Webmail

Alles over het Telenet Incentive Plan portaal

Met het TIP-portaal kan je de deelname van je medewerkers zelf beheren en de bijdragen aanpassen.

Medewerkers en beheerders toevoegen

  • Meld je aan op MyTelenet.
  • Ga naar het TIP-portaal.
  • Kies Beheer je gebruikers.
  • Volg de stappen op het scherm.
  • Meld je aan op MyTelenet.
  • Ga naar het TIP-portaal.
  • Kies Voeg nieuwe medewerker toe.
  • Optioneel: voeg meerdere medewerkers tegelijk toe (enkel bij hetzelfde TIP-plan).
  • Je medewerker ontvangt nu een uitnodiging waarmee hij zijn activatie kan voltooien.
    Pas wanneer hij dit gedaan heeft kan hij genieten van zijn TIP-korting.

 

Goed om te weten: is je medewerker nog geen Telenet-klant voor vaste telefonie of internet?

Dan vragen we in de uitnodiging om eerst klant te worden.

In het medewerkers-overzicht zie je meteen de status van elke TIP-aanvraag:

  • Uitgenodigd: de werkgever heeft de werknemer toegevoegd aan het TIP-plan.
    De werknemer kreeg een e-mail om de TIP-korting te activeren.

  • Actief: de werknemer heeft de uitnodiging aanvaard
    (zowel bij inschrijving voor een nieuw TIP-plan als bij een omzetting naar een ander plan).

  • Omzetting aangevraagd: de werkgever heeft de werknemer overgezet naar een ander TIP-plan.
    De werknemer kreeg een e-mail om de nieuwe TIP-korting te activeren. 

  • Omzetting gepland: de werkgever heeft de werknemer overgezet naar een ander TIP-plan vanaf een bepaalde datum.
    De werknemer krijgt op de geplande datum een e-mail om de nieuwe TIP-korting te activeren.

  • Stopzetting gepland: de werkgever heeft de uitschrijving van de werknemer aangevraagd vanaf een bepaalde datum.
    Op deze geplande datum wordt de TIP-korting van de werknemer stopgezet.


Uitnodiging niet aangekomen?

Selecteer de medewerker in het overzicht en kijk na of deze de status uitgenodigd heeft en kies Uitnodiging opnieuw verzenden.

TIP-bijdragen beheren

Met het TIP-portaal beheer je zelf de plannen van je medewerkers. De TIP-bijdrage verhogen of verlagen? Dat kan eenvoudig.

  • Meld je aan op MyTelenet.
  • Ga naar het TIP-portaal.
  • Kies Beheer je plannen.
  • Selecteer het TIP-plan dat je wil aanpassen.
  • Klik op TIP-bijdragen aanpassen onderaan het scherm.
  • Vul de gewenste bijdrage in (maandelijkse kost, eenmalige kost of verbruik).
  • Bevestig de aanpassing.
  • Meld je aan op MyTelenet.
  • Ga naar het TIP-portaal.
  • Kies Beheer je medewerkers.
  • Vink de specifieke medewerker aan in het overzicht.
  • Kies de gewenste actie onderaan het scherm (gegevens wijzigen, plan aanpassen of bijdrage stopzetten) en volg de stappen.
  • Bevestig de gekozen actie.

 

Tip: wil je enkel de bijdrage aanpassen? Pas dan het TIP-plan aan, zonder het te verwijderen.

Uitnodiging en activatie

Ja, dat kan. De korting mag ook toegepast worden als het abonnement op naam van een partner of gezinslid staat.
  • Bestaande Telenet-klant: je kan de TIP-korting meteen activeren.
  • Nieuwe Telenet-klant: er moet minstens één compatibel product actief zijn.

 

Wat als de uitnodigingsmail niet aankomt? Verzend die eenvoudig opnieuw via het TIP-portaal.

Korting en facturatie

De TIP-korting wordt maandelijks afgetrokken van het totaalbedrag op de aanrekening van de werknemer en staat vermeld bij Andere. Het is mogelijk dat de medewerker na het verrekenen van de bijdrage toch nog iets moet betalen.

 

Dat kan om verschillende redenen:

  • Als werkgever kies je zelf het bedrag van de bijdrage. Soms is dat bedrag lager dan de prijs van het abonnement. 
  • Er is nooit TIP-korting op (Telenet) tv, mobiele telefonie of betalende diensten via de gsm
    (vb. mobiel ticket openbaar vervoer, parkeren via sms, belspelletjes...)
Nee, een bijdrage die je niet volledig gebruikt in de facturatieperiode vervalt.
  • Internet- en/of vaste telefonieabonnementen, waaronder:
    • Standalone-producten zoals Easy Internet, All-Internet, FreePhone Europe,…
    • Bundels zoals ONE(up), WIGO(S), WIGO Home(S), Whoppa, KLIK,...
  • Één mobiele lijn.

 

Let op: Internet moet steeds deel uitmaken van de bundel om in aanmerking te komen voor TIP.

 

 

Daarnaast kan TIP ook eenmalig worden toegepast op:

  • Eenmalige kosten, zoals installatie- of activatiekosten.
  • Verbruikskosten van vaste telefonie.

 

Goed om te weten: TIP is niet van toepassing op tv-producten en slechts op 1 gsm-nummer.

Heb je een bundel waar TV bij inbegrepen is? Dan wordt dit stukje er pro-rata van afgehouden.

Wijzigingen bij medewerkers

De TIP-bijdrage stopt op de dag van stopzetting Telenet-dienst(en). Het bedrag dat op voorhand betaald was door de werkgever, wordt vanaf de dag van stopzetting tot de facturatie dag in mindering gebracht.

 

Deze correctie wordt voor de werkgever op een tussentijds en apart document opgemaakt, en vervolgens opnieuw aan de medewerker aangerekend.

De korting loopt nog door tot aan de volgende aanrekening van je medewerker. 

Schrijf je werknemer uit en opnieuw in, op het correct account.

Als je werknemer verhuist, blijft het account behouden. Je hoeft dus niets te doen.

Als je werknemer gaat samenwonen en de diensten komen op een ander account terecht, dan dien je de werknemer uit te schrijven en daarna opnieuw in te schrijven op het nieuwe account.

Je werknemer behoudt automatisch de korting waar hij recht op heeft. Jij hoeft verder niets te doen.

Zoek je iets anders?

Kom je er niet uit? Neem contact met ons op