nl

Alles over sociaal tarief

Goed om te weten

Het sociaal tarief kan niet meer aangevraagd worden. Wie in aanmerking komt voor het sociaal internetaanbod, kan dat aanvragen via onze website.

Geniet je al van voor 1 maart 2024 van de sociaal tariefkorting? Dan kan je van je huidig product met sociaal tariefkorting blijven genieten.  Let wel: dat kan zolang je daar volgens het BIPT voor in aanmerking komt én onder bepaalde voorwaarden, want in sommige situaties verlies je de korting. Je kan het sociaal tarief dan niet opnieuw aanvragen! Dat werd door de overheid zo beslist.

Je verliest je korting als...

  • je kiest voor een ander product (bv.: Easy Internet > All Internet of van Telenet Mobile 5 naar Telenet Mobile 13) of verandert van bundel (bv.: WIGO > ONE). Ga je van ONE for 1 naar ONE for 3 of voeg je een entertainmentpakket toe dan behoud je je korting wél.
  • je abonnement overdraagt aan iemand anders binnen het gezin. Zowel bij een gewone overname als een overname bij overlijden.
  • je verhuist.
  • je overschakelt van coax naar fiber.
  • je kiest voor het sociaal internetaanbod van Telenet of een andere operator.
  • je Telenet verlaat. Je kan dan geen sociaal tariefkorting aanvragen bij een andere operator.
  • je nog één van onze oudere abonnementen gebruikt en wij dat abonnement volledig stopzetten. Je kan dan overschakelen naar één van onze nieuwe abonnementen, zonder korting of naar het sociaal internetaanbod.
  • je volgens het BIPT niet meer aan de voorwaarden voldoet. De voorwaarden om van het oude sociaal tarief te genieten (BIPT) komen immers niet overeen met de voorwaarden om van het sociaal internetaanbod te genieten (FOD Economie).

 

Let wel! Per huishouden kan maar één persoon van de sociaal tariefkorting óf van het sociaal internetaanbod genieten. Je kan binnen hetzelfde gezin dus geen sociaal internetaanbod combineren met een sociaal tariefkorting op een ander abonnement.

Het BIPT bepaalt wie in aanmerking komt voor het sociaal tarief. Hieronder vind je de voorwaarden. Wanneer je daar niet meer aan voldoet, verlies je je sociaal tariefkorting. Je ontvangt dan een communicatie van het BIPT en van ons.

Algemene voorwaarden
  • Eén persoon per gezin op één adres kan van het sociaal tarief genieten. Voor vaste of mobiele telefonie kan het op 1 abonnement en 1 keer op extra verbruik.
  • Alleen mogelijk op één abonnement (vaste/mobiele telefonie of internet) of één installatieadres (televisie).
  • Voor natuurlijke personen (geen vzw, vereniging ...) die een Telenet-abonnement hebben.
  • Je kan sociaal tarief niet combineren met het sociaal internetaanbod.
Internet en telefonie

Je moet voldoen aan minstens 1 van volgende voorwaarden van het BIPT:

  • Ouder dan 65 jaar + voldoen aan de specifieke voorwaarden qua loon, gezin.
  • Ouder dan 18 jaar met een handicap van minimaal 66% + voldoen aan de specifieke voorwaarden qua loon, gezin.
  • Gehoorverlies groter dan 70 dB aan het beste oor.
  • Laryngectomie-patiënten.
  • Militaire oorlogsblinden.
Televisie
  • Je moet minstens 12 punten hebben of 80% invalide zijn.
  • Meer info over de voorwaarden? Dan kan je terecht bij de Federale Overheidsdienst (FOD) Sociale Zekerheid (www.handicap.fgov.be of op 0800 987 99).
  • Belangrijk: alleen een attest van de FOD Sociale Zekerheid is geldig. Een attest van je ziekenfonds is niet geldig.
Internet en telefonie
  • Internet- of telefonieabonnement: € 8,40
  • Extra telefonieverbruik: € 3,10 (niet op diensten van derden)
Bundels
  • ONE of ONEup: € 11,50
  • WIGO: € 11,50
Televisie
  • Telenet TV iconic of kabeltelevisie: € 7,58
  • Telenet TV flow: € 5,26
Zoek je iets anders?