Als fleet manager beheer je eenvoudig de mobiele nummers van je werknemers en alles wat er bij komt kijken. Met deze tips haal je het meeste uit je Telenet-simkaarten.
Met het Business Mobile Portal heb je een krachtige tool waarmee je eenvoudig je mobiele vloot beheert. Je kan er onder andere nummers activeren en stopzetten, extra bundels toevoegen of verwijderen en services blokkeren voor individuele nummers.
Je login maak je aan tijdens de onboarding. We sturen je een mail om je profiel online te vervolledigen. Zodra dit gebeurd is, kan je inloggen met je gsm-nummer als login. Het wachtwoord kies je zelf.
In het portal beheer je vlot alle nummers van je mobiele vloot. Vertrekt een medewerker naar het buitenland? Pas eenvoudig het abonnement aan of voeg een extra optie toe.
Beheer je facturen moeiteloos. Download en betaal ze eenvoudig in de portal. Liever betalen via domiciliëring? In de portal stel je het zelf meteen in.
Krijg inzicht in het verbruik van je medewerkers. Volg eenvoudig het dataverbruik en belgedrag. Stel meldingen in voor belangrijke gebeurtenissen, zoals het overschrijden van datalimieten.
Heb je een vraag of probleem? Neem rechtstreeks contact op met de helpdesk via de portal.
We bezorgen je een omslag met een simkaart per gebruiker. Op het afgesproken moment vervalt het signaal van je vorige provider bij al je medewerkers. Het is dus belangrijk dat zij hun nieuwe simkaart al in bezit hebben, want die wordt op dat moment actief.
Ook je werknemers kunnen gebruik maken van het Business Mobile Portal, waar ze onder andere hun eigen gebruik opvolgen en voicemail beluisteren. Split bill gebruikers kunnen er hun facturen beheren en betalen.
Heeft een werknemer nog geen login? In je portal, onder de knop Simkaarten beheren, voeg je per nummer eenvoudig een profiel toe. Geen tijd? Via deze link kan elke gebruiker zelf een profiel aanmaken. Het enige dat ze nodig hebben, is een gsm-nummer.
Goed om te weten: Registreren via de self register-link werkt niet voor gebruikers met split bill of andere fleet managers. Zij zullen altijd moeten reageren op de uitnodigingsmail om een profiel aan te maken.
We zeiden al dat je via het Business Mobile Portal, je facturen kan beheren, opvolgen en betalen. Daarnaast kan je er ook voor kiezen om een domiciliëring in te stellen. Ga daarvoor in je portal naar de knop Factuurinstellingen beheren. Op die manier betaal je altijd correct en op de juiste datum.
Goed om te weten: Heb je meerdere facturatie accounts? Dan moet je de Domiciliëring instellen voor elk van de accounts.
Je domiciliëring start vanaf de eerstvolgende factuur. Bestaande facturen betaal je nog een laatste keer via overschrijving.
Wil je je facturen liever via Doccle ontvangen? Dit kan je instellen bij je factuurinstellingen. Zo ontvang je al je facturen en herinneringsbrieven via Doccle.
In het Business Mobile Portal kan je per nummer opvolgen hoeveel je werknemers gebruikt hebben van hun bundel. Zo blijf je op de hoogte en kan je ingrijpen waar nodig. Ga daarvoor naar de tegel Simkaarten beheren. Daar kan je nummer per nummer nagaan wat het gebruik buiten bundel is.
Goed om te weten: Heb je split bill werknemers? In dat geval kan je enkel het gedeelte zien waarvoor jij als werkgever betaalt. Je werknemers kunnen uiteraard wel zien waar zij voor betalen.
Naast het opvolgen in realtime via het portal, sturen we je ook een mail wanneer een van je gebruikers buiten bundel gebruikt. Standaard doen we dit wanneer een van de gebruikers 50 euro buiten bundel heeft gebruikt. Liever een ander bedrag? Via de tegel verbruiksmeldingen pas je de limiet eenvoudig aan.
Je bent nu al even actief en alle voorgaande stappen zijn uitgevoerd. Proficiat, je bent helemaal klaar. Maar wat te doen als een van je gebruikers toch nog technische problemen heeft? De dekking is onvoldoende of de verbinding valt regelmatig weg? Neem contact op met onze helpdesk. We helpen je graag verder.
Dit kan je zelf al even controleren:
Controleer je toestel
Herstart je toestel
Door je toestel te herstarten, worden enkele instellingen teruggezet naar de beginwaarden. Dit lost vaak je probleem op.
Test je simkaart in een ander toestel
Plaats je simkaart in een ander toestel om te controleren of de simkaart goed werkt. Als de simkaart in het andere toestel wel werkt, ligt het probleem waarschijnlijk aan je eigen toestel. In dat geval kan het helpen om de instellingen van je toestel te controleren of contact op te nemen met de fabrikant. Als de simkaart ook in het andere toestel niet werkt, kan er een probleem zijn met de simkaart zelf. Je kunt eenvoudig een nieuwe simkaart activeren via de portal.
Goed om te weten: Om je zo goed mogelijk verder te helpen, hebben we wat info van je nodig. Bezorg ons onderstaande info zodat we je zo snel mogelijk weer op weg kunnen helpen:
Contactgegevens: Waar (en wanneer) kunnen we je het best bereiken?
Beschrijving: Beschrijf het probleem zo gedetailleerd mogelijk
Voorbeelden: Valt het signaal regelmatig weg? Geef ons dan enkele voorbeelden van recente gesprekken die zijn weggevallen, inclusief de nummers waarmee je op dat moment in gesprek was. Heb je regelmatig geen bereik? Laat ons weten op welke plaatsen dat gebeurt.
Haal het maximale uit je mobiele diensten. Bekijk hier de info om alles uit je Business Mobile Portal te halen.
Onze tips helpen je op weg om je gsm-abonnement te gebruiken.
Bekijk onze veelgestelde vragen over het gebruik van het portaal, zowel voor fleet managers als voor gebruikers.