nl

Alles over WIGO

Met WIGO en WIGO S kan je zorgeloos gratis bellen, surfen en Telenet TV kijken op al je schermen. Bovendien krijg je een pot mobiele data om te delen met heel je gezin. Geen nood aan internet onderweg, maar wel aan al de rest? Dan ben je met WIGO home of WIGO home S aan het juiste adres: alle voordelen van onze all-in, maar dan zonder de mobiele data.

WIGO, WIGO S of WIGO Unlimited

Aanpassen
Verbruik
Mobiele nummers
Vaste lijn
Administratie
Aanpassen
Verbruik
Mobiele nummers
Vaste lijn
Administratie

Omdat elke gebruiker mobiele data uit de pot kan gebruiken, is het goed dat iemand een oogje in het zeil houdt. Daarom is minstens 1 persoon van het gezin beheerder van de WIGO (S/Unlimited), de anderen zijn gebruikers. Via de persoonlijke login kan je bepalen wie beheerder of gebruiker is. We zetten even op een rij wat welke gebruiker kan.

Beheerder

  • Het gezinsverbruik bekijken
  • Persoonlijk verbruik van elke gebruiker checken
  • Verbruiksmeldingen instellen
  • Iemand pauzeren die te gretig data verbruikt
  • De rol van iemand aanpassen (via de profielpagina)
  • Je WIGO (S)-abonnement beheren (opties toevoegen, instellingen aanpassen, ...)

Gebruiker

  • Persoonlijk verbruik bekijken
  • De status van de hele mobiele datapot raadplegen.

Met je login heb je toegang tot alle Telenet-websites en -apps.

Je kan WIGO niet meer bestellen en ook omschakelen naar een hogere of lagere WIGO kan niet meer. Past je huidige WIGO niet meer bij jou en je wensen? Dan stap je best over naar ONE of ONEup. Je stelt je ONE(up) helemaal zelf samen, zodat er altijd een combinatie is die perfect bij je past!

Beheer en bekijk je mobiele verbruik elk moment van de dag met de MyTelenet-app of via MyTelenet. Dankzij verbruiksmeldingen kom je nooit voor verrassingen te staan!

 

Heb je WIGO Unlimited? Dan surf je met z'n allen onbeperkt. Zodra jullie samen 100 GB verbruikt hebben, blijven jullie verder surfen aan een verlaagde snelheid van 512 kbps. In België kan je je data intensiever gebruiken dan in de EU. In de EU-zone is er een lagere volumelimiet. Surf je met je WIGO Unlimited buiten België, maar zit je wel nog in de EU-zone? Je pot mobiele data is beperkt tot 120 GB. Heb je meer data nodig? Geen probleem, je kan verder surfen aan deze tarieven.

Verbruiksmeldingen

Zodra je een bepaald verbruik hebt bereikt, krijg je een gratis sms. Je kan geen verbruikslimiet instellen. Maar dankzij de meldingen ben je altijd op de hoogte en kies je zelf wanneer je een gebruiker pauzeert.

  • Beheerder:  je krijgt een sms en e-mail je 80%, 95% en 100% verbruikte. Je kan extra verbruiksmeldingen instellen voor het familieverbruik en/of het persoonlike verbruik van je gezinsleden.
  • Gebruiker: je krijgt een sms als je 100% verbruikte.

Verbruik opties

Heb je de optie internationaal bellen? Dan kan je ook dat verbruik opvolgen via je verbruiksoverzicht in MyTelenet.

Bij WIGO en WIGO S krijg je maandelijks een pot mobiele data om te delen met je gezin of om zelf te verbruiken. Je kan niet méér mobiele data verbruiken dan inbegrepen in je WIGO en WIGO S. Je kan dus nooit boven de limiet van je abonnement gaan. Je kan wel buiten je abonnement kosten maken, bijvoorbeeld door naar speciale nummers te bellen of te surfen via mobiele data buiten de EU. 

 

Je pot wordt elke maand op de eerste dag van je aanrekeningsperiode weer aangevuld. Wanneer die precies valt, vind je makkelijk terug in het overzicht van je mobiel dataverbruik en in de MyTelenet-app.

 

  • Is je mobiele datapot op? Dan kan je vanaf je volgend aanrekeningsperiode weer gebruik maken van je volledige hoeveelheid mobiele data.
  • Is je mobiele datapot te klein? Dan is ONE of ONEup waarschijnlijk iets voor jou! Met ONE(up) ben je simpelweg overal verbonden zonder zorgen. Want je surft onbeperkt, ook met je mobiele data. En je stelt je ONE(up) helemaal samen op jouw maat!

Als beheerder kan je een gebruiker, die gulzig met de pot mobiele data omgaat, tijdelijk pauzeren. Die gebruiker heeft dan geen toegang meer tot de pot mobiele data tot het einde van de aanrekeningsperiode of tot een beheerder de pauze weer beëindigt.

  • De gebruiker die gepauzeerd is ziet een pauze-icoon bij de profielfoto en kan nog wel roamen. Ook bellen, sms'en en surfen via wifi is nog mogelijk.
  • De beheerder kan een gebruiker manueel of automatisch pauzeren. We leggen je uit hoe het werkt.

Manueel pauzeren

Je kan op elk moment van de dag een gebruiker pauzeren. Dat doe je via de knop Pauzeren in de MyTelenet-app en op je persoonlijke verbruikspagina. Daar kan je de pauze ook weer beëindigen. Al na enkele minuten kan de gebruiker weer mobiele data verbruiken. Handig als je per ongeluk iemand gepauzeerd hebt.

Automatisch pauzeren

Je kan een gebruiker ook automatisch laten pauzeren. Dat doe je door de optie Automatisch pauzeren aan te vinken bij je verbruiksmeldingen. Zodra de gebruiker de ingestelde datagrens bereikt, wordt hij automatisch gepauzeerd. De gebruiker heeft dan tot het einde van de aanrekeningsperiode geen toegang meer tot de mobiele datapot of tot een beheerder de pauze weer beëindigt.

Volg het individuele verbruik in je WIGO (S) op door een mobiel nummer aan een specifieke gebruiker te koppelen. We leggen je uit wat je kan doen en hoe je te werk gaat. Opgelet: alleen een beheerder kan mobiele nummers koppelen of herkoppelen.

  1. Ga naar MyTelenet en klik op het kaartje Je gebruikers.
  2. Kies de gebruiker aan wie je een mobiel nummer wil (her)koppelen. Of maak indien nodig een nieuwe gebruiker aan (via het + icoon).
  3. Kies uit de lijst het nummer dat je aan de gebruiker wil koppelen. Zie je de lijst niet? Klik dan op Voeg een nummer toe en bewaar het profiel. Als je wil, kan je ook het contactnummer overschrijven.
  4. Klaar! 

In je WIGO (S/Unlimited) zijn een aantal mobiele lijnen inbegrepen. Voor elk mobiel nummer heb je een simkaart nodig. Je kan extra simkaarten voor je WIGO (S) bestellen, of mobiele abonnementen (bv. Telenet Mobile) bovenop je WIGO (S/Unlimited) kiezen.

 

Opgelet: heb je een WIGO 9 GB of WIGO 15 GB en heb je een extra simkaart nodig? Dan kan je kiezen voor ONE of ONE(up). Omschakelen naar een andere WIGO kan niet meer.

Om je mobiel nummer te kunnen gebruiken, moet je eerst je simkaart activeren op één van de volgende manieren:

 

Goed om te weten

  • Bestel je je simkaart telefonisch of online? Dan sturen we ze per post naar je toe. Alles past in de brievenbus, dus je hoeft niet thuis te blijven.
  • Bestel je je simkaart in een Telenet-winkel? Dan activeren we ze meteen voor jou en neem je ze ook onmiddellijk mee naar huis.

Ga aan de slag met je vaste lijn en ontdek welke opties je kan toevoegen. En welke gratis, inbegrepen of betalend zijn.

In je WIGO (S/Unlimited)-abonnement zijn vaste en mobiele telefonie, abonnements- en auteursrechten voor kabel-tv en de huur van je decoder inbegrepen. 

Elke gebruiker kan zijn/haar eigen privacyniveau kiezen. Je bepaalt dus zelf wat Telenet met je persoonsgegevens doet.

WIGO Home of WIGO Home S

Aanpassen
Verbruik
Vaste lijn
Administratie
Aanpassen
Verbruik
Vaste lijn
Administratie

Met je login heb je toegang tot alle Telenet-websites en -apps.

Je kan WIGO niet meer bestellen en ook omschakelen naar een hogere of lagere WIGO kan niet meer. Past je huidige WIGO niet meer bij jou en je wensen? Dan stap je best over naar ONE of ONEup. Je stelt je ONE(up) helemaal zelf samen, zodat er altijd een combinatie is die perfect bij je past!

Beheer en bekijk je mobiele verbruik elk moment van de dag met de MyTelenet-app of via MyTelenet.

Ga aan de slag met je vaste lijn en ontdek welke opties je kan toevoegen. En welke gratis, inbegrepen of betalend zijn.

In je WIGO Home (S)-abonnement zijn vaste telefonie, abonnements- en auteursrechten voor kabel-tv en de huur van je decoder inbegrepen. 

Elke gebruiker kan zijn/haar eigen privacyniveau kiezen. Je bepaalt dus zelf wat Telenet met je persoonsgegevens doet.

Zoek je iets anders?