Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Wat betekent GDPR voor mij?

Wat is GDPR?

GDPR of General Data Protection Regulation is een nieuwe privacywetgeving om de persoonsgegevens van Europese burgers beter te beschermen. Wat betekent dat voor jou?

 

  • Je krijgt meer controle over hoe we je persoonsgegevens mogen gebruiken. Je kan je persoonsgegevens eenvoudig beheren.
  • Je privacy-instellingen zijn helder uitgelegd en makkelijk te veranderen.
  • Een aangepast Privacybeleid, transparanter en eenvoudiger.
  • Nog betere bescherming van de gegevens van minderjarigen.
 
 

Je persoonsgegevens beheren

 

Je privacy-instellingen beheren

Je privacyrechten breiden uit. Je krijgt dus meer controle over hoe Telenet je persoonsgegevens mag gebruiken. Vanaf 25 mei kan je de persoonsgegevens die Telenet van je heeft, opvragen, doorsturen, aanpassen of verwijderen. Je kan ook een beperking op de verwerking aanvragen of bezwaar maken tegen de algemene verwerking van je persoonsgegevens.

Er zijn 5 types aanvragen

Recht van inzage

 

Recht op aanpassen

 

Recht op verwijderen

 

Recht op doorsturen

 

Recht op bezwaar

Je hebt het recht op inzage. Dit betekent dat je een overzicht van je persoonsgegevens en wat ermee gebeurt kan opvragen.


Om de privacy van iedereen te respecteren, kunnen we je enkel inzage geven in de gegevens die over jou gaan.

Je kan je persoonsgegevens laten aanpassen, door je recht op verbetering aan te vragen. Je kan ook bezwaar maken tegen of een beperking aanvragen op de verwerking van je persoonsgegevens. Dit kan alleen in uitzonderlijke gevallen. Details hierover vind je in ons privacybeleid. Wil je algemene gegevens veranderen (bv. je adres of telefoonnummer)? Dan kan je alleen bij de klantendienst terecht, via 015 66 66 66.

Je persoonsgegevens verwijderen. Ook bekend als het recht om vergeten te worden of recht op gegevenswissing. Weet dat we sommige informatie nodig hebben om je diensten aan te bieden. Er zijn ook gegevens die we wettelijk moeten bewaren. Die informatie kan je dus niet laten verwijderen.

Welke gegevens wissen?

Je hebt het recht om in de volgende gevallen, en zonder onredelijke vertraging, je persoonsgegevens te laten verwijderen:

 

  • je persoonsgegevens zijn niet langer nodig voor de doeleinden waarvoor zij zijn verzameld of zijn verwerkt door Telenet.
  • je trekt je eerdere toestemming voor de verwerking in en er is geen andere rechtsgrond waar Telenet zich op kan beroepen voor de (verdere) verwerking.
  • je maakt bezwaar tegen de verwerking van je persoonsgegevens en er bestaan geen zwaarder doorwegende, gerechtvaardigde gronden voor de (verdere) verwerking door Telenet.
  • je persoonsgegevens worden onrechtmatig verwerkt.
  • je persoonsgegevens moeten worden gewist om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
  • je persoonsgegevens werden verzameld toen je nog minderjarig was.

Goed om te weten

Wij kunnen niet altijd alle gevraagde persoonsgegevens verwijderen, bijvoorbeeld wanneer

 

  • de verwerking ervan noodzakelijk is voor de instelling, uitoefening of onderbouwing van een rechtsvordering
  • of omdat we voor de gerechtelijke autoriteiten en de Staatsveiligheid verplicht zijn om gegevens over het (mobiele) telefoonverkeer van onze klanten gedurende 12 maanden te bewaren.

 

Wij zullen je meer informatie over geven in ons antwoord als jij een aanvraag indient om je gegevens te verwijderen.
 

 
 

Je persoonsgegevens opvragen en/of doorsturen. Je kan de persoonsgegevens die je ons hebt gegeven, opvragen. Je kan ook vragen ze door te sturen naar een derde. Je krijgt deze gegevens in een gestructureerde, leesbare vorm, die makkelijk over te dragen is. 

Je kan er uitdrukkelijk voor kiezen om geen enkele commerciële communicatie van Telenet meer te ontvangen.

Wat gebeurt er concreet als je je recht op bezwaar oefent?

  • Je kan zien dat je recht op bezwaar actief is in Mijn Telenet.
  • Je krijgt automatisch het meest beschermende privacyniveau, “algemeen”
  • Je krijgt van ons geen promoties en/of acties meer via telefoon, post, sms en e-mail. We schakelen dus al jouw communicatiekanalen uit.
  • We contacteren je enkel nog in het kader van de uitvoering van je contract of als de wet ons daartoe verplicht.

Ben je van gedachte veranderd?

Verander je later van gedachte en wens je toch commerciële communicatie van Telenet te ontvangen, dan kan je…

  • je recht op bezwaar deactiveren in Mijn Telenet.
  • je privacyniveau aanpassen naar ‘gericht’, ‘persoonlijk’ of ‘uniek’. 

Goed om te weten

Heb je je uitgeschreven voor alle commerciële communicatie, maar krijg je nog nieuwsbrieven of/en magazines van Telenet? Dan staan er voor jou meerdere e-mailadressen bij ons geregistreerd. Schrijf je uit via de uitschrijfoptie onderaan deze communicaties.

Wie kan een aanvraag indienen?

Iedereen heeft privacyrechten en kan een aanvraag indienen. Zowel klanten als ex-klanten, zelfs als je nog nooit klant bij Telenet bent geweest. Alleen de procedure verschilt. Hoe precies lees je hieronder.

 

Let op: je kan alleen voor jezelf of je minderjarige kinderen een aanvraag doen.

Hoe aanvragen?

  • Ben je klant bij Telenet? Meld je aan via Mijn Telenet en vul de aanvraag in.
  • Geen klant meer of nooit klant geweest? Dan kan je terecht in een Telenet-winkelpunt . Neem zeker je identiteitskaart mee voor je aanvraag.

Je aanvraag loopt? Wat nu?

Binnen 30 kalenderdagen ontvang je een antwoord op je aanvraag via e-mail of de post. We kunnen die periode verlengen met maximaal 60 kalenderdagen als…

 

  • je aanvraag onduidelijk of complex is en we meer info nodig hebben.
  • we meer aanvragen krijgen dan we binnen die periode kunnen verwerken.

 

Is dat het geval? Dan krijg je hierover binnen de 30 kalenderdagen een e-mail of een brief.

Wat zijn privacy-instellingen?

Jij blijft natuurlijk baas over jouw data. Je kiest dus hoe persoonlijk je Telenet-ervaring mag zijn en welke persoonsgegevens je met ons deelt voor onze commerciële doeleinden. Die keuze maak je via je Privacy-instellingen . Er zijn vier niveaus: algemeen, gericht, persoonlijk en uniek.

Hoe je Telenet-ervaring eruitziet, kies je helemaal zelf. Van meest privacy-beschermend naar 100% gepersonaliseerd. 

1. Algemeen

We verwerken je persoonsgegevens (met uitzondering van je verkeersgegevens, kijkgedrag en commercieel profiel) voor algemene communicatie over de Telenet-producten en -diensten die je bij ons al hebt en voor algemene communicatie over onze Telenet-producten en -diensten. Daarnaast blijf je ook aanbevelingen krijgen voor films & series uit je huidige pakket, tenzij je dit hebt uitgeschakeld via jouw decoder.

 

Wat betekent dit voor jou?
We kunnen je bijvoorbeeld laten weten dat je modem verouderd is. Natuurlijk houden we je ook op de hoogte als we je product uitbreiden. Je krijgt enkel aanbevelingen voor films & series uit je huidige pakket.

 

Wat mis je?

  • Je krijgt geen aanbiedingen voor films en series uit andere pakketten. Je krijgt alleen algemene reclame, geen gepersonaliseerde reclame, aangepast aan jouw voorkeuren en interesses.
  • Je ontvangt geen gepersonaliseerde reclame voor producten en diensten die je nog niet hebt.

2. Gericht

We leren je beter kennen door je gegevens zoals omschreven in het privacybeleid te gebruiken, ook via je verkeersgegevens (zoals je IP-adres), je tv-kijkgedrag en je commercieel profiel.


Wat betekent dit voor jou?
We kunnen je bijvoorbeeld laten weten dat je modem verouderd is. Natuurlijk houden we je ook op de hoogte als de mogelijkheden van je product veranderen. We sturen je gepersonaliseerde aanbiedingen, zowel over de producten die je al hebt, als over Telenet producten en diensten die je nog niet hebt. Verschijnt er op Play (More) een nieuwe topserie, die je op het lijf geschreven is? Dan krijg je van ons een mailtje, zelfs als je dat pakket niet hebt.


Wat mis je?
Je krijgt alleen standaard tv-reclame, geen reclame aangepast aan jouw voorkeuren en interesses

3. Persoonlijk

We maken je Telenet-ervaring persoonlijker. Dit doen we door je gegevens te gebruiken zoals omschreven in het privacybeleid . We houden ook rekening met je verkeersgegevens, commercieel profiel, en wat je graag ziet op tv.


Wat betekent dit voor jou?
We kunnen je bijvoorbeeld laten weten dat je modem verouderd is. Natuurlijk houden we je ook op de hoogte als we je product uitbreiden. We sturen je gepersonaliseerde aanbiedingen, zowel over de producten die je al hebt, als over producten die je nog niet hebt. Verschijnt er op Play (More) een nieuwe topserie die je op het lijf geschreven is? Dan krijg je van ons een mailtje, zelfs als je dat pakket niet hebt. Je krijgt ook andere tv-spots te zien, aangepast aan jouw interesses.  

4. Uniek

Je krijgt een unieke Telenet-ervaring, zoveel mogelijk afgestemd op jou en je gezin. Dit doen we door je gegevens te gebruiken zoals omschreven in het privacybeleid , Maar we houden ook rekening met je verkeersgegevens, commercieel profiel, wat je graag ziet op tv en je surfgedrag.


Wat betekent dit voor jou?
We kunnen je laten weten dat je modem verouderd is. Natuurlijk houden we je ook op de hoogte als we de mogelijkheden van je product uitbreiden. We sturen je gepersonaliseerde aanbiedingen, zowel over de producten die je al hebt, als over producten die je nog niet hebt. Komt er op Play (More) een nieuwe topserie aan die je op het lijf geschreven is? Dan krijg je van ons een mailtje, zelfs als je dat pakket niet hebt. Je krijgt ook andere tv-spots te zien dan de standaard tv-reclame.


Goed om te weten:

We registreren alleen de publieke websites waarop je surft. Uiteraard hebben we geen toegang tot gevoelige en/of vertrouwelijke informatie die je op internet verstuurt of verspreidt. Bankgegevens, medische gegevens, de inhoud van je e-mails, WhatsApp berichten… blijven op die manier altijd privé.

 

Privacy-instelling bekijken en aanpassen

Je privacy-instelling zien en aanpassen, doe je via Mijn Telenet, een Telenet-winkelpunt, telefonisch op 015 66 66 66, of via een WhatsApp-bericht op +32468001098. Als je je instelling verandert, duurt het maximaal 72 uur voor de aanpassing verwerkt is. 

Privacy voor minderjarigen

Telenet voert een strikt beleid uit wanneer we de persoonsgegevens van minderjarigen verwerken. Indien wij weten of kunnen weten dat jij jonger dan 16 jaar bent, bijvoorbeeld wanneer je een persoonlijke login aanmaakt, zullen jouw persoonsgegevens altijd automatisch volgens het meest beschermende privacyniveau (privacy niveau 1 – “Algemeen”) worden verwerkt. Voor het overige zal Telenet, voor zover wettelijk vereist, de voorafgaande toestemming vragen van je ouder(s) of voogd.


Ben je dus jonger dan 16 jaar en weten wij dit, of kunnen we dit weten (bijvoorbeeld door je geboortedatum bij registratie)? Dan is jouw privacy-instelling automatisch ‘Algemeen’. Dit is het meest vertrouwelijke niveau. Niemand kan dit aanpassen, tot je 16 jaar wordt.

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs