Je domiciliëring aanvragen en beheren
Met een domiciliëring geef je Telenet toestemming om het bedrag van je aanrekening elke maand rechtstreeks op te vragen bij je bank. We werken hiervoor samen met Doccle.
Hoe een domiciliëring aanvragen, aanpassen of stopzetten?
Een domiciliëring aanvragen of beheren doe je makkelijk en snel via MyTelenet of de MyTelenet-app. Meer over hoe je dat doet, vind je hieronder.
We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze
Hoe aanvragen?
Je domiciliëring aanvragen kan via MyTelenet of de MyTelenet-app.
Via MyTelenet:
- In MyTelenet ga ja naar Betaling - Instellingen - Domiciliëring aanvragen en Verdergaan.
- Je komt daarna op de website van Doccle waar je je persoonlijke gegevens invult.
- Daarna wordt je aanvraag verwerkt.
Via de MyTelenet-app:
- Meld je aan in de MyTelenet-app en kies meteen voor Domiciliëring aanvragen.
- Je komt op de website van Doccle waar je je persoonlijke gegevens invult.
- Daarna wordt je aanvraag verwerkt.
Na aanvraag
We activeren je domiciliëring binnen de twee werkdagen.
Na de aanvraag, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail waarop de datum staat van je eerstvolgende aanrekening die je via domiciliëring betaalt. In bijlage van de e-mail vind je ook je domiciliëringsmandaat.
Hoe aanpassen?
Wil je het rekeningnummer van je domiciliëring aanpassen?
Via MyTelenet:
- In MyTelenet ga ja naar Betaling - Instellingen - Domiciliëring aanpassen.
- Je komt daarna op de website van Doccle waar je onderaan je nieuwe rekeningnummer (IBAN) invult.
- Daarna wordt je aanvraag verwerkt.
Via de MyTelenet-app:
- Meld je aan in de MyTelenet-app en kies onderaan voor Betalingen.
- In het overzicht met betalingen kies je bovenaan rechts via de drie puntjes voor Domiciliëring aanpassen.
- Daarna wordt je aanvraag verwerkt.
Na aanpassing
Na de aanpassing activeren wij je nieuwe domiciliëring binnen twee werkdagen.
We zetten je vorige domiciliëring automatisch stop. Dat betekent ook dat er op je aanrekening een nieuwe mandaatreferentie zal staan.
Hoe stopzetten?
Wil je niet meer automatisch betalen? Zet je domiciliëring stop!
Via MyTelenet:
- In MyTelenet ga ja naar Betaling en kies je opnieuw voor optie Overschrijving in plaats van domiciliëring.
Via de MyTelenet-app:
- Meld je aan in de MyTelenet-app en kies onderaan voor Betalingen.
- In het overzicht met betalingen kies je bovenaan rechts via de drie puntjes voor Domiciliëring stopzetten.
Na stopzetting
Je Telenet-domiciliëring blijft na de stopzetting nog een tijdje zichtbaar.
Je Telenet-domiciliëring verdwijnt pas na 36 maanden uit het overzicht van je bank, maar je kan dit ook zelf verwijderen. Tip! Doe je dit zelf? Wacht dan nog even op je eerstvolgende aanrekening om te zien of je nog één keer via domiciliëring betaalt of niet.
Andere vragen?
We activeren je domiciliëring binnen de twee werkdagen na je aanvraag. Je ontvangt altijd een bevestiging per e-mail. Daarop staat de datum van je eerstvolgende aanrekening die je met domiciliëring betaalt.
Het kan zijn dat je aanvraag nog in verwerking is. Dan betaal je nog één keer per overschrijving. Op je aanrekening staat altijd hoe je die betaalt.
Nee, dat kan je niet kiezen. Op je aanrekening staat wanneer we je openstaand saldo van je rekening halen. Dat is altijd een paar dagen nadat je je aanrekening hebt gekregen.
Dan storten we een paar dagen na ontvangst van je dubbele betaling het teveel automatisch terug op je rekening.
Dan vraag je een nieuwe domiciliëring aan. We zetten je vorige domiciliëring (met je oude rekeningnummer) automatisch stop zodra de nieuwe domiciliëring actief is.
Contacteer ons bij vragen over je aanrekening. Zo kunnen we dit samen bekijken.
Je ontvangt van ons een eerste gratis herinnering waarin we je vragen om je openstaand saldo per overschrijving te betalen. Meer weten?