Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Safespot+: veelgestelde vragen

We hebben de belangrijkste vragen even opgelijst.

 

Let op: wil je ons telefonisch contacteren omdat je een probleem hebt met Telenet Safespot? Zorg er dan voor dat je thuis bent. Je moet namelijk verbonden zijn met je thuisnetwerk.

Installatie

Probleem met activeringscode?

Geen code gekregen? Check even of je je mobiel nummer juist hebt ingegeven of laat de code opnieuw versturen. Verkeerd nummer ingegeven? Neem contact op met de Klantendienst

Probleem met het koppelen van Safespot Guard?

Heb je het koppelingsproces helemaal afgerond? Er zijn nog enkele stappen die je in het menu van je toestel moet doorlopen.

  • Voor je Safespot Guard kan inschakelen, kom je op dit scherm terecht.
  • Klik op Accesibility
  • Heb je een Android-toestel? Dan word je doorverwezen naar het toegankelijkheid-scherm op je toestel.
  • Klik op Mobile Security Accessibility.
  • Schakel het in met de schuifknop.
  • Bevestig met OK.
  • Je krijgt een melding dat Mobile Security Accessibility de huidige systeemtaal niet ondersteunt. Klik op Aanzetten.
  • Mobile Security Accessibility staat aan. Ga terug met de terugknop op je toestel.
  • Selecteer VPN. Er verschijnt een pop-up bericht. Druk op OK.
  • Klik onderaan het scherm op Continue.
  • De koppeling is helemaal voltooid. Druk op ‘Got it’ om de Safespot Guard-app te openen. 

 

Opgelet: heb je een iOS-toestel? Schakel beide toestemmingen in via de instructies die staan beschreven op je scherm.

Installatie Safespot Guard op je computer gaat traag

Tijdens de installatie zal Safespot een gedeeltelijk scan uitvoeren op de computer om te kijken of er virussen aanwezig zijn. Daarom duurt het even voor de installatie is afgerond op je computer.

Safespot Guard geeft een 'At Risk'-melding na de installatie

Safespot Guard vereist een volledige scan van je toestel om zeker te zijn dat er geen probleem is. Gelieve op “issues found” onder de  'At Risk'-melding te klikken. Zo start je een volledige scan van je toestel.

'At risk'-melding na de installatie op je macOS-toestel

Bij de installatie van Safespot Guard op een macOS-toestel (versie Catalina en hoger) zal Safespot Guard aangeven dat er een risico is. Om je toestel te controleren, heeft Safespot Guard toegang nodig tot je harde schijf. Je moet hier zelf toestemming voor geven. 

 

Volg de stappen die je op je scherm ziet:

 

  • Open instellingen in je MacOS.
  • Ga naar Security & Privacy.
  • Ga naar de privacy tab op het scherm en geef BDLdeamon toegangsrechten tot je harde schijf.
'At risk'-melding na de installatie op je Windows-toestel

 Krijg je een 'At-risk'-melding op je Windows-toestel? Zorg ervoor dat je een volledige scan uitvoert als je het programma voor de eerste keer installeert. Je computer zal geen risico meer aangeven. 

 

Gebruik

Toestel wordt niet correct herkend door de Safespot-app

het kan dat het type van je toestel verkeerd is geregistreerd. Je kan dit makkelijk zelf aanpassen via het scherm ‘toesteldetails’.

 

Pas het toesteltype aan. Wordt je toestel nog altijd niet correct herkend? Neem dan contact op met de Klantendienst.

Foutmelding 'toestel is niet actief op de modem'

Kijk na of je mobiel toestel verbonden is met je thuisnetwerk via je Telenet-modem of Wifi-booster. Ondervind je nog steeds een probleem? Neem contact op met de Klantendienst.

 

Let op: gebruik je een eigen router die niet van Telenet is? Dan zal Safespot niet werken.

Safespot+ geeft een andere foutmelding

Verwijder en installeer de app opnieuw. Dat zou het probleem moeten oplossen. Toch niet opgelost? Neem dan telefonisch contact op met de Klantendienst.

Je ziet hetzelfde toestel twee keer staan in een bepaalde zone

Toestellen die zowel een draadloze (wifi) als een bekabelde mogelijkheid hebben, zullen twee keer in de lijst tevoorschijn komen. Geen zorgen, je toestel is beschermd. De koppeling met Safespot Guard hoef je maar 1 keer te voltooien.

Kan ik de Safespot Guard-app verwijderen op mijn toestel?

Je kan de Safespot Guard-app niet verwijderen zonder toestemming. Daarvoor moet je je toestel eerst ontkoppelen via de Safespot-app. Pas daarna kan je de Safe Guard-app van je toestel weghalen.

 

Opgelet: deze beperking geldt alleen voor toestellen met Android. Bij toestellen met OIS kan je de Safe Guard-app zonder toestemming verwijderen.

 

Digitale gewoontes

Hoe bepaalt Telenet de beperkingen er per leeftijd?

Per leeftijdsgroep zijn een aantal beperkingen standaard ingesteld. Je kan deze instellingen naar eigen voorkeur en in samenspraak met je gezin aanpassen. 

Welke sites vallen er onder de categorieën bij de leeftijdsgroepen?

We gebruiken dezelfde indeling als Brightcloud. Die kent aan elke website een categorie toe.

Wat is de optie 'Veilig surfen’?

Deze optie zorgt ervoor dat expliciete resultaten in zoekmachines van Google, Youtube & Bing worden verborgen.

Hoe weet ik dat Safespot+ een website blokkeert?

In dat geval toont je browser een foutmelding.

Bij de gezinsinstellingen in de Safespot-app zie je waarom Safespot+ de website blokkeert:

  • Je verbinding is gepauzeerd.
  •  Je profiel in de SafeSpot-app laat niet toe dat je de webpagina bezoekt 
  • Je surftijd is verlopen 

 

Wil je een geblokkeerde website toch bezoeken? Rapporteer die dan als veilig. We kijken dit voor jou na.

 

Je kan ook (op eigen risico) de Safespot Home-bescherming voor dat toestel tijdelijk uitschakelen via de Safespot-app. Je moet de webpagina dan opnieuw laden of in sommige gevallen je browser opnieuw opstarten.

Goed om te weten:  Soms toont je browser geen Telenet-foutmelding, maar een algemene melding. In beide gevallen blokkeert Safespot+ de webpagina.  

Ik zie een website die Safespot+ normaal gezien moet blokkeren

De meeste websites downloaden vooraf al extra informatie voor een betere gebruikservaring. Als je de toegang naar een bepaalde website blokkeert, zie je nog wat al is opgeslagen. De pagina is vanaf dan wel volledig geblokkeerd.  

 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs