Telenet-abonnement opzeggen?
Overweeg je om je abonnement te stoppen? Contacteer ons gratis op 0800 66 350. We vinden vast een gepaste oplossing zodat je snel weer in de juiste flow zit.
Ook als je technische problemen hebt, zoeken we graag samen met jou naar een snelle en correcte oplossing. Want jij verdient als klant de beste service en hulp wanneer je die nodig hebt.
Zo zeg je je abonnement op
Wil je toch je abonnement stopzetten? Dat vinden we spijtig, maar we brengen dit voor jou binnen 2 werkdagen in orde.
Kies één van de volgende 4 opzegmogelijkheden.
Telefonisch
- Bel ons op 0800 66 350
- NL: ma-vrij van 8u tot 20u, zaterdag van 9u tot 17u30
- FR: ma-vrij van 8u tot 17u30, zaterdag van 9u tot 17u30
Contactformulier
Vul het contactformulier in om je diensten op te zeggen.
Easy Switch
- Meer over Easy Switch
- Vind je Easy Switch ID
Post
Stuur een opzegbrief naar Telenet Klantendienst, Liersesteenweg 4,
2800 Mechelen
Praktisch
Als je opzegt, zijn er een aantal praktische zaken waarmee je rekening moet houden. We zetten ze graag op een rij.
Ben je Telenet Business-klant? Dan vind je alle informatie terug op deze pagina.
We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze
Heb je één van onze recente modems (behalve type CH6643E) ? Dan lever je die, nadat je diensten hebt opgezegd. Print je verzendlabel uit en breng je modem naar een retourpunt in de buurt. Je kan ook terecht bij een Telenet-winkelpunt.
- Haal je modem uit het stopcontact.
- Verwijder de netwerk- en telefoonkabels uit je modem. Laat het andere uiteinde van de kabels in je toestel(len).
- Draai de coaxkabel aan je modem los met de bijgeleverde steeksleutel. Het andere uiteinde laat je hangen in de netwerkverdeler.
- Lever je toestel in, samen met alle bijhorende bekabeling.
Opgelet! Je netwerkverdeler hoef je niet te verwijderen. Ook alle coaxkabels aan de netwerkverdeler laat je hangen.
Lever je je modem niet of te laat in? Dan rekenen we een eenmalige vergoeding, afhankelijk van het type modem. Zodra je je toestel dan binnenbrengt, krijg je het bedrag terug via je (eind)aanrekening.
Type
CH7465LG-TN
CV8560E
CH8568LG
Bedrag incl. btw (€)
60
80
90
Tip: je vindt het type op de sticker van je modem
Welke toestellen stuur je terug?
Telenet TV-box, Digicorder of Digibox
Wifi-versterkers
Hoe terugsturen?
Heb je een decoder of wifi-oplossing in huis? Dan stuur je die na je opzeg makkelijk terug via een PostNL-retourpunt.
- Steek je toestel, de bijhorende kabels en de afstandsbediening van je decoder in een doos.
- Druk het verzendlabel af en kleef het op de buitenkant van je verpakking.
- Zoek het dichtsbijzijnde PostNL-retourpunt op en breng je pakje binnen. Alleen via PostNL is terugsturen gratis!
Heb je geen printer? Je kan de toestellen ook binnenbrengen in een Telenet-winkel.
Te laat ?
Lever je je decoder of wifi-oplossing niet of te laat in? Dan rekenen we de restwaarde aan. Breng je je toestel (zonder schade) later nog binnen? Dan krijg je het bedrag terug via je (eind)aanrekening.
Aangekocht toestel?
Dat hoef je natuurlijk niet terug te sturen. Houd wel rekening met de voorwaarden:
- Een toestel gekocht via gespreid betalen (elke maand een vast bedrag)? Je contract voor gespreid betalen loopt gewoon verder, tot je toestel volledig is afbetaald.
- Krijg je toestelkorting op je toestel? Betaalde je een voordeliger tarief en je contract voor dat toestel nog niet afgelopen? Dan betaal je nog de restwaarde van je toestelkorting. De restwaardetabel ontving je bij de aankoop van je toestel.
Telenet TV-box, Digicorder of Digibox
Aan het einde van je Telenet TV-abonnement lever je je decoder in goede staat (samen met alle accessoires) in bij een retourpunt in je buurt. of een Telenet-winkelpunt.
- Haal de stroomkabel uit het stopcontact.
- Verwijder de hdmi-kabel, coaxkabel en stroomkabel uit de decoder.
- Breng je decoder terug, samen met de afstandsbediening en stroomkabel.
Lever je je decoder niet of te laat in? Dan rekenen we de restwaarde aan. Zodra je je toestel dan binnenbrengt, krijg je het bedrag terug via je (eind)aanrekening.
Wifi-versterker
We vragen je om de huur van je toestellen op te zeggen via MyTelenet, en ze daarna binnen te brengen in een retourpunt in je buurt of een Telenet-winkelpunt. Ze moeten in goede staat en met eventuele accessoires zoals stroomkabel en adapter worden teruggebracht.
Kan je je toestellen niet inleveren voor we je volgende aanrekening opmaken? Dan rekenen we een vergoeding aan voor het toestel. Die bedraagt maximaal € 99 per Wifi-booster of € 105 per Wifi-pod. Zodra je de toestellen inlevert (zonder schade), krijg je de vergoeding terug via je aanrekening.
Toestel gekocht via Telenet?
- Een toestel gekocht via gespreid betalen (elke maand een vast bedrag)? Als je al je abonnementen opzegt, blijft je contract voor gespreid betalen lopen. Je blijft er dus maandelijks voor betalen, tot je toestel volledig is afbetaald.
- Krijg je toestelkorting op je toestel? Kocht je bijvoorbeeld een smartphone, MacBook of iPad tegen een voordeliger tarief bij je abonnement? En zeg je dat abonnement op voor het einde van je contract? Dan betaal je nog een restwaarde van je toestelkorting, zoals aangegeven op de restwaardetabel die je ontving bij de aankoop van je toestel.
Heb je een bundel?
Heb je een ONE(up) of WIGO? En zeg je een onderdeel van je bundel op zoals je internet of je laatste mobiele abonnement? Dan vormen de overblijvende diensten geen bundel meer aan het voordelig tarief!
Heb je een Telenet e-mailadres?
Je kan je Telenet-mailadres nog gebruiken na de stopzetting van je abonnement. Alle details over je e-mailadres.
Zodra je je Telenet-abonnement opzegt, regelen we alles zo snel mogelijk binnen de 30 dagen. Ondertussen is het mogelijk dat je van ons nog een aanrekening krijgt.
Krijg je nog een maandelijkse aanrekening?
- Dat is perfect mogelijk. Dat is afhankelijk van je aanrekeningsperiode. Kijk die dus nog eens goed na.
- Betaal zeker deze laatste aanrekening nog.
- Als je opzeg verwerkt is (na max. 30 dagen), krijg je van ons een slotaanrekening. Betaalde je teveel? Dan brengen we dat in mindering.
Zeg je kabel-tv op en betaal je jaarlijks?
- Ontvang je je jaarlijkse aanrekening in dat maand dat je opzegt? Dan is dat perfect normaal.
- We vragen je om de jaarlijkse aanrekening toch te betalen. Als je opzeg verwerkt is (na max. 30 dagen), krijg je terug wat je teveel betaalde.
Heb je een afbetalingsplan?
Hou er rekening mee dat je bij opzeg het volledige verschuldigde bedrag in 1 keer zal moeten betalen.