Privacy inbreuken

We spreken over een privacy-inbreuk als persoonsgegevens per ongeluk of zonder toestemming vernietigd, verloren, gewijzigd of gedeeld worden.

 

Rapporteer privacy-inbreuk

Denk je dat zoiets gebeurd is met jouw gegevens? Dan kan je dat rapporteren.

Je kan een privacy-inbreuk ook rapporteren in een Telenet-winkelpunt of via de Klantendienst.

Wij doen er eerst en vooral alles aan om jouw gegevens zo goed mogelijk te beschermen. Daarvoor baseren wij ons op internationale standaarden en richtlijnen. Bij elke nieuwe ontwikkeling of procedure zetten we de bescherming van jouw gegevens centraal. 

 

Onze medewerkers, partners en leveranciers moeten zich allemaal houden aan strikte veiligheidsprotocollen. Onze medewerkers krijgen bovendien regelmatig verschillende interne opleidingen en onze leveranciers screenen we op het correct toepassen van onze regels. 

 

In ons privacybeleid lees je in hoofdstuk 4 in detail hoe wij jouw gegevens beschermen. 

Je gegevens beschermen, dat kan je ook zelf doen. Alvast enkele tips:

  • Gebruik veilige wachtwoorden, die je niet gemakkelijk kan raden.
  • Deel je wachtwoorden niet met anderen.
  • Verandering van gezinssamenstelling? Jammergenoeg gaat zoiets soms gepaard met problemen. In dat geval kan je best zowel je Telenet-account als wifi resetten. Zorg er ook voor dat we weten als je verhuist. Zo komt er geen post met jouw gegevens op de verkeerde plaats.
  • Beveilig je toestellen en netwerken.
  • Merk je dat er iets fout loopt? Contacteer ons zo snel mogelijk zodat we het probleem kunnen onderzoeken.

 

We nemen elke melding van inbreuk ernstig. Eerst en vooral onderzoekt ons gespecialiseerd privacyteam de omstandigheden. Daarna doen ze zo snel mogelijk wat moet gebeuren om het probleem op te lossen.


Ze maken ook verbeteringsvoorstellen over onze processen, procedures en systemen. Zo voorkomen we dat zoiets nog eens gebeurt.


Binnen de 72u verwittigen we ook de Gegevensbeschermingsautoriteit als dat nodig is. Tenslotte informeren we alle betrokkenen over de genomen stappen.

Jazeker. In sommige gevallen hebben we ook gegevens van mensen die geen Telenet-klant zijn. Bijvoorbeeld als je ooit deelnam aan een wedstrijd. Denk je dat die gegevens verkeerd gebruikt zijn? Ook dan kan je een privacy-inbreuk rapporteren via de link hierboven.

Als iemand probeert je gegevens te bemachtigen, noemen we dat phishing. Helaas komt dit steeds vaker voor. We hebben hierover heel wat meer informatie. Lees alles over phishing en wat je moet doen

Alles over jouw privacy bij Telenet

Privacy-instellingen

Hoe mogen wij jouw data gebruiken? Jij kiest. Dat doe je via je privacy-instellingen. Er zijn vier niveau’s: van algemeen tot uniek.

 

 

Lees meer

Privacyrechten

Met je privacyrechten krijg je meer inzicht en controle over de gegevens die wij van jou verwerken.

 

 

 

Lees meer

Privacy-inbreuken

Is er toch iets misgegaan met je gegevens? Dan kan je een inbreuk op je privacy snel en eenvoudig rapporteren.

 

 

 

Lees meer

Gegevens delen

Soms is het nodig dat we je gegevens delen. Met bijvoorbeeld externe leveranciers die in onze opdracht werken, omdat we daar wettelijk toe verplicht zijn of omdat je zelf toestemming gaf.

 

Lees meer

Cookies

Dankzij cookies weten we wie je bent als je onze website bezoekt. Dat maakt onze site gebruiken heel gemakkelijk. Welke info je met ons deelt, kies je zelf!

 

 

 

 

Lees meer

Contacteer ons

Zit je na het lezen van deze pagina en het privacybeleid nog steeds met vragen over je privacy? Stel je vraag aan het Telenet Privacy Team.

Heb je een klacht ivm de verwerking van je persoonsgegevens door Telenet of wil je een procedure starten voor bemiddeling? Surf naar de website van de GBA.

Ons privacybeleid

Zo, dit was de samenvatting van ons privacybeleid. Wil je alles in detail nalezen? Download dan ons volledige privacybeleid.