdoor zal je toestel na 10 minuten weer zichtbaar zijn in de app. Duurt het langer? Bij sommige netwerken kan het tot een uur duren vooraleer het toestel zichtbaar is.

Waarom zie ik bepaalde eigen toestellen niet in mijn ‘thuisnetwerk’ in de Telenet-app?

  • Kijk je toestellen na: mogelijks staan ze in slaapstand.
  • Ga naar je ‘bedrijfsnetwerk’ in de app. Je toestel wordt alleen weergegeven wanneer het verbonden is met een Telenet 360° Pod, Telenet Wifi-booster of Telenet-modem.
     

Mijn eigen toestel is verbonden via een netwerkkabel met een Telenet Access Point. In de Telenet-app lijkt mijn eigen toestel verbonden te zijn met mijn modem. Hoe kan dat?

Dit is een beperking in de weergave van je ‘bedrijfsnetwerk’ in de app. Toestellen die via een netwerkkabel verbonden zijn met je Access Point worden weergegeven alsof ze verbonden zijn met je modem.

Mijn eigen toestel is verbonden via een netwerkkabel met een wifi-pod. Hoe toont de Telenet-app dat?

In de Telenet-app zie je met welke pod je precies verbonden bent.

Mijn eigen toestel is verbonden via een netwerkkabel met een Wifi Powerline. In de Telenet-app lijkt mijn eigen toestel verbonden te zijn met mijn modem. Hoe kan dat?

  • Kijk na of al je (Wifi) Powerlines weergegeven worden in je ‘bedrijfsnetwerk’. 
  • Is dat niet zo? En wil je de toestellen zien in je ‘bedrijfsnetwerk’ in de app? Haal je toestellen die je niet ziet even uit het stopcontact en steek ze daarna opnieuw in.
  • Hierdoor zullen je toestellen na 10 minuten weer zichtbaar zijn in de app. Duurt het langer? Bij sommige netwerken kan het tot een uur duren vooraleer het toestel zichtbaar is.
     

Ik herken de namen van mijn toestellen niet bij mijn ‘bedrijfsnetwerk’ in de app. Hoe komt dat?

De namen die je ziet in je ‘bedrijfsnetwerk’, krijgen we van de toestellen zelf via je internetverbinding. Het is mogelijk dat de namen van je toestellen niet altijd even duidelijk je toestel omschrijven. Bijvoorbeeld: je ziet als naam ‘unknown’ of een sterretje.

Wat is het verschil tussen de weergave van mijn ‘bedrijfsnetwerk’ in de app en in Mijn Telenet?

Mijn Telenet toont ook de toestellen die niet meer actief zijn. De Telenet-app toont alleen de actieve toestellen van je bedrijfsnetwerk.

Wat is het verschil tussen de weergave van mijn ‘verbruik’ in de app en in Mijn Telenet?

In de Telenet-app wordt je verbruik afgerond. Hierdoor zie je een klein verschil met de weergave van je verbruik in Mijn Telenet.

 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel je vraag via WhatsApp.

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs