Oké, je zit op hét netwerk van Vlaanderen. Maar heb je soms de indruk dat je verbinding niet optimaal is? Of zijn er hoeken waar het trager gaat? Last van storingen? Er zijn 3 punten die je makkelijk zelf kan checken. En die vaak een groot verschil maken.
Het is eerst en vooral je abonnement dat de snelheid van je internet bepaalt. Dat kan wel eens schommelen door externe factoren. De reële snelheid kan je altijd checken via je MyTelenet-app.
De kwaliteit van het netwerk van je zaak hangt samen met de modem. Is die recent? Is je wifisysteem up-to-date? Kan de opstelling beter? Je MyTelenet-app gidst je stap voor stap door een checklist met tips.
… Daarom kan je met je MyTelenet-app in iedere ruimte van je zaak exact nagaan hoe goed je bereik is. Zwak wifisignaal? Dan is het vaak snel opgelost met 360° wifi-pods.
De MyTelenet-app geeft je meer inzicht in je hele netwerk. Via ‘optimaliseer je wifi’ kan je zelfs een complete check-up doen. Dit gaat de app voor je na:
of je verbonden bent met het netwerk van je zaak
je internetsnelheid
de sterkte van je wifisignaal
of je een nieuwe Telenet-modem nodig hebt
of je een 360° wifipod nodig hebt
De testresultaten verschijnen op je scherm. En waar nodig krijg je ook een aantal tips en suggesties om je wifibereik te optimaliseren.
Download de app:
De MyTelenet-app geeft je meer inzicht in je hele netwerk. Via ‘optimaliseer je wifi’ kan je zelfs een complete check-up doen. Dit gaat de app voor je na:
of je verbonden bent met het netwerk van je zaak
je internetsnelheid
de sterkte van je wifisignaal
of je modem en je boosters één netwerk vormen
of je een nieuwe Telenet-modem nodig hebt
of je een Wifi-booster nodig hebt
De testresultaten verschijnen op je scherm. En waar nodig krijg je ook een aantal tips en suggesties om je wifibereik te optimaliseren.
Download de app:
Wil je de internetsnelheid testen via je computer? Sluit hem dan aan op je modem via een netwerkkabel (type UTP) ga naar de Speedtest-pagina. Hou er wel rekening mee dat die test altijd een momentopname is. Verschillende factoren, zoals het internetverkeer, je netwerk en je browser, kunnen je meting beïnvloeden.
Vermijd obstakels, let op de afstand en kijk uit voor stoorzenders. 3 basisprincipes die je alvast eenvoudig zelf kan toepassen.
De modem is het hart van je internetverbinding. Verstop hem dus niet achter een archiefkast, zetel of aquarium. Je verbinding is het best als je je modem kan zien vanaf de plaats waar je online werkt.
Hou je modem in de buurt. Plaats hem best in de ruimte waar je het vaakst online werkt. Zorg er wel voor dat je wifitoestellen niet té dicht bij je modem staan. Om storingen te vermijden, hou je minstens 1 meter afstand.
Elektrische toestellen kunnen je wifisignaal verstoren. Je modem doet perfect z’n werk, maar je surfervaring kan beter. Huishoudtoestellen uit de buurt van je modem te houden, kan je wifiverbinding al flink verbeteren.
Vermijd obstakels, let op de afstand en kijk uit voor stoorzenders. 3 basisprincipes die je alvast eenvoudig zelf kan toepassen.
De modem is het hart van je internetverbinding. Verstop hem dus niet achter een archiefkast, zetel of aquarium. Je verbinding is het best als je je modem kan zien vanaf de plaats waar je online werkt.
Hou je modem in de buurt. Plaats hem best in de ruimte waar je het vaakst online werkt. Zorg er wel voor dat je wifitoestellen niet té dicht bij je modem staan. Om storingen te vermijden, hou je minstens 1 meter afstand.
Elektrische toestellen kunnen je wifisignaal verstoren. Je modem doet perfect z’n werk, maar je surfervaring kan beter. Huishoudtoestellen uit de buurt van je modem te houden, kan je wifiverbinding al flink verbeteren.
Merk je een plotse vertraging op? Contoleer dan via de app of je maandelijks basisvolume niet overschreden is. In dat geval surf je tegen verlaagde snelheid tot het einde van je maandelijkse facturatieperiode. Zodra je nieuwe facturatieperiode start, surf je opnieuw tegen normale snelheid.
Merk je bij het checken via de app zwakke plekken in je netwerk? Brengt een andere opstelling van je modem geen verbetering? Wat je dan nodig hebt, is een 360° wifipod. Die brengt je wifi exact tot op de plek waar je draadloos internet wil. Je kan zo’n toestel rechtstreeks in je app bestellen.
Wil je genieten van snelheden to 1Gbps? Dan kan je kiezen voor de optie Speedboost 1G* Business. Daarmee kan je supersnel downloaden met het hele team en uploaden in een oogwenk.
Heb je alle basics gecheckt en heb je toch nog vragen? Dan staat er altijd iemand voor je klaar bij Telenet Business.
Ons 5G-netwerk blijft groeien. Benieuwd waar we vandaag staan?
Vandaag kan iedereen gigasnel surfen op hét netwerk van Vlaanderen.
Wist je dat je al kan surfen tegen fibersnelheden tot 1 Gbps? Dat komt omdat je netwerk vandaag al voor 95% uit fiber bestaat.
Heb je alle basics gecheckt en heb je toch nog vragen? Dan staat er altijd iemand voor je klaar bij Telenet Business.
Ons 5G-netwerk blijft groeien. Benieuwd waar we vandaag staan?
Vandaag kan iedereen gigasnel surfen op hét netwerk van Vlaanderen.
Dankzij ons fibernetwerk halen onze klanten vandaag gigasnelheden.
De algemene voorwaarden Telenet Business (voor producten en diensten bestemd voor zelfstandigen en kleine bedrijven) zijn van toepassing.
De verbintenissen van Telenet zijn inspanningsverbintenissen, geen resultaatsverbintenissen.
Lees zeker ook de eventuele toepasselijke bijzondere voorwaarden aandachtig. Buiten de zaken die hieronder worden toegelicht, kunnen ze andere belangrijke informatie over en beperkingen op het gebruik van de dienst vermelden.
(Business) fibernet: Telenet biedt fiber tot de node aan - lokaal distributienetwerk in kabel.
*Speedboost 1G Business / vaste internetsnelheid: De vermelde internetsnelheden zijn theoretische maximumsnelheden bij aansluiting van een pc of laptop op de modem met een netwerkkabel. De werkelijke internetsnelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren (zoals wifi, interne bekabeling, processor,…). De afstand van de aansluiting tot de node heeft echter geen invloed op de werkelijke internetsnelheid die je kan behalen. Meer info
Telenet-netwerkbeheer is van toepassing. Meer info
Fibersnel: de downloadsnelheid tot 1 Gbps is mogelijk door de fiberkern in ons netwerk.
Mobiele internetsnelheid: De vermelde mobiele download- en uploadsnelheden zijn theoretische maximumsnelheden. De werkelijke snelheid wordt beïnvloed door verkeer op het netwerk en andere technische factoren. Meer info
5G: Om te kunnen genieten van 5G, moet je een 5G-smartphone hebben en moet je je in een regio bevinden waar 5G wordt aangeboden. Meer info
Speedboost 1G* Business: Optie kan enkel afgenomen worden bij Business Fibernet (als standalone dienst of als onderdeel van KLIK Buro of KLIK) en vereist dat de klant over een modem Mercury HGW CH7465LG of eMTA CV7160E beschikt. De optie wordt onmiddellijk na intekening geactiveerd (op voorwaarde dat Business Fibernet reeds geactiveerd werd).
Safespot Pro: Optie kan enkel afgenomen worden bij Business Fibernet (als standalone dienst of als onderdeel van KLIK buro of KLIK), bij Business Fibernet S (als standalone dienst of als onderdeel bij KLIK buro S of KLIK S) en vereist dat de klant over een modem CH6643E, Mercury HGW CH7465LG, Mercury HGW CH8568LG of CV8560E beschikt. Safespot Pro wordt onmiddellijk na intekening geactiveerd (Business Fibernet 150, Business Fibernet 300, Business Fibernet of Business Fibernet S).
Onbeperkt (bellen/sms’en/mobiele data): Op voorwaarde van een normaal gebruik zoals vermeld in de algemene voorwaarden. De klant dient tevens rekening te houden met de verbruiksgrenzen vermeld in de bijzondere voorwaarden van toepassing op de betrokken dienst; indien deze grenzen worden overschreden, wordt de dienst tot het einde van de facturatieperiode gepauzeerd (bellen en sms’en) of kan de klant enkel verder gebruik maken van de dienst aan verminderde snelheid (surfen in België) of tegen bijkomende betaling (surfen in de andere landen van de EU-Zone).
24/7 technische ondersteuning: Wij zijn 24/7 bereikbaar voor technisch advies. Een herstelling nodig voor je businessproducten? Bel je ons op werkdagen vóór 15u00 en op zaterdag vóór 12u00, dan komen we dezelfde dag nog bij je langs. Als het kan, herstellen we dezelfde dag nog.
Internet Back-up: Indien je van de dienst Internet Back-up wil genieten, moet je Telenet eerst vragen de dienst te activeren. Telenet zal de activering evenwel enkel kunnen uitvoeren op voorwaarde dat er voldoende mobiele dekking op de locatie is. In sommige gevallen zal Telenet eerst de modem van de klant moeten vervangen. Na de succesvolle installatie van Internet Back-up wordt er éénmalig een activeringskost van €50 aangerekend.