nl

Alles over Easy Switch

Veranderen van operator? Da’s eenvoudiger dan ooit. Dankzij Easy Switch regelt je nieuwe operator je overstap van begin tot eind. Gebruik Easy Switch zowel om over te stappen naar Telenet als omgekeerd, van Telenet naar een andere operator.

Hoe gebruik je Easy Switch voor internet of tv?

  • Bezorg je Easy Switch-gegevens aan je nieuwe operator. Stap je over naar Telenet? Dan doe je dat best tijdens je bestelling of online tot 3 dagen voor je installatie. Kies je voor installatie door een technieker? Dan kan je je Easy Switch-gegevens ook doorgeven tijdens de installatie zelf.
  • Je vindt je Easy Switch ID op je aanrekening (factuur), aankoopbevestiging of online klantenzone van je huidige operator.
  • Je kan easy switchen voor al je diensten, als je minstens met internet of tv overstapt.
  • Zijn je nieuwe Telenet-diensten al geïnstalleerd en geactiveerd? Dan zeg je zelf je diensten op bij je vorige operator. Easy switchen kan dan niet meer.

Wil je ook vaste en mobiele nummers overzetten?

Nummers overzetten

Wil je bij je overstap ook je telefoonnummers meenemen naar je nieuwe operator? Dan regelt die daarvoor ook de opzeg, als je het vraagt.

Nummers behouden

Stap je over met televisie of internet, maar wil je je telefoonnummers behouden bij je huidige operator? Kijk dan zeker na of je operator telefonie aanbiedt zonder internet of tv. Anders kan je je telefoonnummers verliezen (bv. bij VOO, EDPnet en Scarlet).

Nummers opzeggen

Stap je over met televisie of internet en wil je je huidige telefoonnummers opzeggen? Dan regelt je nieuwe operator dit ook via Easy Switch als je dat wenst.

Wat als er iets misloopt tijdens je Easy Switch?

Ook al doen we ons best om je overstap vlekkeloos te laten verlopen, soms loopt het toch eens mis. In dat geval kan je rekenen op een compensatie.

 

Tijdens de Easy Switch, krijg je een datum waarop de diensten van je nieuwe operator geactiveerd worden. Is dat niet het geval, dan heb je vanaf die dag recht op een compensatie.

  • Is je abonnement niet actief op de vooropgestelde datum, dan krijg je een compensatie van € 6. 
  • Moet je meer dan één dag wachten tot je nieuwe abonnement actief is? Dan krijg je een compensatie van € 10 per dag. 
  • Heb je een installatie-afspraak met een Telenet-technieker en daagt die niet op? Dan krijg je een compensatie van € 30 voor de gemiste afspraak.
Goed om te weten
Zoek je iets anders?