nl

Opties van je vaste lijn

Je kan bij je vaste lijn verschillende opties nemen. Benieuwd welke er zijn? Ontdek welke opties gratis, inbegrepen of betalend zijn.

Hoe werken ze? 

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

Ken-je-beller

Deze heb je

Telenet Berichtendienst

Deze heb je

Signaal 2e oproep

Deze heb je

Oproep-doorschakeling

Deze heb je

Gesprek met 3

Deze heb je

Ken-je-laatste-beller

Deze heb je

Ken-je-beller

Deze heb je

Telenet Berichtendienst

Deze heb je

Signaal 2e oproep

Deze heb je

Oproep-doorschakeling

Deze heb je

Gesprek met 3

Deze heb je

Ken-je-laatste-beller

Deze heb je

Met deze extra (betalende) optie zie je op het scherm van je toestel de naam en het nummer van de beller. De keuze is aan jou: opnemen of gewoon laten rinkelen.

Zijn de gegevens op het scherm van je toestel zichtbaar?
icon eye

Hoera! Alles werkt. Normaal zie je...

  • het telefoonnummer van de beller
  • uur en datum van de oproep
  • naam van de beller (als je toestel dat kan tonen)
icon eye with a diagonal line

Ai! Zie je niets? Overloop dan best even deze checklist. 

  • Controleer of je optie actief staat in MyTelenet.
  • Kan je toestel gegevens weergeven? Kijk de handleiding van je toestel na. Heb je een toestel van Medion, binnenhuiscentrale of fax, dan lukt het helaas meestal niet.
  • Werkt je toestel op batterijen, kijk dan na of ze voldoende opgeladen zijn.
Goed om te weten
  • Sommige toestellen tonen alleen het nummer van de beller en niet de naam. Kan je toestel ook de naam van de beller tonen? Dan zie je die ook, tenzij de operator de naam niet wil doorgeven. Telenet geeft de naam wel door.
  • Is er geen info zichtbaar met Ken-je-beller? Dan heeft de beller ervoor gekozen om zijn nummer te verbergen. Je ziet dan xxxxxxxx of --- --- op je telefoontoestel.

Berichtendienst is je voicemail voor vaste telefonie (betalende optie). Neem je niet op of ben je in gesprek? Dan komt je beller op je Berichtendienst terecht.

Hoe werkt het?

Heb je een nieuw voicemailbericht? Dan zie je dat op je vaste telefoon via een lampje, bericht of signaal.

  • Beluister het bericht op je vaste telefoon via #99 (tegen binnenlands tarief).
  • Berichten vanop afstand beluisteren met een Telenet-nummer? Bel 0468 11 55 00.
  • Bel je vanop afstand niet met een Telenet-nummer? Dan beluister je je berichten via 03 288 49 99.

Wil je terugbellen? Dan betaal je die oproep tegen de standaardtarieven.

Wat kan je ermee doen?
  • Berichtendienst aan- of uitzetten.
  • Bezettoon aan- of uitzetten. Uitgezet? Dan gaat de beller meteen naar je Berichtendienst wanneer je in gesprek bent.
  • De taal van het menu instellen via MyTelenet.
  • Instellen na hoeveel belsignalen de beller naar je Berichtendienst gaat.
  • Een begroeting inspreken: druk 9, dan 3.

Je Berichtendienst blokkeert voor de veiligheid automatisch als je drie keer de verkeerde code ingeeft. Contacteer onze klantendienst om je Berichtendienst terug vrij te geven.

Goed om te weten
  • Je berichtendienst kan maximum 30 berichten bewaren, van telkens maximaal 3 minuten.
  • Een niet-beluisterd bericht verdwijnt na 30 dagen, een beluisterd bericht na 15 dagen.

Met deze betalende optie laat een bieptoon je weten dat een tweede beller je wil bereiken tijdens je telefoongesprek.

Je schakelt zo tussen gesprekken:

  1. Druk op de R-toets van je telefoontoestel om je eerste gesprekspartner even in wacht te zetten. Nu kan je praten met de tweede beller. De eerste beller hoort dit gesprek niet.
  2. Druk opnieuw op de R-toets om de tweede beller in wacht te plaatsen en weer naar je eerste gesprek te gaan.
Goed om te weten
  • Haakt 1 van de bellers in? Dan zet je het gesprek met de andere beller gewoon verder. Opgelet: als jij inhaakt, dan verbreek je beide verbindingen.
  • Gebruik Signaal 2e oproep niet op dezelfde lijn als die van je fax of modem. Signaal 2e oproep kan de datatransmissie van je fax of modem verstoren.

Schakel inkomende telefoons op je vaste lijn door naar een ander nummer, vast of mobiel met deze betalende optie. Zo blijf je bereikbaar als je niet thuis bent. Je kan alleen doorschakelen naar Belgische nummers. Ontdek meer over hoe oproepdoorschakeling werkt.

Tarieven

Jij betaalt voor doorschakeling zonder dat de beller er iets van merkt. Het kost de beller ook niets extra. Jij betaalt naar...

  • vast nummer: de tarieven (gesprekskost) voor oproepen van vaste lijn naar vaste lijn.
  • mobiel nummer: de tarieven voor oproepen van vaste lijn naar mobiel nummer.
Aan- of uitzetten

Via je toestel

  • Aanzetten? Bel *21 (je hoort de kiestoon) en vorm het telefoonnummer waarnaar je wil doorschakelen.
  • Uitzetten? Bel #21.

Vanop afstand

  • Bel de 1e keer met je eigen vaste telefoonlijn naar 015 33 33 33.
  • Geef de standaardcode 1234 in.
  • Stel je persoonlijke code in. De oproepdoorschakeling is nu actief.
  • Vanaf nu kan je via alle toestellen bellen naar 015 33 33 33.
  • Dat is handig om bijvoorbeeld de oproepdoorschakeling vanop afstand weer uit te zetten.
Goed om te weten
  • Toch doorschakelen naar een buitenlands nummer? Bel ons op 015 66 66 66 of stuur ons via WhatsApp.
  • Hoor je een bevestigingstoon (korte kiestonen na mekaar) wanneer je oproepdoorschakeling aan- of uitzet? Joepie! Dan weet je zeker dat de optie aan- of uitstaat.
  • Hoor je een overbelastingstoon? Waarschijnlijk ging er iets mis. Probeer het nog eens.

Met deze gratis optie voer je een gesprek met 3 tegelijk. Zo stemmen jullie meteen de agenda's op elkaar af, zonder misverstanden. Volg deze stappen om een gesprek met 3 te voeren:

  1. Bel één van je gesprekspartners met je vaste lijn.
  2. Druk op de R-toets als de persoon opneemt. Je gesprekspartner staat nu in wacht. Dat hoor je aan de nieuwe, kortonderbroken kiestoon.
  3. Vorm het nummer van je tweede gesprekspartner.
  4. Druk opnieuw op de R-toets als die persoon opneemt.
  5. Je bent nu in gesprek met beide gesprekspartners.
Goed om te weten

Haakt één van je gesprekspartners in, dan praat je gewoon met twee verder. Hang jij op, dan verbreek je beide verbindingen tegelijk.

Daarmee kom je te weten welke nummer je als laatste belde op je vaste lijn. Zo werkt het...

  • Bel 1919. Je hoort het telefoonnummer (behalve bij een geheim nummer), de datum en het tijdstip van je laatste oproep.
  • Terugbellen? Druk 1. Je belt tegen het standaardtarief.
Goed om te weten
  • De taal van de boodschap hangt af van de regio waar je woont. Woon je in Vlaanderen? Dan hoor je de boodschap in het Nederlands. Helaas kan je de taal niet aanpassen.
  • Deze optie kan je meteen gebruiken. Joepie! Geen tijd steken in aparte activatie dus.

Opties activeren op een wip

Dat doe je makkelijk online...

Stap 1

Ga naar Beheer je producten in MyTelenet.

Stap 2

Je krijgt een overzicht van je producten en opties te zien. Klik op Beheer je opties bij je vaste lijn.

Stap 3

(De)activeer of pas aan wat je wilt. Het duurt ongeveer 30 minuten voor de optie actief is. Veel belplezier!

Tip! Je kan ook Top-lijn nemen bij je vaste telefonie. Dat is een combinatie van deze 4 handige opties: Ken-je-beller, Telenet Berichtendienst, Oproepdoorschakeling en Signaal 2e oproep. Heb je ONE, ONEup of WIGO? Dan is Top-lijn inbegrepen!

Zoek je iets anders?