Gids voor gebruikers

Als gebruiker wil je zo weinig mogelijk gedoe. Met deze tips zetten we je op weg zodat je zorgeloos gebruik kan maken van je gsm-abonnement. 

Aan de slag met het Business Mobile Portal

Behoud je je eigen gsm-nummer? Dan wordt je nummer overgenomen van je vorige provider. Na de aanvraag zal het signaal van je huidige provider wegvallen. Dit gebeurt normaal binnen de 24 uur nadat we de aanvraag lanceren, al is het vaak sneller. Zodra het signaal van je oude simkaart wegvalt, zal je Telenet simkaart actief staan. Hou je nieuwe Telenet simkaart dus steeds bij de hand.

 

Krijg je een nieuw gsm-nummer? Stop je simkaart in je telefoon. Je kaart zal op het afgesproken moment werken.

Goed om weten: Heb je een  eSIM? Dan krijg je van ons een mailtje om je eSIM profiel te vervolledigen. Pas wanneer je dat gedaan hebt zal je toegang hebben tot het netwerk.

Om gebruik te maken van het Telenet netwerk heb je een Telenet simkaart nodig. Die krijg je via je werkgever.

 

Koos je voor een eSIM? Dan krijg je van ons een e-mail waarmee je je eSIM profiel kan vervolledigen.

 

Of je nu voor een fysieke simkaart of een eSIM koos, je hebt altijd je pin- en puk-code nodig. bij een fysieke simkaart staat die op het kaartje dat je van ons krijgt. Bij een eSIM staat deze info in de activatiemail. Hou deze dus goed bij.

Eens je actief bent op het netwerk, wil je natuurlijk weten hoeveel data je kan gebruiken. Met de MyTelenet-app en het Business Mobile Portal kan je snel zien welke bundel je hebt en hoeveel data je al hebt verbruikt.

 

Je verbruik toch even uit het oog verloren? We houden je per sms op de hoogte wanneer je 75, 90 of 100% van je bundel hebt opgebruikt. Zo kom je niet voor onaangename verrassingen te staan. 

 

Is je huidige bundel toch niet helemaal goed? Geen probleem! Je werkgever kan je tarief eenvoudig aanpassen via het Fleet Manager portal. Zo blijft je abonnement altijd voldoen aan wat jij nodig hebt.

Via de MyTelenet-app en het Business Mobile portal kan je je verbruik opvolgen, facturen betalen en meldingen in- en uitschakelen. Een login maak je hier aan. Geef je gsm-nummer in en vervolledig je profiel.

 

Heb je een split bill abonnement? Dan kan je op deze manier je profiel niet vervolledigen. In dat geval krijg je bij de activatie een uitnodiging per mail. Vervolledig je profiel via deze weg. Je uitnodiging verloren? Vraag je werkgever om via het portal de uitnodiging opnieuw te versturen.

Zodra je profiel is aangemaakt, kan je hier inloggen. Gebruik je gsm-nummer in combinatie met je wachtwoord om toegang te krijgen tot het portaal.

 

In de portal heb je verschillende mogelijkheden om je account te beheren. Je kan er je verbruik controleren, zodat je altijd op de hoogte bent van je data- en belminuten.

 

Liever in real time? Download de MyTelenet-app. Je login is dezelfde als voor de portaal. In de tab verbruik zie je meteen wat je gebruik is.

In de wereld van morgen is het essentieel om altijd bereikbaar te zijn, en het Telenet-netwerk helpt je daarbij. Maar soms zijn er plekken waar het signaal minder sterk is, of zorgt de isolatie van je woning voor problemen. Gelukkig is er VoWiFi. Met VoWiFi kan je telefoongesprekken voeren via je thuis wifi-netwerk. Zo blijf je zelfs in een goed geïsoleerde woning altijd bereikbaar.

VoWiFi inschakelen

iPhone: ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Bellen via WiFi > Bel via wifi op deze iPhone > ON

Android: Oproep-instellingen > Bellen via Wi-Fi > ON.

Heb je split bill? Dan bestaat de kans dat je ook een Telenet-factuur krijgt. Zonder split bill betaalt je werkgever de kosten van je abonnement.

 

De eerste pagina van je factuur geeft algemeen overzicht van de totale kosten. Daarna volgt een gedetailleerd overzicht. Achteraan krijg je een overzicht van alle kosten buiten de bundel. 

Goed om te weten:

  • Kosten voor derde partijen (zoals sms-parkeren) worden bij Split Bill altijd aan de gebruiker aangerekend. 
  • Overgebleven bedragen kunnen niet worden overgedragen naar de volgende maand.
  • Je ontvangt pas een privéfactuur als je totale persoonlijke verbruik meer dan € 5 bedraagt. Er worden maximaal twee periodes zonder factuur ingehouden; elke derde maand ontvang je sowieso een privéfactuur. .

Ook interessant

Alles over Business Mobile

Haal het maximale uit je mobiele diensten. Bekijk hier de info om alles uit je Business Mobile Portal te halen.

Gids voor managers

Als manager beheer je de mobiele nummers van je werknemers en alles wat er bij komt kijken. 

FAQ Business Mobile Portal

Bekijk onze veelgestelde vragen over het gebruik van het portal zowel voor fleet managers als voor gebruikers.

Zoek je iets anders?