- Check of alle netwerkkabels goed zijn vastgeklikt, zowel in je Digicorder/Digibox en Telenet-modem en eventueel je wandcontactdoos en netwerk-boosters. Je hoort een klik wanneer de kabel goed insteekt.
- Mogelijks is een kabel beschadigd. Probeer eens met een andere netwerkkabel (UTP categorie 5). Denk eraan dat ook de kabel in de muur van je wandcontactdoos naar de modem stuk kan zijn.
- Sluit indien mogelijk de Digicorder/Digibox rechtstreeks aan op de Telenet-modem.
Alles over interactiviteit
Je decoder gebruikt voor de meeste functionaliteiten je internetverbinding. Zo heb je bijvoorbeeld internet nodig om:
- te genieten van 7 dagen gratis Terugkijk TV
- de TV-gids tot 14 dagen in de toekomst te raadplegen
- films en programma’s te bestellen in de TV-theek
- je entertainmentpakketten te bekijken op al je interactieve decoders
- je opnames te delen met alle interactieve decoders in je woning
Hoe verbind ik mijn decoder met het internet?
Je kan je decoder op verschillende manieren verbinden met het internet. Door een internetkabel te gebruiken, krijg je de beste beeld- en geluidskwaliteit en verminder je de kans op storingen.
Netwerkkabel
Telenet 360° Pods
Access Point, Powerline of andere netwerkbooster
Wifi (Alleen Telenet TV-box)
Dit gaat meestal via een wandcontactdoos.
Je kan een pod verbinden aan je decoder met een UTP-kabel.
Alle andere netwerkboosters kan je, net als pods verbinden met een UTP-kabel.
Je Telenet TV-box kan je ook gewoon via wifi verbinden. Een UTP-kabel is wel stabieler.
Heb je een probleem met je interactiviteit?
Kies je afstandsbediening
We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze
Druk op de huisjestoets > tandwiel > Systeem > Diagnose. Kijk na of je TV-box nog verbonden is met het internet.
Verbinding
Geen verbinding
- Check of alle netwerkkabels goed zijn vastgeklikt, zowel in je Telenet TV-box en Telenet-modem en eventueel je wandcontactdoos en netwerkboosters. Je hoort een klik wanneer de kabel goed insteekt.
- Mogelijks is een kabel beschadigd. Probeer eens met een andere netwerkkabel (UTP categorie 5). Denk eraan dat ook de kabel in de muur van je wandcontactdoos naar de modem stuk kan zijn.
- Sluit indien mogelijk de TV-box rechtstreeks aan op de Telenet-modem.
Trek de stekker van je modem, Access Point, Switch, Powerline-adapters en Telenet TV-box uit. Haal ook je Telenet 360° Pods of je (Wifi-)Powerlines uit het stopcontact. Schakel je toestellen daarna opnieuw in, in de juiste volgorde:
- Modem: start je modem opnieuw op. Dit kan enkele minuten duren. Blijven de lampjes knipperen? Dan krijgt je modem een software-update. Trek de stekker dan zeker niet uit!
- Stop je Telenet 360° Pods of Powerlines terug in het stopcontact. Heb je een Access Point, Powerline-adapter of Switch? Dan kan je die nu ook opnieuw opstarten.
- Steek tenslotte je Telenet TV-box opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je opnieuw tv-kijken.
Als je je netwerboosters (pods of powerlines) net opnieuw in het stopcontact stopte, moeten die even heropstarten. Dat kan enkele minuten duren.
- Gebruik je pods? Dan wordt het netwerk normaal automatisch hersteld. Je hoeft niets te doen.
- Gebruik je Powerlines? Check of de ledjes werken zoals het hoort. Is dat niet het geval? Probeer dan eens een ander stopcontact of controleer of je Powerlines wel compatibel zijn met elkaar.
Lukt het nog steeds niet? Laat het ons dan even weten.
- Probleem met je wifioplossing (Telenet 360° Pods of Wifi-boosters)? Ga er dan mee langs een Telenet-winkelpunt. Gebruik je Powerlines? Neem dan zeker beide Powerlines mee.
Druk op de huisjestoets en kies TV-gids.
- Kan je meer dan 2 dagen ver? Je decoder is interactief. Tip: gebruik de dubbele pijltjestoets om snel naar een volgende dag te gaan.
- Kan je maar 2 dagen ver? Je decoder is niet interactief.
Trek de stekker van je modem, Access Point, Switch, Powerline-adapters en Digicorder/Digibox uit. Haal ook je Telenet 360° Pods of je (Wifi-)Powerlines uit het stopcontact. Schakel je toestellen daarna opnieuw in, in de juiste volgorde:
- Modem: start je modem opnieuw op. Dit kan enkele minuten duren. Blijven de lampjes knipperen? Dan krijgt je modem een software-update. Trek de stekker dan zeker niet uit!
- Stop je Telenet 360° Pods of Powerlines terug in het stopcontact. Heb je een Access Point, Powerline-adapter of Switch? Dan kan je die nu ook opnieuw opstarten.
- Steek tenslotte je Digicorder/Digibox opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je opnieuw digitaal tv-kijken.
Als je je netwerboosters (pods of powerlines) net opnieuw in het stopcontact stopte, moeten die even heropstarten. Dat kan enkele minuten duren.
Gebruik je pods? Dan wordt het netwerk normaal automatisch hersteld. Je hoeft niets te doen.
Gebruik je Powerlines? Check of de ledjes werken zoals het hoort. Is dat niet het geval? Probeer dan eens een ander stopcontact of controleer of je Powerlines wel compatibel zijn met elkaar.
- Lukt het nog steeds niet? Laat het ons dan even weten.
- Probleem met je wifioplossing (Telenet 360° Pods of Wifi-boosters)? Ga er dan mee langs een Telenet-winkelpunt. Gebruik je Powerlines? Neem dan zeker beide Powerlines mee.