nl

Servicebeleid voor gekochte decoders

Innovatie staat niet stil en nieuwe technologieën volgen elkaar altijd maar sneller op. Door deze technologische evolutie doen we vanuit Telenet soms een aanpassing waardoor een bepaalde categorie decoders niet meer werkt. In dat geval kan je terugvallen op het servicebeleid.

Wat is het servicebeleid?

Met het servicebeleid garanderen we je Telenet TV-basisdiensten tot 5 jaar na aankoop van je decoder of TV met een kaartje.

  • Tv-kijken in digitale kwaliteit
  • De TV-gids raadplegen
  • Films bestellen (bij interactieve decoders)
  • Opnemen, pauzeren, terug- & verderspoelen (alleen bij Digicorder)
Servicebeleid is geen wettelijke garantie!

De wettelijke garantie biedt je 2 jaar bescherming wanneer je decoder stuk gaat binnen de garantievoorwaarden. Bij een technisch defect (bv. je decoder start niet meer op,  probleem met de harde schijf) heb je dus gedurende 2 jaar recht op een gratis herstelling of vervanging.

Met ons servicebeleid garanderen wij de basisdiensten van Telenet TV wanneer wij een aanpassing doen waardoor een bepaalde categorie decoders niet meer werkt.

Hoe werkt het?

  • Is je decoder niet ouder is dan 5 jaar? Dan krijg je gratis een nieuwe decoder van hetzelfde type voor de resterende periode van de 5 jaar na aankoop bij Telenet. Zo blijf je 5 jaar verzekerd van de basisdiensten van Telenet TV..
    • Je oude Digibox ruilen we om voor een nieuwe Digibox
    • Je oude Digicorder ruilen we om voor een nieuwe Digicorder
  • Heb je een een decoder ouder dan 5 jaar? Dan val je terug op het geldende huurtarief of breng je je decoder terug.

Termijnen en voorwaarden

Je basisdiensten van Telenet TV zijn gegarandeerd tot 5 jaar na aankoop van je decoder. Dat betekent niet dat je toestel  5 jaar lang compatibel is met elke technologische evolutie (bv. updates tv-menu, foto’s en filmpjes delen met je tv, 3D). of dat je basisdiensten ongewijzigd blijven (bv. zenderaanpassingen).

  • Je doet beroep op het servicebeleid wanneer we een aanpassing doen waardoor een bepaalde categorie decoders niet meer werkt en dat tot 3 maanden na de effectieve stopzetting van de basisdiensten.
  • Toestel omruilen? Dan breng je het in normaal werkende staat en met alle toebehoren (afstandsbediening, lader en stroomkabel) naar een Telenet-winkelpunt.
  • Het servicebeleid is ook geldig voor refurbished toestellen gekocht bij Telenet en tweedehands decoders (bv. gekocht op eBay). De aankoopdatum van de eerste eigenaar geldt.
  • Het is niet van toepassing op professionele Multi-tv-producten en verandert niets aan de algemene en bijzondere voorwaarden.
  • We blijven onze klanten aanraden hun decoder te huren. Zo haal je makkelijk het nieuwste model in huis en geniet je mee van technologische verbeteringen of ontwikkelingen.