eSIM voor Business Mobile

Een eSIM is een digitale geïntegreerde simkaart waarmee je verbinding kan maken tot het netwerk van je mobiele provider. Gebruik je een eSIM? Dan heb je geen fysieke simkaart meer nodig. Je hoeft alleen maar je eSIM-profiel te downloaden door een QR-code te scannen. Dat profiel bevat alle nodige software om toegang te krijgen tot het mobiele netwerk. eSIM is beschikbaar voor alle Business Mobile-klanten. 

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

Hoe mijn eSIM bestellen?

Deze heb je

Hoe mijn eSIM activeren?

Deze heb je

Veel gestelde vragen

Deze heb je

Help!

Deze heb je

Hoe mijn eSIM bestellen?

Deze heb je

Hoe mijn eSIM activeren?

Deze heb je

Veel gestelde vragen

Deze heb je

Help!

Deze heb je

Een bestaande fysieke simkaart omruilen? 

Je kan je fysieke simkaart gratis omruilen in de MyTelenet-app, het Fleet manager portaal of neem contact met ons op. Ruil je je bestaande simkaart om in de app, dan moet je de eSIM altijd aanvragen via het toestel waarop je het eSIM-profiel installeert.

Een nieuwe simkaart met eSIM bestellen?

Dat kan via het Fleet manager portaal of neem contact met ons op

Goed om te weten
  • Kies je voor eSIM? Zorg er dan voor dat je contacten bewaard zijn in de cloud of op je toestel voordat je overschakelt. Anders verlies je ze. Je oude simkaart zal actief blijven totdat je je eSIM-profiel hebt gedownload. 
  • Voor je eSIM zal je een nieuwe pin- en pukcode ontvangen via mail. Je kan die altijd terugvinden in de MyTelenet-app.

Om te kunnen genieten van eSIM, heb je een compatibel toestel nodig. In de MyTelenet-app checken we meteen of je toestel compatibel is. Je kan de compatibiliteit ook altijd controleren via onze website

Hoe mijn eSIM installeren via...

de MyTelenet-app

Je installeert je eSIM eenvoudig door de stappen in de MyTelenet-app te volgen. Zorg er wel voor dat je een stabiele internetverbinding hebt. Je beheert je simkaarten/eSIM's via je instellingen van je smartphone:

  • iOS: Instellingen > Mobiel netwerk
  • Android: Instellingen > Verbindingen > SIM-beheer

de QR-code in de e-mail

  • Ben je Fleet manager en bestelde je een eSIM via het Fleet manager portaal of na contact met ons
    • Dan ontvangt de gebruiker van de nieuwe eSIM een QR-code via e-mail
    • Laat de gebruiker de QR-code scannen en de eSIM wordt geïnstalleerd. Zorg daarbij altijd voor een stabiele internetverbinding
    • Lees alle instructies hier nog eens na.
  • Ben je werknemer en bestelde je een eSIM via de MyTelenet-app
    • Dan ontvang je als nieuwe eSIM-gebruiker geen QR-code via e-mail. Je volgt alle stappen voor de installatie rechtstreeks in de MyTelenet-app. De swap wordt volledig via de app uitgevoerd. 
    • Lees alle instructies hier nog eens na.
Goed om te weten
  • Je kan de QR-code slechts één keer gebruiken om je eSIM te installeren. 
  • eSIM Carrier Activation en eSIM Quick Transfer worden momenteel niet ondersteund.

Een fysieke simkaart is met eSIM niet meer nodig. Het is een digitaal geïntegreerde simkaart waarmee je verbinding kan maken tot het mobiele netwerk van je provider. Je hoeft alleen maar je eSIM-profiel te downloaden door een QR-code te scannen.

Het overzetten van een fysieke simkaart naar een eSIM is volledig gratis.

  • Snel en makkelijk te activeren. Je hoeft geen levering af te wachten via de post.
  • Eenvoudig switchen tussen je professionele telefoonnummer en privé-nummer.
  • Je kan meerdere eSIMSs op dezelfde smartphone activeren.
  • Handig als je vaak reist. Je kan ze niet meer verliezen.
  • eSIM is ook goed voor het milieu: minder plastic, geen fysiek transport of productieproces voor fysieke simkaarten meer nodig.

Je eSIM is binnen enkele minuten actief. Houd er bij een nummeroverdracht rekening mee dat dit tot 24u kan duren.

Een eSIM-profiel bevat alle nodige software om toegang te krijgen tot het mobiele netwerk van je provider. Je downloadt je eSIM-profiel door een QR-code te scannen. De activering voor eSIM wordt dan opgestart.

Controleer hier of je toestel compatibel is. Een eSIM is een digitaal geïntegreerde simkaart en dus ingebouwd in je toestel. Een fysieke simkaart moet je steeds los verwijderen of in je toestel plaatsen. Een eSIM kan digitaal worden geüpdatet. 

  • Een eSIM is een digitaal geïntegreerde simkaart en dus ingebouwd in je toestel. Een fysieke simkaart moet je steeds los verwijderen of in je toestel plaatsen. Een eSIM kan digitaal worden geüpdatet. 
  • Je kan ze niet meer verliezen zoals bij een fysieke simkaart.
  • Eenvoudig switchen. Geen gedoe meer zoals bij een fysieke simkaart.
  • Telefoonnummer blijft behouden.

Zodra je bent overgestapt op eSIM wordt je fysieke simkaart inactief. Je kan de simkaart dan niet meer gebruiken.

Ja, dat kan. We ondersteunen eSIM zowel voor mobiel als data. Een eSIM voor Business Mobile werkt in zowel eSIM-compatibele smartphones als tablets.

 

In de MyTelenet-app en het Fleet manager portaal kan je beide terugvinden.

Ja, dat klopt. eSIM heeft geen impact op je voicemail. De instellingen blijven behouden.

Ik kan de QR-code niet scannen.

Check eerst of je toestel compatibel is. Is dat niet het geval? Vraag aan je Fleet manager de bestelling te annuleren en een nieuwe aanvraag te doen voor een nieuwe simkaart. Vragen? Neem dan contact met ons op. 

Ik heb geen QR-code ontvangen of kan ze niet terugvinden.

We sturen een e-mail met de QR-code naar het e-mailadres van de gebruiker dat je opgaf tijdens je bestelling. Vind je de QR-code niet terug? Neem dan contact op met je Fleet manager die de e-mail opnieuw kan verzenden via het Fleet manager portaal.

Ik heb een nieuw toestel gekocht. Wat met mijn eSIM?

Je eSIM wordt niet automatisch overgezet naar je nieuwe toestel. Daarom moet je je eSIM-profiel opnieuw installeren op je nieuwe toestel. Dat doe je eenvoudig via de MyTelenet-app, het Fleet manager portaal of neem contact met ons op.

Ik koos voor nummerbehoud, maar mijn nummer is nog altijd niet actief. 

Check altijd of je toestel compatibel is. Scan de QR-code die je ontvangt via e-mail. Zodra je eSIM-profiel is gedownload, start de nummeroverdracht automatisch op. Houd er rekening mee dat dit tot 24u kan duren. Toch nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Kan ik mijn fysieke simkaart combineren met een eSIM? 

Je kan zowel een fysieke simkaart als meerdere eSIM's hebben voor je smartphone. Maar elke simkaart/eSIM is gelinkt aan een specifiek nummer. Je kan dus geen fysieke simkaart en eSIM hebben voor hetzelfde nummer. Je beheert je simkaarten/eSIM's via je instellingen van je smartphone:

  • iOS: Instellingen > Mobiel netwerk
  • Android: Instellingen > Verbindingen > SIM-beheer

Ik heb geen mobiel bereik na mijn eSIM activering. Wat nu?

Kijk na of je eSIM als primaire of secundaire simkaart wordt erkend in je toestel, als je meerdere simkaarten hebt. Zorg altijd voor een stabiele internetverbinding.

Ik heb per ongeluk mijn eSIM-profiel verwijderd. Wat nu?

Neem contact op met je Fleet manager. Er is dan een nieuwe eSIM-bestelling nodig.

Ik ben mijn toestel verloren. Kan iemand mijn eSIM blokkeren?

Ja, dat kan. Om misbruik tegen te gaan kan je Fleet manager je eSIM blokkeren. Via het Fleet manager portaal kan die je eSIM (de)blokkeren. 

Ik ken mijn pin-en pukcode niet meer. Wat nu?

Je vindt beide terug in de MyTelenet-app of vraag ernaar bij je Fleet manager.

Het lukt me niet om mijn eSIM te activeren. Wat nu? 

  • Controleer of je toestel wel compatibel is met eSIM. 
    • Niet compatibel? Vraag aan je Fleet manager de bestelling te annuleren en een nieuwe aanvraag te doen voor een fysieke simkaart.
  • Kijk na of je de QR-code voor de installatie van het eSIM-profiel goed hebt ontvangen. Deze is verstuurd naar het e-mailadres dat tijdens de bestelling werd opgegeven. 
    • Niet ontvangen? Vraag aan je Fleet manager de e-mail opnieuw te verzenden.
  • Is de activering voltooid, maar krijg je nog geen signaal? Controleer dan of de eSIM als primaire of secundaire simkaart in je toestel wordt erkend, als je meerdere simkaarten hebt. Nog niet opgelost? Neem contact op met je Fleet manager.

 

 

Zoek je iets anders?