Webmail

Eerste hulp bij internetproblemen in je bedrijf

Geen internet op kantoor? Werkt je verbinding traag of valt ze weg? Met deze stappen ben je meestal snel weer online.

Stap 1: Controleer de stroomtoevoer van je toestellen

Tip: Test het stopcontact met een ander toestel, zoals een lamp of oplader.

  • Is je modem of router goed aangesloten op het stopcontact? Vind hier jouw modem.
  • Brandt het stroomlampje?
  • Volg de kabel (met opgedraaide metalen connector) vanuit de modem.
  • De versterker herken je aan het toestel met alleen maar metalen connectoren en slechts één groen lampje.
  • Dit lampje moet groen branden.
  • Controleer of alle kabels stevig vastzitten.
  • Volg een internetkabel (plastic connector met clipje) vanuit de modem naar het toestel.
  • Controleer of de kabel goed vastklikt in een poort met aanduiding WAN/LAN.
  • Een Telenet-router is vaak van het merk HP, Telco of Cisco (meestal met meerdere lampjes zichtbaar aan de voorkant of achterkant). Vind hier jouw modem.
  • Controleer of er geen losse of beschadigde stroomkabels zijn.

Stap 2: Herstart je toestellen

  • Trek de stekker van de modem en router uit het stopcontact.
  • Wacht minstens 30 seconden.
  • Sluit eerst de modem opnieuw aan.
  • Wacht tot alle lampjes stabiel branden. Dit kan langer dan 2 minuten duren.

Stap 3: Controleer de netwerkverbinding

Ben je draadloos verbonden of via een netwerkkabel?

1. Bekabeld netwerk
  • Controleer of de netwerkkabel correct is aangesloten op modem, router en toestel.
  • Controleer of de kabels goed vastklikken in de poorten.
  • Zo ja? Ga naar stap 2 en herstart je modem en router.
2. Draadloos netwerk (wifi)

Zie je jouw netwerk in de lijst met beschikbare netwerken?

  • Maak opnieuw verbinding (mogelijk moet je opnieuw het wachtwoord ingeven). 
    Lukt dit niet? Ga terug naar stap 2 en herstart het toestel dat wifi uitstuurt.

  • Je bent goed verbonden, maar krijgt toch geen internet door? 
    Ga terug naar stap 2 en herstart de modem en het toestel dat wifi uitstuurt.

  • Je komt opnieuw bij dit probleem? 
    Houd de volgende informatie bij de hand wanneer je contact met ons opneemt

  • Het netwerk is zichtbaar maar je kan jouw toestel (laptop/smartphone/andere...) niet verbinden? 
    Herstart je toestel en/of test met een alternatief toestel.

Maak je rechtstreeks verbinding met de wifi van de modem?

 

Ja, ik maak rechtstreeks verbinding

  • Ga naar stap 2 en herstart de modem.
  • Zie je nog steeds geen netwerk? Sluit je toestel, indien mogelijk, met een netwerkkabel aan.
  • Controleer via MyTelenet of de wifi op je modem ingeschakeld staat. 

 

Nee, ik gebruik wifi-apparatuur (extra toestel)

Stap 4: Controleer je 4G-back-up

Je hebt de voorgaande stappen goed doorlopen maar kan nog steeds niet surfen? Controleer of je een 4G-Back up systeem hebt. Dit komt in de vorm van:
  • Een USB Dongle in de modem.
  • Een aparte 4G modem, verbonden met uw modem.
  • Een aparte 4G modem, verbonden op uw router.
  • Een zelfgekozen oplossing.

 

Wacht 10 min. tot uw modem of router automatisch de omschakeling maakt naar het back-upsysteem. Het systeem schakelt niet automatisch over? Herstart de modem en de router.
Tip

Ook als je intussen weer online bent via back-up, raden we aan onze diensten te contacteren.


Zo controleren wij waarom je hoofdverbinding uitviel.

Hulp nodig? Wij staan voor je klaar

Kom je er niet uit? Wij zijn 24/7 beschikbaar om met je mee te kijken. 

Bekijk hier welke informatie je bij de hand moet hebben wanneer je contact met ons opneemt.

Zoek je iets anders?

Kom je er niet uit? Neem contact met ons op