Telenet.be

Webmail

Contact

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Internet- en sms-misbruik melden?

Bij phishing vissen oplichters naar je persoonlijke gegevens, bankgegevens of andere vertrouwelijke informatie. Dat kan online, maar bijvoorbeeld ook via sms of telefoon. Telenet wil dat je ongestoord gebruik kan maken van je diensten. Daarom treden we op tegen misbruik, als dat nodig is.

Lees meer over phishing

Wat doet Telenet tegen misbruik?

Telenet kan alleen optreden tegen misbruik via het Telenet-netwerk, afkomstig van een Telenet-klant.

  • Bij een eerste melding van misbruik zal Telenet de klant contacteren en op zijn fout wijzen.
  • Pas bij aanhoudende klachten kan Telenet beslissen om de internetverbinding te schorsen.

Denk je dat een Telenet-klant misbruik pleegde? Vul het juiste webformulier in en we onderzoeken je klacht.

Wanneer kan Telenet niet optreden?

Telenet kan om wettelijke redenen niets doen bij misbruik afkomstig van andere netwerken. Telenet staat niet in voor de concrete inhoud op het internet, alleen voor de goede werking van het eigen netwerk. Daarom kan Telenet niet rechtstreeks optreden tegen misdrijven zoals kinderporno, schendingen van auteursrecht (zonder toestemming online plaatsen van auteursrechtelijk beschermd materiaal), stalking etc. Hiervoor neem je contact op met de bevoegde instanties.

 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66.

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Selecteer het onderwerp van je vraag
en stel ze via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs