Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Inhoud op deze pagina door coronamaatregelen
Door de coronamaatregelen hebben we voor een aantal zaken onze werking moeten aanpassen (bv. in winkelpunten, bij installaties, …). Hierdoor kan het zijn dat de inhoud op deze pagina niet helemaal up-to-date is. Bekijk alle laatste info over onze werking tijdens de coronamaatregelen
 

 
 

Alles over online bestellen en leveren

{{lineValue}}

Ben je op zoek naar een toestel met exclusieve korting voor Telenet-klanten of wil je meer weten over je bestelling via Telenet Klantenprijs? Ontdek meer op onze Telenet Klantenprijs.

Wil je online specifieke Telenet-hardware bestellen zoals bv. een Wifi-booster? En heb je een vraag over je levering  van die Telenet-hardware of is er iets anders niet duidelijk? We helpen je graag verder.

 
 

Waarover wil je graag iets weten?

Klik op één van de onderstaande blokjes.

Online bestelling

 

Levering

 

Installatie en activering

 

Betaling via aanrekening

 

Toestellen inleveren

Online bestellen

  • Je hebt je aanmeldgegevens van Telenet nodig om online te bestellen. Waar vind ik mijn aanmeldgegevens?
  • Na je bestelling ontvang je meteen een e-mail met daarin een overzicht van je bestelling. Je ontvangt van ons binnen de 2 dagen een definitieve bevestiging met alle info over je bestelling.
  • Je kan de datum van levering niet zelf kiezen.
  • Voor de thuislevering betaal je eenmalig een leveringskost van €5 via je aanrekening, tenzij je van een promotie geniet. Als dat het geval is, dan brengen we je hiervan op de hoogte.
  • Heb je besteld, maar wil je toch iets aanpassen aan je bestelling? Dat is helaas niet mogelijk. Je kan het toestel wel weigeren bij de levering. De koerier neemt het toestel dan terug mee en je bestelling wordt geannuleerd.

 

Hoe bestelling annuleren?

  • Bij levering: je kan het toestel weigeren bij de levering. De koerier neemt het toestel dan terug mee en je bestelling wordt geannuleerd. Annuleer je je toestel? Dan blijven je huidige Telenet-diensten behouden.
  • Na levering: je hebt 14 dagen de tijd om je toestel zelf naar een Telenet-winkelpunt te brengen. Je kan ons ook bellen op 015 66 66 66 of sturen via WhatsApp.
  • Opgelet: deze informatie gaat niet over toestellen via Telenet Klantenprijs.
     
 
 

Online bestelling geplaatst?

We leveren zo snel mogelijk je toestel bij je thuis of op een ander adres in België. Je ontvangt een e-mail van PostNL met daarin een track & trace-code waarmee je de levering van je toestel kan opvolgen. Wij doen ons best om de levering binnen 2 tot 4 werkdagen (uitgezonderd op zon -en feestdagen) na je online bestelling te laten plaatsvinden.

 
 

Tip

Geen e-mail met track & trace-code ontvangen? Kijk zeker eens in de spam-folder van je mailbox. Toch geen e-mail met track & trace-code ontvangen? Bel ons op 015 66 66 66 of stuur ons een WhatsApp-bericht.

Goed om te weten: in de e-mail van PostNL staat bij Verwacht bezorgmoment een tijdsindicatie. Handig, want zo weet je meteen wanneer je de koerier mag verwachten.

 
 

Niet thuis?

Was je niet thuis bij de eerste aanbieding van de levering?

Dan laat de koerier een kaartje in de bus achter waarop vermeld staat dat hij het toestel de volgende dag opnieuw aanbiedt.
 

Je ontvangt ook een e-mail van PostNL met de link naar www.postnl.be/nietthuis. Daar kan je, met behulp van de code op je kaartje, tot 22u:

  • een ander leveringsmoment kiezen
  • beslissen om het toestel te laten leveren in een afhaalpunt naar keuze.

Was je niet thuis bij de tweede aanbieding van de levering?
Je ontvangt een e-mail en een kaartje van de koerier dat je het toestel kan afhalen op vertoon van je identiteitskaart in een afhaalpunt in je buurt. 

  • Niet afgehaald na 7 dagen? Je ontvangt een herinneringsmail van PostNL om je toestel af te halen in het afhaalpunt.
  • Niet afgehaald na 14 dagen? Je toestelwordt teruggestuurd naar Telenet en je bestelling wordt geannuleerd. Er worden
    geen kosten aangerekend
     
 
 

Wel thuis?

  • Is de verpakking beschadigd? Teken dan niet voor ontvangst en weiger je bestelling. Bestel ten vroegste 2 dagen later je toestel opnieuw online. Zo ben je zeker dat je nieuwe bestelling correct geregistreerd wordt.
  • Heb je al getekend voor ontvangst en merk je achteraf dat het toestel beschadigd is? Ga dan naar een Telenet-winkelpunt in je buurt. Is je toestel een Telenet TV-box? Denk eraan om het returnlabel op de doos te plakken alvorens je het terugbrengt.
     
 
 

Goed om te weten

  • Elke meerderjarige persoon mag het toestel in ontvangst nemen.
 
 

Wat als ik niets ontvangen heb?

Heb je 4 werkdagen na je bestelling je toestel nog niet ontvangen? Contacteer ons dan op 015 66 66 66.

 
 

Toestel ontvangen?

Fijn, dan kan je nu je Telenet-toestel zelf installeren. Kijk hiervoor naar de meegeleverde installatiegids of raadpleeg onze online stappenplannen op telenet.be/zelfinstalleren.

 

Ontbreekt er iets?

  • Bel dan naar de Telenet–klantendienst op 015 66 66 66.

Lukt het niet om je toestel te installeren volgens de instructies?

  • Bel dan naar de Telenet–klantendienst op 015 66 66 66 of stuur ons een WhatsApp-bericht.

 

 
 

Hoe betaal ik mijn Telenet-toestel?

Je betaalt: 

  • de huur van je Telenet-toestel
  • een eenmalige leveringskost (€5)

via je aanrekening, tenzij je van een promotie geniet. Als dat het geval is, dan brengen we je hiervan op de hoogte.

 

 
 

Wil je een toestel inleveren?

Als je je nieuwe Telenet-toestel ontvangen hebt, vragen we je om je oude toestel binnen te brengen bij een  een Telenet-winkelpunt of een retourpunt in je buurt. Zodra we je oude toestel ontvangen hebben, brengen we je retour zo snel mogelijk in orde.

 

Opgelet: deze informatie gaat niet over toestellen van onze Telenet Klantenprijs.

Digibox/Digicorder/TV-box
  1. Haal de stroomkabel uit het stopcontact.
  2. Verwijder de hdmi-kabel, coaxkabel en stroomkabel uit de decoder.
  3. Breng je decoder terug, samen met de afstandsbediening en stroomkabel.
Netwerk-booster
  1. Haal je toestel uit het stopcontact.
  2. Lever je toestel in, samen met alle bijhorende bekabeling.
Modem
  1. Haal je toestel uit het stopcontact.
  2. Lever je toestel in, samen met alle bijhorende bekabeling.

Hoe terugbrengen via een retourpunt?

Klik op de verschillende stappen.

1. Zoek een retourpunt in je buurt

 

2. Verpak je oude toestel en kleef het label op de doos

 

3. Breng het pakket naar je gekozen retourpunt

 

4. PostNL brengt het pakket naar ons magazijn

  • Zoek een retourpunt in je buurt op basis van je postcode of woonplaats. Bekijk het overzicht op telenet.be/retourpunt. 
  • Plaats je oude toestel, samen met de stroomkabel en (eventueel) afstandsbediening in de retourlade
  • Steek de retourlade in de verzenddoos en gebruik de kleefstrip om de verzenddoos makkelijk te sluiten.
  • Kleef het verzendlabel op de buitenkant van de doos, over het oude label. Zo je retourzending altijd gratis.
  • Installeerde je ook een nieuwe modem? Steek je oude modem dan mee in de doos.

 

Opgelet:

  • Heb je de doos niet meer? Geen probleem, steek je toestel gerust in een andere. 
  • Heb je geen verzendlabel? Geen probleem, je kan hem makkelijk printen of je kan je oude toestel terugbrengen naar een Telenet-winkelpunt zonder verzendlabel erop.
  • Breng alles naar een retourpunt in je buurt. Bekijk het overzicht op telenet.be/retourpunt. 
  • Belangrijk: Telenet werkt samen met PostNL voor de heen-en retourzending. Voor een gratis terugzending is het belangrijk dat je een van onze retourpunten gebruikt en het pakket niet binnenbrengt bij Bpost.
  • We brengen je retour zo snel mogelijk in orde.

Belangrijk om te weten

Kan je je toestel niet inleveren binnen 30 dagen? Dan rekenen we een vergoeding aan voor de toestel(len) die je huurde.

 
 
 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel je vraag op 015 66 66 66

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt

Kom langs