Vanaf 01/10/2022 zal Telenet Business een prijsaanpassing doorvoeren voor bepaalde diensten. De prijsverhoging zal ons in staat stellen om u dezelfde kwaliteit van dienstverlening aan te bieden en te blijven verbeteren.
Is de prijsaanpassing voor uw diensten van toepassing? Dan krijgt u eind augustus een brief van ons. Op de brief vindt u een tabel met de naam van de dienst, het adres waarop hij aangesloten is, de oude en de nieuwe prijzen en de frequentie van facturatie. Zo krijgt u een duidelijk en persoonlijk overzicht.
Let op: wordt een dienst niet vermeld in de brief? Dan is er ook geen aanpassing. Op uw factuur na 01/10/2022 kan u dus diensten met een aangepaste prijs zien en diensten waarvoor geen prijsaanpassing is gebeurd.
Voor de periode tot en met 30/09/2022 worden de oude prijzen toegepast en vanaf 01/10/2022 de nieuwe. Op de eerstvolgende factuur ziet u dus misschien uitzonderlijk een bedrag dat iets lager is dan de nieuwe prijs.
Afhankelijk of u facturen per maand, per kwartaal of per jaar krijgt, kan het natuurlijk nog even duren voor de eerste factuur met de nieuwe prijzen bij u toekomt.
We lichten u graag enkele specifieke voorbeeldfacturen toe.
Een factuur opgesteld op 01/10 met kosten voor de periode van 01/10 t.e.m. 31/10. De nieuwe prijzen zullen dus onmiddellijk toegepast worden.
Een factuur opgesteld op 15/09 met kosten voor de periode van 16/09 t.e.m. 15/10. Op de eerstvolgende factuur van 15/10 verschijnen dus verschillende lijnen om de periode van 01/10 t.e.m. 15/10 correct te factureren:
Verder verschijnt ook de nieuwe periode van 16/10 t.e.m. 15/11 aan de nieuwe prijs.
Een jaarlijkse factuur opgesteld op 04/06/2023 met kosten voor de periode van 01/06/23 t.e.m. 31/05/2024. Om de periode tot de volgende factuur niet te lang te maken, krijgt u een tussentijdse rechtzetting op 04/10/2022 voor de periode van 01/10/22 t.e.m. 31/05/23. Hierop ziet u dat:
Graag hulp of meer uitleg?