Webmail

Help, mijn factuur is hoger dan verwacht

Ontvang je een factuur die hoger is dan normaal? Dat hoeft niet meteen een fout te zijn. Er zijn verschillende redenen waarom je factuur tijdelijk hoger kan uitvallen.

 

Dit zijn de meest voorkomende oorzaken:

1. Gebruik buiten bundel

Gebruik je meer dan wat in je abonnement inbegrepen is, dan worden de extra kosten toegevoegd op je factuur. Denk aan internationale gesprekken, bestelde films of roamingkosten.

 

Bekijk meer tips om roamingkosten te vermijden.

2. Tariefwijziging

Stapte je over naar een ander tariefplan? Dan kan je eerstvolgende factuur tijdelijk hoger zijn. Je betaalt in dat geval:

 

  • Een deel van je vorige abonnement (tot de omschakeling).
  • Een deel van je nieuwe abonnement (vanaf de omschakeling tot de opmaakdatum van de factuur).
  • Het volledige bedrag van je nieuwe abonnement voor de komende maand (vooruitbetaling).
    Als je vorige abonnement al vooruitbetaald was, wordt dat bedrag automatisch verrekend.

3. Eenmalige kosten

Soms is je factuur hoger door een eenmalige kost, zoals installatiekosten of specifiek bijkomende diensten.

Zoek je iets anders?

Kom je er niet uit? Neem contact met ons op