Met het TIP-portaal kan je de deelname van je medewerkers zelf beheren en de bijdragen aanpassen.
Goed om te weten: is je medewerker nog geen Telenet-klant voor vaste telefonie of internet?
Dan vragen we in de uitnodiging om eerst klant te worden.
In het medewerkers-overzicht zie je meteen de status van elke TIP-aanvraag:
Uitnodiging niet aangekomen?
Selecteer de medewerker in het overzicht en kijk na of deze de status uitgenodigd heeft en kies Uitnodiging opnieuw verzenden.
Met het TIP-portaal beheer je zelf de plannen van je medewerkers. De TIP-bijdrage verhogen of verlagen? Dat kan eenvoudig.
Tip: wil je enkel de bijdrage aanpassen? Pas dan het TIP-plan aan, zonder het te verwijderen.
Wat als de uitnodigingsmail niet aankomt? Verzend die eenvoudig opnieuw via het TIP-portaal.
De TIP-korting wordt maandelijks afgetrokken van het totaalbedrag op de aanrekening van de werknemer en staat vermeld bij Andere. Het is mogelijk dat de medewerker na het verrekenen van de bijdrage toch nog iets moet betalen.
Dat kan om verschillende redenen:
Let op: Internet moet steeds deel uitmaken van de bundel om in aanmerking te komen voor TIP.
Daarnaast kan TIP ook eenmalig worden toegepast op:
Goed om te weten: TIP is niet van toepassing op tv-producten en slechts op 1 gsm-nummer.
Heb je een bundel waar TV bij inbegrepen is? Dan wordt dit stukje er pro-rata van afgehouden.
De TIP-bijdrage stopt op de dag van stopzetting Telenet-dienst(en). Het bedrag dat op voorhand betaald was door de werkgever, wordt vanaf de dag van stopzetting tot de facturatie dag in mindering gebracht.
Deze correctie wordt voor de werkgever op een tussentijds en apart document opgemaakt, en vervolgens opnieuw aan de medewerker aangerekend.
De korting loopt nog door tot aan de volgende aanrekening van je medewerker.
Schrijf je werknemer uit en opnieuw in, op het correct account.
Als je werknemer verhuist, blijft het account behouden. Je hoeft dus niets te doen.
Als je werknemer gaat samenwonen en de diensten komen op een ander account terecht, dan dien je de werknemer uit te schrijven en daarna opnieuw in te schrijven op het nieuwe account.
Je werknemer behoudt automatisch de korting waar hij recht op heeft. Jij hoeft verder niets te doen.