Telenet.be

Webmail

Contact

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Smartphone/iPad defect?

Eerst even dit

Als uw toestel (dat u kocht bij Telenet) niet meer werkt zoals het hoort, kan u eerst een paar zaken proberen om het op te lossen.

  • Zet uw toestel 15 seconden volledig uit en dan weer aan. Soms lost dat het probleem al op.
  • Zet uw toestel opnieuw naar de fabrieksinstellingen. Opgelet: back-up uw gegevens eerst. Die kunt u namelijk kwijt zijn.
  • Zet de meest recente software op uw toestel. Opgelet: laad uw toestel eerst volledig op, en neem een back-up van uw gegevens.
  • Al een kijkje genomen op de website van de fabrikant of in de handleiding? Vaak vindt u daar ook nog tal van tips.
 
 

Helpt het bovenstaande niet?

Toestel in garantie?

Op de iPad of nieuwe smartphone die u kocht bij Telenet geniet u een commerciële garantie van 2 jaar. Binnen die periode wordt het toestel gratis hersteld of ingewisseld, afhankelijk van de aard of de ernst van het defect. Opgelet: is uw tweedehandse iPhone stuk? Dan heeft u maar 1 jaar garantie.

Ga met uw Telenet-toestel langs in een Telenet-winkelpunt. Neem zeker uw aankoopbewijs, toestel, accessoires en documenten mee.

Belangrijk! De garantie geldt niet bij schade door...

  • Ongeval (barst, breuk, plooi) of opzettelijke schade
  • Oxidatie (schade door vocht, damp, blootstelling in vochtige ruimtes, blootstelling aan dauw, te hoge temperatuurswisselingen)
  • Software-update
  • Defecte/corrupte apps en corrupte files

Ook in volgende situaties is de garantie niet geldig.

  • Toestellen waarbij laatste software-update niet is gebeurd
  • Bij kapotte accu of accessoires ouder dan 6 maanden
  • Cosmetische schade: putjes, krasjes, loskomende verf, …
  • Verkeerde instellingen
  • Als we het opgegeven probleem niet kunnen vaststellen

Toestel niet in garantie?

Ga met uw Telenet-toestel langs in een Telenet winkelpunt. Neem zeker uw aankoopbewijs, toestel, accessoires en documenten mee.

Wat gebeurt er precies?

  • Een van onze medewerkers stuurt uw toestel op naar een erkend service center.
  • Is de reparatie nog mogelijk? En is de kostprijs ervan niet hoger dan de nieuwprijs van uw toestel? Dan krijgt u een offerte voor herstelling. Die offerte is een schatting van de kosten.
  • Gaat u akkoord? U ondertekent en betaalt een voorschot. Uw toestel wordt hersteld en teruggestuurd naar het winkelpunt.
  • Gaat u niet akkoord?
    • Als u uw defecte toestel terug wilt, betaalt u voor de diagnose. Het service center stuurt uw toestel terug naar het winkelpunt en u kunt het daar dan ophalen.
    • Wilt u uw defecte toestel niet terug? Dan is de diagnose gratis.

Betaalt u uw toestel via gespreide betaling?

Als het toestel niet hersteld kan worden, kunt u...

  • maandelijks blijven betalen aan Telenet Finance, tot het toestel is afbetaald.
  • In 1 keer het resterende bedrag betalen. Contacteer hiervoor Telenet Finance
 
 
 

Goed om te weten

  • Een herstelling duurt 1 tot 3 weken.
  • U kunt tijdens de herstellingsperiode een vervangtoestel gebruiken, als er 1 beschikbaar is. Mogelijk betaalt u daarvoor een waarborg.
  • Vragen over de stand van zake van de herstelling? Stel ze bij uw winkelpunt.
  • Tijdens de herstelling wordt u per sms en/of mail op de hoogte gehouden. Geef dus een mobiel nummer of e-mailadres op waarop u gemakkelijk te bereiken bent.
  • Is uw toestel verzekerd? Zeg dat in het winkelpunt als u uw toestel binnenbrengt. Contacteer ook meteen de verzekeringsmaatschappij. Zij geven u de juiste instructies voor de behandeling van uw verzekerde toestel.
 
 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel uw vraag via WhatsApp

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs