Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Handige weetjes over je domiciliëring

Heb je je aanvraag voor een nieuwe domiciliëring gedaan of je bestaande domiciliëring aangepast?

Dan gaan wij aan de slag

We brengen dit binnen maximaal 2 werkdagen met je bank in orde. Als we je e-mailadres hebben, krijg je van ons een bevestigingsmail zodra je (nieuwe) domiciliëring actief is. Daarin staat de datum van je eerste aanrekening via domiciliëring en vind je je domiciliëringsmandaat (pdf in bijlage). De mandaatreferentie op je aanrekening is het vroegere domiciliëringsnummer.

 

Controleer dus even of we je e-mailadres hebben. We kunnen je alleen een e-mail sturen als we je e-mailadres hebben.

{{lineValue}}

Krijg je je eerstvolgende aanrekening enkele dagen na het starten van je domiciliëring? Dan is het mogelijk dat je nog één keer via overschrijving betaalt. Op je aanrekening staat duidelijk aangegeven of je al via domiciliëring betaalt of toch nog een laatste keer via overschrijving. Je ziet dit ook in je aanrekeningenoverzicht in Mijn Telenet.

Wat als...

ik wil betalen via bestendige opdracht?

Bij een bestendige of doorlopende opdracht geef je de bank een vast bedrag per maand om je Telenet-aanrekeningen te betalen. Dat is dus niet hetzelfde als een domiciliëring.

 

In de praktijk varieert het bedrag van je aanrekening (soms) afhankelijk van je maandelijks verbruik. Daarom raden wij een bestendige opdracht niet aan.

 

Toch graag automatisch betalen? Neem een domiciliëring (dat heeft heel wat voordelen).

 

ik wil betalen via een andere rekening?

Verander je van bank of rekeningnummer? Dan moet je je domiciliëring aanpassen. Wij activeren dan binnen 2 werkdagen een nieuwe domiciliëring en zetten je vorige automatisch stop.

 

het bedrag van mijn rekening ging, maar mijn aanrekening nog niet betaald werd volgens Mijn Telenet?

Op je aanrekening vermelden we altijd wanneer we het bedrag van je aanrekening opvragen bij je bank. Het geld gaat dan van je rekening maar meestal wordt je betaling pas verwerkt rond de vervaldag van je aanrekening. Het kan dus zijn dat het geld wel al van je rekening is, maar je aanrekening nog niet als betaald verschijnt in je aanrekeningenoverzicht in Mijn Telenet. Maak je hier geen zorgen over.

 

ik de datum van domiciliëring wil kiezen?

De dag waarop wij het bedrag van je aanrekening opvragen bij je bank kan je niet zelf kiezen. Dat hangt af van de dag waarop je aanrekening wordt opgemaakt.

 

Vragen?

Heb je een vraag over je domiciliëring? Stel je vraag meteen via WhatsApp en we helpen je zo snel mogelijk.

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel je vraag via WhatsApp.

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs