Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

De Telenet-app in detail

Eerst even dit

De Telenet-app is de alles-in-één-app waarmee je het maximum uit je Telenet haalt. 

 
 

De details

Je saldo bekijken en betalen

Je kan je aanrekeningen bekijken en betalen via de app. Je kan je openstaand saldo nakijken, de details van je aanrekening controleren en je aanrekening eenvoudig betalen via de app.

 

Druk op dit symbool in de menu onderaan:

 
 
 
 

Je mobiel verbruik bekijken/beheren

Heb je WIGO of YUGO van Telenet? Dan kan je je mobiele verbruik en dat van anderen bekijken.

 

WIGO:

  • Als beheerder zie je de totale pot data en het mobiele dataverbruik van alle nummers.
  • Als gebruiker zie je de totale pot data en de details van je eigen verbruik. 
  • Als beheerder kan je het dataverbruik van gebruikers tijdelijk pauzeren.
  • Je kan bekijken hoeveel belminuten en sms'en je al verbruikt hebt.

 

YUGO:

  • Je kan je eigen mobiele dataverbruik en/of dat van anderen in je YUGO bekijken.
  • Je kan bekijken hoeveel belminuten of sms’en je al verbruikt hebt.

 

King, Kong of Prijs volgens verbruik:

  • Je kan bekijken hoeveel belminuten, sms'en of mobiele data je al verbruikt hebt.

 

Verbruik beheren?

  • Verbruikslimieten of –herinneringen instellen? Dat kan via de knop Verbruik beheren.
  • Druk op dit symbool in de menu onderaan:
     
 
 
 
 

Je vast internetverbruik raadplegen

In de Telenet-app kan je je internetverbruik raadplegen.

  • Je kan per dag je internetverbruik raadplegen.
  • Klik op Daluren om je verbruik in de daluren te zien
  • Wil je weten wanneer je maandelijkse volumelimiet nadert of wanneer je bijna intensieve verbruiker wordt? Stel dan een herinnering in bij Meldingen.


Tip 

  • Heb je abonnement met vast volume en wil je extra volume bestellen? Dat kan voorlopig nog niet via de Telenet-app.

 

Druk op dit symbool in de menu onderaan:

 
 
 
 

Je Telenet-diensten bekijken en aanpassen

Je kan ook je Telenet-diensten bekijken en aanpassen.
Druk op de knop ‘Beheer je Telenet-diensten’. Je ziet nu een overzicht van je abonnementen en opties die je zelf kan aanpassen via Mijn Telenet.
Druk op dit symbool in de menu onderaan:
 

 
 
 
 

Test en verbeter je wifi-ervaring

De opstelling van je thuisnetwerk 

  • Je ziet hier alle Telenet-toestellen die rechtstreeks verbonden zijn met je thuisnetwerk.
  • Klik op een toestel om de details ervan te zien. Je ziet de toestellen die verbonden zijn met dat toestel zoals bv. je smartphone of tablet.
  • Je ziet ook het IP-adres en het MAC-adres van dat toestel.
  • Veelgestelde vragen over je thuisnetwerk in de Telenet-app.

 

Netwerkinstellingen aanpassen 

  • Je kan je netwerknaam en wachtwoord aanpassen

Tip 

  • Als je je netwerknaam en -wachtwoord aanpast, vergeet dan niet om ook je nieuwe wifi-wachtwoord in te stellen op je andere toestellen of applicaties (bv. printer, mailbox,).

Deel je wifi 

  • Je kan je wifi-paspoort delen met je gasten.

 

Wifi-bereik testen 

Wat wordt er getest? Je kan je wifi-ervaring en -bereik in een bepaalde ruimte thuis testen. De Telenet-app kijkt een aantal zaken voor jou na:
 

  • of wifi aanstaat op je toestel.
  • of je verbonden bent met je thuisnetwerk.
  • of ‘één wifi-netwerk’ aanstaat.
  • of je een nieuwe Telenet-modem nodig hebt.
  • je internetsnelheid.
  • de sterkte van je wifi-signaal (wifi-bereik).
  • of je een Wifi-booster nodig hebt.

 

Na de test krijg je testresultaten te zien op je toestel. Je krijgt ook een aantal tips en suggesties om je wifi-bereik te optimaliseren indien nodig.


Wifi-booster bestellen 

  • Is je wifi-bereik op een bepaalde plaats niet optimaal en wil je op die plek wifi, dan raadt de Telenet-app aan om een Wifi-booster te bestellen. De app toont je de verschillende soorten Wifi-boosters. Zo kies je diegene die het best past bij de situatie bij je thuis. 
  • De huur van je 1ste Wifi-booster is gratis als je internet van Telenet hebt. Per extra Wifi-booster betaal je maandelijks €2 via je aanrekening.
  • Nadat je besteld hebt, krijg je een bevestiging van je bestelling
  • Je betaalt een éénmalige leveringskost van €5.

 

Druk op dit symbool in de menu onderaan:

 

 
 
 
 

Support binnen handbereik

Je krijgt een overzicht van de veelgestelde vragen per abonnement en je kan zelf iets anders opzoeken op Klantenservice.


Druk op dit symbool in de menu onderaan:
 

 
 
 
 
 
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs