Een eigen modem gebruiken
Heb je een bestaand internetabonnement en surf je via een Telenet-modem? Dan kan je kiezen welke eindapparatuur je gebruikt. Concreet kan je je eigen modem aansluiten om te verbinden met ons netwerk.
Ben je een nieuwe klant? Of verhuis je als bestaande klant en wil je op je nieuwe adres een eigen modem gebruiken? Sluit dan altijd eerst de Telenet-modem aan. Op deze manier activeer je de producten en weten we zeker dat alles goed werkt. Vervolgens kan je de switch maken naar je eigen modem. Voer hierop wel eerst de meest recente software-update uit.
Registratie van je eigen modem
We vinden het belangrijk dat je zorgeloos surft. Daarom moet je eigen modem aan bepaalde voorwaarden voldoen. Vul het registratieformulier in, voordat je je eigen modem gaat gebruiken. We vragen naar volgende zaken, voor zowel je actieve als nieuwe modem:
- Coax-aansluiting: MAC-adres en serienummer
- Fiberaansluiting: PON-serienummer (ook wel Modem ID genoemd)
Daarnaast vragen we je telefoonnummer. Wil je een eigen EMTA-modem gebruiken, waarmee je ook kan bellen? Dan hebben we jouw e-mailadres nodig. Je ontvangt namelijk een mail met de nodige instellingen.
We voegen de info over je eigen modem vervolgens toe aan onze netwerkdatabase. Dit gebeurt binnen de vijf werkdagen. We bellen je dan op, met de vraag of we de activatie van je eigen modem ook effectief mogen uitvoeren. Kunnen we je niet bereiken? Geen nood, dan bellen we je later terug. Tot die tijd blijft je Telenet-modem actief en kan je blijven surfen.
Belangrijk
- Heb je problemen met het verbinden via je eigen modem? Controleer dan of je de meest recente software-update hebt uitgevoerd. Vraag eventueel hulp aan de verkoper van je eigen modem. Telenet geeft geen verdere ondersteuning.
- Heb je een Digicorder of Digibox? Dan zijn de interactieve functies (zoals programma's herbekijken) niet beschikbaar via je eigen modem. Je kan je Digicorder of Digibox gratis omruilen voor een Telenet TV-box, die wel volledig compatibel is.
Wat met je oude Telenet-modem?
Hou deze altijd bij. Zo kunnen we bij technische problemen controleren of je eigen modem de oorzaak is. Lever je Telenet-modem dus niet in. Breng deze ook niet naar het containerpark.
Wil je later toch terug overschakelen naar je Telenet-modem? Of een andere eigen modem registreren? Geen probleem: je vult gewoon hetzelfde registratieformulier in om opnieuw van modem te veranderen.
Technische specificaties voor je eigen modem
Klik hieronder voor de minimale vereisten voor modems en routers om te kunnen verbinden met ons netwerk.
Internet
Telefonie
Mogelijke eigen modems
Belangrijk
Bovenstaande lijst met modems is louter een indicatie van mogelijke overeenstemming met de noodzakelijke minimale Telenet-specificaties. Telenet geeft geen garantie dat bovenstaande modems ook effectief aan deze en andere hard- en software-vereisten zullen voldoen. Kijk altijd onze finale en volledige vereisten na. Deze vind je terug in de documenten waarnaar we hierboven verwijzen. Fabrikanten moeten altijd bevestigen dat hun modems aan alle vereisten voldoen.
Heb je nog vragen over het registreren van je eigen modem?
Dan helpen we je graag verder:
- Voor klanten: ga naar de groeppagina op onze community om hulp te krijgen van andere Telenet-klanten met een eigen modem.
- Voor fabrikanten: contacteer ons via e-mail.
Disclaimer: hoewel Telenet alles in het werk heeft gesteld om de nauwkeurigheid te waarborgen, kan zij niet aansprakelijk worden gesteld voor enige directe, indirecte, incidentele of speciale schade die voortvloeit uit het gebruik van de in deze documenten beschreven specificaties en het gebruik van een eigen modem.