Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Alles over de eenmalige aanpassing van uw factuur

Innovatie en vernieuwing, steeds up-to-date blijven, evolueren… Het is belangrijk, ook voor Telenet Business. Soms zijn de evoluties meer achter de schermen. Zo zijn er binnenkort wijzigingen aan onze computersystemen. Die hebben eenmalig invloed op uw volgende factuur.  Zo zal uw factuur er overzichtelijker uitzien. En de facturatieperiode is voor een keer langer. Dat lichten we graag even toe in onderstaand filmpje.

 

Goed om te weten

Hebt u KLIK of KLIK S, alleen een mobiel abonnement van Telenet of bent u nieuwe klant sinds 1 april 2016? Dan verandert er niets voor u.

Aanpassing van je factuur

Hoe het was...

Tot nu toe kon het zijn dat elke Telenet-dienst – digitale tv, internet, uw telefoon, enzovoort - een facturatieperiode had die op een ander moment startte. Dat komt omdat uw verschillende Telenet-diensten op verschillende dagen geactiveerd werden. 

U betaalde dus voor uw diensten een deel van uw abonnement achteraf én een deel vooruit (rode blokjes in het fictieve voorbeeld).

 

Hoe het wordt...

U ontvangt uw factuur nog altijd op dezelfde dag. Maar voortaan krijgen al uw Telenet Business-diensten eenzelfde facturatieperiode en starten uw  abonnementen allemaal op de dag van uw factuur. Da’s veel overzichtelijker, voor u en voor ons. U betaalt dan uw vaste abonnementskosten volledig op voorhand voor de komende maand. Net zoals bij een trein-of sportabonnement.

Eenmalige tussenstap

U betaalt daarom nu eenmalig voor een langere periode. U krijgt dus een factuur waarvan het bedrag voor één keer hoger kan zijn. U vindt de eenmalige aanpassing van uw factuur onder de rubriek 'eenmalige aanpassing facturatieperiode'.
 

Uw eenmalig aangepaste factuur bestaat uit twee delen :

  • Het eerste deel van uw factuur bestaat uit uw diensten die u al verbruikt hebt. (donkergroene blokjes in het fictieve voorbeeld).
  • Het tweede deel van uw factuur bestaat uit uw vaste abonnementskosten volledig op voorhand voor de komende maand (groene lichtblokjes in het fictieve voorbeeld).
     

U betaalt dus geen hogere prijs voor uw diensten, maar door de som van die twee elementen is het bedrag op uw eerstvolgende factuur voor één keer hoger.

 
 

Goed om te weten

  • U betaalt geen hogere prijs voor uw Telenet Business-diensten, maar uw facturatieperiode is eenmalig langer. Maak u geen zorgen, u betaalt nooit te veel. Wanneer u bijvoorbeeld een ander abonnement zou nemen, dan betalen we het deel dat u voor uw huidige abonnement al betaald had terug.
  • Uw factuur ziet er voortaan overzichtelijker en eenvoudiger uit, omdat de abonnementen van al uw Telenet-diensten allemaal op de dag van uw factuur starten. 
  • Geniet u van een korting? Dan werd die ook verrekend.

 

 
 

Veelgestelde vragen

Wat met de facturatie van uw verbruik?

Er verandert niets voor de facturatie van uw verbruik (bv. data, belminuten, bestelling uit de TV-theek…). U betaalt uw verbruik zoals altijd voor de voorbije periode en nooit vooruit.

 
 

Genieten uw medewerkers van een werkgeversbijdrage (Telenet Incentive plan)?

Dan betalen zij ook eenmalig voor een langere periode. De TIP-korting wordt niet verrekend voor de abonnementen van de voorbije periode tot aan hun nieuwe startdatum. De TIP-korting wordt wel afgetrokken van de abonnementen voor de volgende maand.

 
 

Verandert er iets aan mijn Telenet Business-diensten of worden ze duurder?

Er verandert niets aan uw diensten en ze worden ook niet duurder. Uw factuur is eenmalig hoger dan anders, omdat de facturatieperiode voor een keer langer is.

 
 

Betaalt u via een domiciliëring?

 

Hou er dan rekening mee dat het saldo op uw bankrekening volgende maand iets hoger moet zijn.

 

 

 
 

Hoe word ik geïnformeerd?

U ontvangt twee weken op voorhand een e-mail of brief met daarin alle info over deze eenmalige aanpassing. Op uw factuur zelf vermelden we bovenaan een tekst met verwijzing naar telenet.be/nieuwefactuur voor meer uitleg.
 

 
 
 
 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 0800 68 000

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs