Webmail

Hoe activeer ik Fixed Mobile Unification

Met Fixed Mobile Unification (FMU) laat je oproepen naar je vast nummer automatisch doorsturen naar je mobiel. Zo ben je altijd bereikbaar, ook onderweg. FMU werkt als een permanente oproepdoorschakeling, maar slimmer: je kan ook vanaf je mobiel uitbellen met je vaste nummer.

Hoe schakel ik FMU in of uit?

Open het Voice Cloud-portaal en kies de gebruiker waarvoor je FMU wil activeren.

  • Controleer bij Numbers of er een Mobile-number ingesteld staat. Dit nummer moet actief zijn.
  • Gebruik de schuifknop Business Mode (FMU) om FMU aan of uit te zetten.

 

Op je mobiel toestel kan je werken met deze shortcodes:

  • Schakel FMU uit: *130*0#
  • Schakel FMU in: *130*1#
  • Controleer status: *130*2#

Hoe stel ik de Call status in met de Webex-app?

In de Webex-app kan je bepalen hoe oproepen via FMU worden afgehandeld.

Gedrag bij inkomende oproepen

FMU status: Aan/uit

Call status: Webex

Gedrag: Oproep via Webex-app

FMU status: Aan

Call status: Mobile Operator

Gedrag: Oproep via standaard bel-app.

Gemiste oproep zichtbaar in Webex

FMU status: Uit

Call status: Mobile Operator

Gedrag: Enkel gemiste oproep zichtbaar in toestel (niet aanbevolen)

Zichtbaar nummer bij uitgaande oproepen

FMU status: Aan

Call status: Webex / Mobile Operator

Zichtbaar nummer: Vast Voice Cloud-nummer

FMU status: Uit

Call status: Webex / Mobile Operator

Zichtbaar nummer: Mobiel nummer

Ik ontvang oproepen via mijn vaste nummer niet op mijn gsm

Controleer of FMU geactiveerd is en of je de Call status correct ingesteld hebt in de Webex-app.

Mijn mobiel nummer verschijnt in plaats van mijn vast nummer

Waarschijnlijk staat FMU uit, of bel je via de standaard telefoonapp van je toestel.

Schakel FMU in en gebruik de Webex-app om je vaste nummer te tonen.

Hoe weet ik of FMU actief is?

Je kan dit controleren via de Webex-app of door de USSD-code *130*2# in te geven op je gsm.

Zoek je iets anders?

Kom je er niet uit? Neem contact met ons op