In de vijftien jaar dat het bestaat, is Médi-confort sterk gegroeid. Mobiele telefonie is essentieel voor de ontwikkeling van het bedrijf, maar elke gebruiker heeft zijn eigen behoeften. Het bedrijf dat medisch en paramedisch materiaal verkoopt en verhuurt, wendde zich tot Telenet Business om een aangepaste oplossing te vinden voor iedere medewerker. Het doel is om tegelijk de kosten te verlagen en van een optimale dienstverlening te genieten.
Maatschappelijke rol en economische rentabiliteit
Médi-Confort is ontstaan in 2008 en opende in 2010 een eerste winkel in Hornu. Vandaag telt het bedrijf 6 winkels in Wallonië en 34 medewerkers, onder wie 4 chauffeurs en technici voor leveringen aan huis en dienstverlening na verkoop.
Net als elk ander bloeiend bedrijf streeft Médi-Confort naar economische rentabiliteit, maar verliest het zijn maatschappelijke rol niet uit het oog ten aanzien van zijn klanten, die soms dringend geholpen willen worden. "We willen in de eerste plaats onze klanten tevreden stellen door redelijke prijzen te hanteren en een snelle, kwaliteitsvolle dienstverlening te bieden, maar we moeten ook rekening houden met het economische aspect", zegt Frédéric Roland, commercieel en kwaliteitsverantwoordelijke bij Médi-Confort . "Om een goed evenwicht te vinden is kostenbeheersing van essentieel belang."
Kosten verlagen en dienstverlening verbeteren
Médi-Confort heeft een twintigtal abonnementen voor mobiele telefonie waarmee de chauffeurs, verkopers, technici en commerciële medewerkers contacten kunnen onderhouden. "We zijn sterk afhankelijk van mobiele telefonie", verduidelijkt Frédéric. "Alleen oproepen naar het buitenland en binnenkomende oproepen van klanten en leveranciers verlopen nog via vaste lijnen."
Het Waalse bedrijf was echter niet tevreden over de voormalige leverancier van mobiele telefonie. "Hun prijzen waren te hoog en de dienstverlening was verre van optimaal", vertelt Frédéric. "Daarom gingen we op zoek naar een nieuwe leverancier, enerzijds om de kosten te verlagen en anderzijds om dienstverlening te krijgen die deze naam waardig is."
"Om tegen goede prijzen te blijven verkopen, moeten onze kosten redelijk blijven."
Frédéric Roland
Commercieel en kwaliteitsverantwoordelijke, Médi-Confort
Persoonlijke benadering
Médi-Confort is enigszins toevallig bij Telenet Business terechtgekomen. "Ik was op zoek naar een prepaid formule voor mijn kinderen en stapte privé over naar Base", herinnert Frédéric zich. "Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om naar hun professionele formules te vragen. Toen kwam ik in contact met Telenet Business, de professionele tegenhanger van Base."
"Het contact met Jean-Thomas, onze Account Manager, verliep zeer vlot", gaat Frédéric verder. "Ik was onmiddellijk tevreden over zijn aanpak. Ik legde hem uit wat ik nodig had en hij respecteerde wat ik vroeg. Hij aarzelde niet om het aanbod meermaals aan te passen, zodat het op alle punten voldeed aan onze behoeften."
Oplossing op maat en vereenvoudigd beheer
Vandaag heeft Médi-Confort 23 Telenet Business-abonnementen, afgestemd op ieders profiel en verbruik: Start voor de commerciële medewerkers in de winkel, Contact en Fast voor de vertegenwoordigers die meer data nodig hebben, en Fast EU voor de directie die regelmatig naar het buitenland moet. "Bij de mobiele abonnementen van Telenet Business zijn de oproepen tussen collega's onbeperkt. Dat is een onmiskenbare troef", geeft Frédéric toe.
"Ik ben vooral ook zeer blij met het klantenportaal van Telenet Business", aldus een enthousiaste Frédéric. "Op een dag was een medewerker zijn pincode kwijt. Ik vond ze in minder dan 3 minuten terug."
Dankzij het klantenportaal kan Médi-Confort in alle vrijheid nummers toevoegen en verwijderen: "we hebben nieuwe simkaarten in voorraad. Ik activeer ze zelf wanneer dat nodig is, via het klantenportaal. En wanneer een medewerker het bedrijf verlaat, deactiveer ik de simkaart met een paar klikken. Ik heb ook al eens een smartphone besteld via het portaal. Dat kan snel en eenvoudig."
Doelstellingen ruimschoots bereikt
Door te veranderen van leverancier van mobiele telefonie wou Médi-Confort in de eerste plaats zijn kosten verlagen en van een betere dienstverlening genieten. "De doelstellingen zijn ruimschoots bereikt", benadrukt Frédéric.
"Onze facturatie is stabiel, zonder onaangename verrassingen. En het administratieve beheer is heel eenvoudig. En niet te vergeten: het uitstekende contact met onze Account Manager. Of het nu om het basisaanbod of om latere aanpassingen gaat, hij reageert altijd snel. Het is echt belangrijk dat er iemand opneemt als we bellen en dat we goede dienstverlening aangeboden krijgen!"
"Ik kan ondernemers alleen maar aanraden om te vergelijken, hun behoeften op het gebied van mobiele telefonie na te gaan en te zien wat de markt te bieden heeft. Dat is minder ingewikkeld dan het lijkt", besluit Frédéric.
Over Médi-Confort
- Verkoop en verhuur van medisch en paramedisch materiaal voor thuisverpleegkundigen en particulieren
- 6 winkels (Charleroi, Dour, La Louvière, Boussu, Tamines en Doornik) en levering aan huis
- Bedrijf opgericht in 2008 in Dour
- 34 medewerkers
Schrijf je in voor meer inspiratie*
Ontdek interviews, podcasts en andere content
Word uitgenodigd voor webinars, beurzen en netwerk-events
Download e-books en whitepapers
* We sturen je via e-mail op regelmatige basis onze content. Je ontvangt geen commerciële berichten of voorstellen. Uiteraard kan je op elk moment uitschrijven, of je voorkeuren aanpassen via de link onderaan elke e-mail. Door je in te schrijven aanvaard je het privacybeleid van Telenet.