Webmail

Out-of-office = sterke marketing tool

02 januari 2023 - 5 min

Met wat creativiteit maakt u van de out-of-office boodschap heel wat meer dan een simpel bericht dat u tijdelijk niet bereikbaar bent. U kan er klanten mee inspireren, uw imago hoog houden en zelfs gebruiken als reclamepaneel.

 

Hoe verbetert u uw out-of-office?

  1. Vorm uw afwezigheid om tot een positief gegeven. Gaat u met vakantie? Blijf discreet over de reisbestemming maar vertel wel dat u nieuwe krachten opdoet om de correspondent nog beter van dienst te kunnen zijn.

  2. Gaat u op reis voor zakelijke doeleinden? Vermeld het congres of seminarie dat u bijwoont, of waar u nieuwe producten of markten prospecteert. Dit zal uw imago versterken. Wees ook hier niet te loslippig!

  3. Bedenk welke correspondenten u eventueel kunnen contacteren tijdens uw afwezigheid. Stel proactief een lijst op met vragen die zij zouden kunnen hebben, en geef alvast antwoorden.

    Bedankt voor uw mail. Sorry, maar ik ben afwezig van XX tot XX. Misschien vindt u het antwoord op uw vraag in het ingesloten document met vaak gestelde vragen. Zoniet, dan contacteert u voor dringende zaken mijn collega Jan, bereikbaar via jan@mail.be of telefonisch op ............... En uiteraard ben ik er vanaf XX terug om u persoonlijk verder te helpen. Tot dan!

  4. Voeg reclame toe die past bij uw contactpersonen. "Kende u trouwens al onze laatste nieuwe producten? Ontdek ze hier."

    Of "Deze video vertelt u meer over het onderwerp van de conferentie die ik bijwoon. Een razend interessante ontwikkeling voor onze zaak!"

  5. Hebt u de durf om het tijdens de vakantie wat luchtiger aan te pakken? Inspireer u op deze grappige templates.

Maak een afwezigheidsbericht aan in 1-2-3

  1. Ga in het hoofdmenu naar Instellingen, en kies in de balk links de optie Afwezig. U krijgt een invulformulier.

  2. Activeer vervolgens de optie Automatisch antwoord verzenden en vul uw bericht en tijdsperiode in.

  3. Opslaan en klaar!

Nog meer inspiratie